"181 BİN HESABA ULAŞMAK MÜMKÜN MÜ?"

Bankacılık sektöründeki yaklaşık 181 bin müşteri hesabına ulaşmak mümkün mü?

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
181 BİN HESABA ULAŞMAK MÜMKÜN MÜ?
2003 yılında Capital’de, ünlü danışmanlık şirketi McKinsey’in o dönem Frankfurt ofisi direktörü olan Dr. Reinhold Leichtfuss ile bir söyleşiye yer vermiştik. Bu söyleşide Leichtfuss, gelir piramidinin ilk yüzde 1’lik dilimindeki insanların “özel bankacılık” müşterileri grubuna girdiğine dikkat çekmiş, “Onları bireysel bankacılık müşterilerinden ayrı değerlendirmek gerekir” demişti. Aradan geçen 5-6 yılda Türkiye’de bankacılık çok gelişti. Leichtfuss’un işaret ettiği yüzde 1’lik kesimde de önemli bir artış oldu. BDDK’nın en son yaptığı açıklamaya göre Türkiye’de, yurtiçinde yerleşik mudilerin toplam mevduatı 475 milyar TL. Bunun 270 milyar TL’lik mevduatı, 250 bin TL ve üstü mevduat sahibi tüketicilerden oluşuyor. Yapı Kredi Özel Bankacılık ve Varlık Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Erhan Özçelik, bunun bankacılık sektörü için yaklaşık 181 bin müşteri anlamına geldiğini söylüyor. 2003 yılında yine Capital’de yaptığımız bir araştırmada, Türkiye’de özel bankacılık hizmeti alan 8 bin civarında müşteri olduğunu yazmıştık. Bugün, söz konusu 181 bin müşterinin tamamı, Türkiye’de hizmet alıyor denemez. Bunlar arasında birikimlerini yurtdışında değerlendirmeyi seçenler ya da birkaç banka ile çalışmayı tercih edenler olduğunu da hesaba katmak gerekiyor. Sonuçta yazık ki net bir rakamdan söz etmek zor. Ancak yine de bugün ulaşılan rakamın 2003 yılındaki 8 bin düzeyinden çok daha yukarıda olduğu düşünülüyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz