"Kâr marjı daraldı yeni ürünler lazım"

Halkbank, son 5 yıldır yükselen bir ivmeyle büyüyor. Halkbank Genel Müdürü Hüseyİn Aydın, bu performansın gelecek 5 yılda da devam edeceği görüşünde.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Kâr marjı daraldı yeni ürünler lazım
Türkiye’de KOBİ’lerin bankası olarak bilinen Halkbank, son 5 yıldır bireysel bankacılıkta da iddialı. Halkbank Genel Müdürü Hüseyin Aydın, “Biz bir misyon bankasıyız ama Türkiye gibi genç nüfusun olduğu bir ülkede, bireysel bankacılık yapmak şart” diye konuşuyor. İlk 6 ayda sektörün toplam bireysel kredileri yüzde 14 büyürken Halkbank’da bu oran yüzde 26’ya ulaşmış. Aydın, özellikle tüketici ve konut kredilerinde pek çok bankayı geride bırakan bir performans gösterdiklerinin altını çiziyor. Yeni dönemde Halkbank, şube sayısını ve ürün çeşitliliğini artırıp bireyselde son birkaç yılda yakalanan bu performansı korumak niyetinde.
Hüseyin Aydın, “Yıl başından bu yana 28 yeni şube açtık. Bu rakam yıl sonunda 60’a çıkacak ve şube sayımız 726’ya ulaşacak” diyor.
KOBi’ler tarafında ise yıllık ortalama yüzde 20 büyüme ile ilerlediklerini söyleyen yönetici, bugün 400 bin düzeyinde olan müşteri sayısının yıl sonunda 500 bine ulaşacağına işaret ediyor.
Halkbank gelecek 5 yılda, kuruluşundaki misyonuna uygun olarak KOBİ’ler konusundaki liderliğini sürdürmek hedefinde. Hüseyin Aydın, “Büyüttüğümüz KOBİ’lerin ticari-kurumsal şirket olduklarında da bankaları olmaya devam edeceğiz” diyor ve ekliyor:
“Teknolojiden en üst düzeyde yararlanan bir banka olmak için çalışacağız. Yurtdışı örgütlerimizi ve muhabir ağımızı genişletmek de hedeflerimiz arasında.”
Halkbank Genel Müdürü Hüseyin Aydın ile bankanın mevcut performansını, yeni döneme yönelik plan ve hedeflerini konuştuk. Bankacılık sektörünün performansı ve sektördeki rekabetin gelişimine yönelik değerlendirmelerini de paylaşan Hüseyin Aydın’ın sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle:
Capital:  Halkbank ilk 6 ayı nasıl geçirdi? Bilançoda yıl sonu hedefleriniz nasıl?
-  İlk 6 ayda aktif kaleminde yüzde 12,3’lük bir büyüme var. Bu büyümeye en büyük katkıyı nakdi krediler sağladı. İlk 6 ayda kredilerde yüzde 17,9’luk büyüme sağladık. Kredilerde yıl sonu için yüzde 20 hedefi koymuştuk. Son gelişmelerle kredi artışı hedefimizi yüzde 25’e revize ettik. Bu gelişmelerle birlikte yüzde 8 olan nakdi kredi pazar payımız da yüzde 8,1’e çıktı.
Aktif büyümede ikinci en önemli kalem menkul değerler cüzdanı. Bizim buradaki büyümemiz yüzde 2’ler civarında. Kısaca ağırlıklı olarak kredi vererek büyüme yolunu seçtik ve bunu başardık.
Bütçemizi krize göre yaptık ama muhafazakar kalmışız. İlk 6 ayda 1 milyar 35 milyon TL para kazandık. Bu, benzer dönemle mukayese edildiğinde yüzde 31,5’lik kâr artışını gösteriyor. Aktifte büyümeyi hiçbir zaman bir bütçe hedefi olarak koymadık. Yine de yıl sonuna kadar yüzde 17-18’lik bir büyümeye ulaşacağımızı öngörüyoruz. Ama büyüklükten ziyade, kârlılık ve verimlilik sıralamasında yer edinmeyi önemsediğimizi vurgulamak isterim.
Capital:  Şubeleşme ve istihdam tarafında tablo nasıl? Rakamlar ne kadara ulaştı? Yeni hedefler var mı?
Bu yıl şimdiye kadar 28 şube açtık ve toplamda 694 şubeye ulaştık. 1.700 yeni arkadaşı da Halkbank ailesine kattık. Yıl sonuna kadar açılacak şube sayısını 60’a çıkarmayı hedefliyoruz.
Ağırlıklı olarak İstanbul’da şube açacağız. Çünkü kişi başına düşen şube sayısı İstanbul’da daha az. Dolayısıyla İstanbul’da büyümeyi tercih ediyoruz.
Capital:  KOBİ bankacılığında planlar nasıl? Bu yıl ve sonrasında ne kadar müşteriye ulaşmak, bu müşterilere ne kadar kredi kullandırmak hedefindesiniz?
-  Türkiye’deki KOBİ kredilerinden aldığımız pay yüzde 15’ler civarında. Bugün Türkiye’de 1 milyon 700 bin düzeyinde KOBİ var. Bunların 400 bini müşterimiz. Bu da demek oluyor ki her 4 KOBİ’den 1’i Halkbank’ın kredi müşterisi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz