"Pay alma planı yapmıyoruz"

Turkish Bank Genel Müdürü Arıkan, “Büyümeyi aktif tarafta ağırlıklı ticari kredilerde, mevduat tarafında ağırlıklı bireysel ve özel bankacılıkta yapmayı öngörüyoruz” diyor...

16.10.2017 15:09:000
Paylaş Tweet Paylaş
"Pay alma planı yapmıyoruz"

Elçin Cirik

ecirik@capital.com.tr

Aslında Turkish Bank, 35 yılı aşkın süredir Türkiye’de faaliyet gösteriyor. Ancak banka yavaş emin adımlarla büyümeyi tercih ediyor. Türkiye Bankalar Birliği verilerine göre bankanın bu yılın ilk 3 ayında 1,4 milyar TL aktif büyüklüğü ve 1 milyar lirayı aşan kredi büyüklüğü var. Banka, son 2 yıldır daha atak büyümesiyle dikkatleri çekiyor. Turkish Bank 2016’yı mevduatta yüzde 41 ve kredilerde yüzde 30 büyümeyle tamamladı. Bankanın genel müdürü Mithat Arıkan, bu yıl da tüm finansal kalemlerde yüzde 30’larda büyüme yakalayacaklarını açıklıyor. Bankanın kârlı büyüme planıyla ilerleme çabası var. Bu nedenle de Arıkan, mevduatta güçlü olmalarını sağlayan özel bankacılıkta hem mevcut hem yeni kazanılan müşterilerle yatırım bankacılığı tarafında daha derin ilişki kurmaya odaklandıklarını açıklıyor. Yönetici, ticari tarafta da KOBİ bankacılığının payını ikiye katlayacaklarını aktarıyor. Turkish Bank Genel Müdürü Mithat Arıkan ile sektörün önündeki fırsat ve riskleri, bankasında bu dönemde atacakları adımları konuştuk: 

  • Turkish Bank’ın oyun planı nasıl?

 2016, bizim iyi büyüdüğümüz bir yıldı. Mevduatta yüzde 41, kredilerde yüzde 30 artış yakaladık. Bu yıl da bizim için piyasa dinamiklerini yakından takip etmek önemliydi. Bu yıl kredilerde yüzde 30-35 büyüme hedefimiz var ve ilk 6 ay sonuçlarında bu büyümeyi devam ettiriyoruz. Genel olarak büyümeyi aktif tarafta ağırlıklı ticari kredilerde, mevduat tarafında ise ağırlıklı bireysel ve özel bankacılık alanlarında yapmayı öngörüyoruz. Bu yıl ticari ve KOBİ kredilerini piyasanın el verdiği ölçüde yüzde 30-35 artırma planımız var. Bireysel mevduat özelinde bakarsak bu yıl sonunda yüzde 40 büyüme planlıyoruz. Stratejimizde önem verdiğimiz noktalardan biri, mevduatların pasif fonlamasındaki payı. Geçen yıl mevduatların buradaki payını yüzde 51’di, ilk 6 ayda bu oranı yüzde 60’a taşıdık. 2017’de hem kredide hem mevduatta daha homojen bir yapıya kavuşmamız ana esas. 

  •  Bugün kredilerinizin dağılımı nasıl? 

 Kredilerimiz içinde bireysel kredilerin payı çok düşük. Aktifte odaklandığımız iki ana kaynağımız var: Kredilerin yüzde 68’i kurumsalticari ve KOBİ kredilerine gidiyor. Geri kalan kısım ise likiditesi daha yüksek olan mali kesime verdiğimiz kredilerden oluşuyor. İki yıl önce mali kesime verdiğimiz kredilerin payı yüzde 50’lerdeydi, aşağı çektik. Orta vadede mali kesime verdiğimiz kredi payını yüzde 25’lere indireceğiz, yani reel sektöre verdiğimiz kredilerin payı yüzde 75’e çıkacak. Bu değişim hem kârlılığımızı yükseltiyor hem reel sektörde oyuncu sayısını artırarak daha tabana yaygın olmamızı sağlıyor. 

  •  KOBİ bankacılığında büyüme hedefiniz var mı? 

 Evet, ticari krediler içinde KOBİ kredilerinin payını yüzde 5’ten 10’a çıkarmak istiyoruz. İlk yarıda da bu hedefe paralel gidiyoruz. 

  •  Bireysel bankacılık ve özel bankacılıkta nasıl adımlar atacaksınız?

 Bireysel bankacılıkta da pahalı mevduat yaratmıyoruz, fiyat rekabeti yapmıyoruz. Hizmette farklılık yaratarak uzun vadeli ilişki kuracağımız müşterilerle çalışıyoruz. Özel bankacılığın mevduat hacmi, 2016 sonunda toplam mevduatımız içinde yaklaşık yüzde 15’ti. Son dönemde mevduatı tabana yaymak adına özel bankacılık dışında daha küçük montanlı mevduatta büyüme gerçekleştirdik. Özel bankacılıkta hareket planımız daha çok müşterilerimizle çalışmalarımızı çapraz satışlar aracılığıyla derinleştirmek üzerine kurulu. Piyasada özel bankacılıkta yatırım şirketlerine doğru bir yönelme var. Bankalar altyapı ve satış kadrolarını iştirakleri olan yatırım şirketlerine kaydırıyor. Biz de iştirakimiz Turkish Yatırım ile geçen yıl ortak bir yapı kurduk. Özel bankacılık müşterilerimize daha derin hizmet vermeyi hedefliyoruz. Burada yeni müşteri kazanmayı da planlıyoruz. 


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz