"Pay alma planı yapmıyoruz"

Turkish Bank Genel Müdürü Arıkan, “Büyümeyi aktif tarafta ağırlıklı ticari kredilerde, mevduat tarafında ağırlıklı bireysel ve özel bankacılıkta yapmayı öngörüyoruz” diyor...

16.10.2017 15:09:000
Paylaş Tweet Paylaş
"Pay alma planı yapmıyoruz"

  •  Türkiye’de çok uzun yıllardır faaliyet gösteriyorsunuz. Yakın dönemde büyüme hızınızı artırma planınız var mı? 

 Bankanın ana sermayedarı Özyol Ailesi, kendi bankacılık anlayışı itibariyle başka işle uğraşmıyor. Bankada da büyüklükler üzerine hareket ederek oyun planı güdülüyor, mevcuttaki verimlilikle bankayı devam ettirecek oyun planı izleniyor. Bizim hızlı pazar payı alma ya da hızlı büyüme planımız yok. Her yıl iç ve dış piyasalarda gelişen koşullara göre 3 yıllık stratejik planlar hazırlıyoruz. Belirtilen çerçevede amacımız, tek başına büyüme hızını artırma çabası yerine sağlıklı ve devamlılığı olan bir büyüme göstermek. 

  •  Bu yıl büyümeleriniz nasıl olacak? 

 Bu yıl krediler, mevduat ve aktiflerde yüzde 30’larda büyüme hedefimiz var. Geçen yılı 5 milyon TL net kârla kapattık. Bu yıl da geçen yıla paralel bir kârlılığımız olacak. Müşteri sayılarımızda da önemli bir artış yaşanıyor. Öyle ki bu yılın 6 ayında kurumsal ticari segmentte müşteri sayımızı yüzde 15 ve bireysel segmentte yüzde 50 büyüttük. 

  •  Yakın gelecekte bankaya ortak alma ya da satma gibi bir hedef bulunmuyor? 

 Hayır, yüzde 35 hisseyle ortağımız olan National Bank of Kuwait (NBK) Türkiye pazarına odağını artırırsa bankamızla elindeki potansiyeli kullanabilir. Bankamız Türkiye, Kıbrıs ve İngiltere’de yani 3 ülkede toplam 40 şubesi, 1 milyar doları aşan aktif büyüklüğü ve 162 milyon dolar özkaynağı olan TurkishBank Grubu bünyesinde. Kıbrıs’ta bulunan Türk Bankası, bu bölgede bir ilk olarak EBRD ile anlaşma imzaladı. 43 yıldır İngiltere pazarında faaliyet gösteren Turkish Bank UK ise ülkede yeni ödeme sistemlerine katılan 18 bankadan biri olma başarısını gösterdi. Agresif oyun planımız yok. Bizim önümüzdeki 3 yılda sermaye artırma planımız da bulunmuyor. Kendi yağımızla kavrularak büyüyoruz. 

  •  Şube tarafında nasıl bir politika ve büyüme stratejisi izleyeceksiniz? 

 13 şubemiz var. İlk adım olarak bu şubelerde optimizasyonu sağlamak, en iyi verimle çalışmak istiyoruz. Şube sayısı olarak bizim gidecek yolumuz var. Bu yıl yeni şube açılışı yapmayız ama 2018 gibi şubelerimizin maksimum hacmi yakalaması ile 1-2 yeni şube açabiliriz.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz