Suriye umudu

Toparlanma sinyali

1 HAZİRAN, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Suriye umudu
PLASTİK
ÜRETİM
Plastik sektörü 2015 yılında ulaştığı 8,6 milyon tonluk başarılı üretim grafiğiyle Avrupa’da ikinciliğini korudu. Dünya sıralamasında ise yüzde 2,7 payla 6’ncı sırada yer aldı. Sektör, 2016’da miktar bazında 8,9 milyon ton, değerde ise 33,8 milyar dolarlık plastik mamul üretimi gerçekleştirdi. Üretim 2015 yılına kıyasla miktar bazında yüzde 3,5 değer bazında ise yüzde 3 artış gösterdi.
İHRACAT Plastik mamul ihracatı, 2012 yılında 4 milyar 38 milyon dolar seviyesindeyken 2013’te 4,5 milyar doları geçti. 2014 yılında 4,9 milyar dolara yükselen ihracat, 2015’te 4,3 milyar dolar olarak gerçekleşti. 2016 yılında ise sektörün direkt ihracatı 4,1 milyar doların üzerine çıktı. Plastik hammadde ihracatı ise söz konusu yıllar içinde 919 milyon dolar ile 1,1 milyar dolar arasında gerçekleşti.
İSTİKRAR 2017 yılında sektörün ihracatının 2016 rakamlarının yaklaşık yüzde 5 üzerine çıkacağı öngörülüyor. Suriye’deki iç savaşın sonlanma ihtimali, 2017’de sektör için olabilecek en güzel gelişmelerden biri olarak tanımlanıyor. Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı Başkanı Yavuz Eroğlu, “Savaşın ardından Suriye’nin, Türkiye’nin plastik ürün ihracatında en büyük pazarı olması mümkün. Bölgede istikrarın geri kazanılması Irak’a olan ihracatımızın da artmasına sebep olacaktır” diyor.

ŞEKERLİ MAMÜLLER
YENİ PAZARLAR PEŞİNDE
PERFORMANS
2014 sonrasında dünya emtia fiyatlarındaki aşağı yönlü hareket, hammadde fiyatlarına yansıyınca şekerli mamuller sektörü de bundan ciddi bir şekilde etkilendi. Bu kapsamda 2016 yılında şekerli mamuller ihracatı yüzde 6 oranında gerileyerek 2,2 milyar dolar oldu. Buna karşın miktar olarak sektör ihracatındaki gerileme sadece yüzde 1 ile sınırlı kaldı.
RİSKLER Sektörün ihracatının yüzde 50’den fazlası Orta Doğu ülkelerine gerçekleşiyor. Bu ülkelerin birçoğu çok ciddi iç karışıklıklarla çalkalanıyor. Bu bakımdan sektörün ihracatındaki pazar bağımlılığı ihracatın yapısal olarak istikrarlı büyümesi önünde önemli bir tehdit oluşturuyor. Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu (ŞTG), ihracatta pazar çeşitliliğini artırabilmek bu yıl çok sayıda B2B etkinliği düzenlemeyi planlıyor.
ROTALAR Sektör temsilcileri 2017 yılının ikinci yarısında hedef pazarlardan Kuzey ve Güney Amerika ile Uzak Doğu ülkelerine yönelik ticaret heyetleri düzenleyecek. ŞTG Başkanı Hidayet Kadiroğlu, “Yıllık ortalama yüzde 15’lik büyüme ile 2023 yılında 6 milyar dolar ihracat gerçekleştireceğimize inancımız tam” diyor.

BİLGİSAYAR
TALEP ARTIŞI BEKLİYOR
KÜÇÜLME
Türkiye, 2016 yılını 1,8 milyon adet bilgisayar satışıyla kapattı. Bu da yüzde 15 civarında bir küçülme demek. Satışların yüzde 70’i dizüstü bilgisayarlardan oluşuyor. Ticari PC’lerde ise özellikle KOBİ’lerden gelen dizüstü kategorisindeki cihazlara talep artışından dolayı olumlu bir seyir var. Tablet pazarına bakıldığında ise hem dünyada hem Türkiye’de 2016 yılında yüzde 25 civarında bir küçülme mevcut.
TÜKETİM Sektör şirketlerinin sağlıklı bir stok finans dengesi içerisinde uzun vadeli ilerleyebilmesi için tüketici taleplerini de sağlıklı değerlendirmeleri gerekiyor. Türk tüketicisini dünyadan ayıran en önemli fark, tasarım ve performans dengesi nde beklentilerinin yüksek olması.
BEKLENTİ Son 3 yılda hem özel sektörde hem kamuda hem de bireysel kategoride bilişim ihtiyaçlarına dönük yüksek bir ihtiyaç oluştu. Ayrıca zor geçen 2016 yılında ertelenen talebin 2017’de hayata geçmesi bekleniyor. Casper Pazarlama Direktörü Feray Karaman, “Bilişimin şirketlerin verimliliği için en önemli araç olduğu düşünüldüğünde sektörün önümüzdeki dönemde de Türk ekonomisi için amiral sektörlerden biri olacağına inanıyorum” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz