44 bin müşteriyi enerji tasarrufuyla tanıştırdık

Meriç Uluşahin, ile bankanın sürdürülebilir stratejisini ve hedeflerini konuştuk.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
44 bin müşteriyi enerji tasarrufuyla tanıştırdık

Yapılan çalışmalardan alınan sonuçları da paylaşır mısınız?
Örneğin, sektörümüze rol model olan EKOkredi ile enerji verimliliği alanında bugüne kadar 484 milyon TL finansman desteği sağladık. Bu sayede, 4 bin 902 KOBl, esnaf, çiftçi ve küçük işletme, 39 bin 310 bireysel müşteri olmak üzere 44 bini aşkın müşterimiz enerji tasarrufu ile tanıştı. EKOkredi’nin bir alt başlığı olan EKOkredi Yalıtım ile bugüne kadar 32 bini aşkın konut yalıtıldı ve böylelikle 2,8 milyon ton CO2 salımının engellenmesi sağlandı. EKOkredi, Brezilya’nın Rio deJaneiro kentinde, 20-22 Haziran 2012 tarihleri arasında gerçekleştirilen “Rio+20 Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Konferansı ”nda Türkiye’yi temsil etmek üzere seçilen en iyi uygulamalardan biri oldu. EKOkredi, sürdürülebilirlikte en iyi uygulamalar kapsamında T.C. Kalkınma Bakanlığı koordinasyonunda yürütülen değerlendirme süreci sonucunda, söz konusu zirvede finans sektöründen ülkemizi temsil eden tek proje olarak yer aldı.

Şekerbank’ın yerele ulaşmadaki gücü ve sürdürülebilir kalkınma stratejisi uluslararası finans kuruluşlarının da ilgisini çekiyor mu?
Evet, bu kapsamda AB ülkelerinin kalkınma bankaları ve bu bankaların yatırımcı olduğu “sürdürülebilir enerji finansmanı” amaçlı fonlarla işbirliği içindeyiz. Alman Kalkınma Bankası KfW ve Avusturya Kalkınma Bankası OEB, FMO ve AB üye ülkelerinin kalkınma bankalarının fonladığı GGF (GreenGrowth Fund) ve yine AB ülkelerinin kalkınma bankaları ile çok uluslu kalkınma bankalarının fonladığı GCPF (Global Climate Partnership Fund) Şekerbank’a EKOkredi ürünlerinin fonlama-sına yönelik uzun vadeli finansman sağlıyor. Şu anda bilançomuzda bulunan dış kaynağın yaklaşık yüzde 15’ini enerji verimliliği yatırımlarını desteklemek için temin etmiş bulunuyoruz.

Hiç bankacılıkla tanışmamış müşterileri hizmetlerinizle tanıştırdığınızdan bahsettiniz. Kaç kişi bu yolla bankacılık hizmetleriyle tanıştı?

Şekerbank olarak kırsal kalkınmayı, sürdürülebilirlik anlayışımızın önemli bir başlığı olarak görüyoruz. ‘Nakit akışına dayalı kredilendirme’ yöntemiyle kırsal kökenli müşterilerimizin, zirai ve ticari tüm üretimini bir arada değerlendirip daha önce hiç banka kredisi kullanmamış olsalar bile finansman imkanı sağlayabiliyoruz. Şu an sektörde söz konusu yöntemi, bu segmentlere uygulayan ilk ve tek bankayız. Bu yolla bugüne kadar 20 bin esnaf ve çiftçiyi ilk kez bankacılık hizmetiyle tanıştırdık. Amacımız, kuruluş misyonumuz doğrultusunda kaynakların tabana yaygın dağılımına destek olarak sürdürülebilir kalkınmaya hizmet etmek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz