Katılımın yeni hedefi yüzde 15 pay

Yeni dönemde de hem yeni ürünler hem büyüme anlamında istikrarlı bir gelişme planları var.

1.03.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Katılımın yeni hedefi yüzde 15 pay

Banka büyüme stratejisi dahilinde yeni şube açma çalışmalarına devam edecek. Bu çerçevede 2012 yılı sonu itibarıyla 200'den fazla şubeye ulaşmayı hedefliyor. Personel sayısının da yine yıl sonunda 3 bin 800 olmasını planlıyor. Bank Asya'nın 2011 yılı 9 aylık net kârı 164 milyon TL olarak gerçekleşti. Nakdi ve gayrinakdi krediler aracılığıyla reel ekonomiye 22 milyar 684 milyon TL finansal destek sağladı. Şube sayısı 200'e ulaşan banka, bu yıl 20-25 şube daha açmayı planlıyor. Birkaç yıl önce başlattığı yurtdışında genişleme çalışmaları da devam edecek. Bank Asya'nın genişleme çalışmalarının odağında ise Afrika ve Hindistan var.

BÜYÜME NEREDEN GELECEK?
DERYA GÜRERK / TÜRKİYE FİNANS GENEL MÜDÜRÜ
BİLİNMEYEN ÇOK ÜRÜN VAR

KOBİ segmenti katılım bankaları için öncelikli alanlardan biri olmaya devam edecek. Sektör olarak bireysel alanda da ürün yelpazesinin genişletilmesine ihtiyaç duyuluyor. Faizsiz bankacılık ürünleri 75 ülkede 300'e yakın bankada sunulur hale gelmiş durumda. Bugün başka coğrafyalarda kullanılmakta olan birçok ürün halen ülkemizde bilinmiyor. Önümüzdeki yıllarda bu eksikliklerin giderilmesinde öncü rol üstleneceğiz.
FAİZSİZ BONO
Bankalar yeni dönemde bono ihracı ile alternatif kaynak arayışlarını hızlandırdı. Biz de Türkiye Finans olarak faizsiz bono ihracıyla büyümemize temel teşkil edecek uzun vadeli fonların temini için gerekli hazırlıklara başladık. 2012 sonu itibarıyla faizsiz bono ihracını gerçekleştireceğiz. Bilançomuzun pasif tarafının çeşitlendirilmesi ve özellikle Körfez Bölgesi'nden ülkemizdeki yatırımcılara kaynak sağlanması amacıyla gerçekleştirilecek murabaha sendikasyonları ve tek taraflı borçlanma çalışmaları 2012 yılı için yoğunlaşacağımız diğer alanlar olacak.

"YENİLİKÇİ ÜRÜNLE BÜYÜDÜK"
ABDULLAH ÇELİK / BANK ASYA GENEL MÜDÜRÜ
NASIL GELİŞTİ?
Son 5 yılda katılım bankaları içinde bulundukları kulvarı oldukça genişletti, reel sektör kadar artık bireysel bankacılık anlamında da ön plana çıkmaya başladı. Bugün bireysel kredilerden ödeme sistemlerine kadar birçok alanda faizsiz ürünler geliştirerek müşterilerimize sunuyoruz.
TEMASSIZ BAŞARI
Bank Asya olarak biz yenilikçi ürünlerimizle tüm sektöre öncü olduk. Kredi kartı sayımızı 1 milyon 900 bine çıkardık. AsyaCard DIT ile Türkiye temassız kartlar pazarında liderliğe yükseldik. DIT kart ile birçok uluslararası ödül aldık ve sektörde bir marka haline geldik.
YATIRIMA DEVAM
KOBİ'ler, özellikle küçük işletmeler ve bireysel sektörde büyümek ana strateji parçalarımızdan birisi olacak. Küçük müşterilere daha etkin hizmet vermek amacıyla bölge müdürlükleri oluşturduk. Gayrinakdi kredilerin toplam kredi portföyündeki ağırlığı zamanla azalacak. Son teknolojiye yatırımlarımız da sürecek.





İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz