Yeni jenerasyon bankacılık ödül getirdi

Aktif Bank Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Önder Halisdemir,sorularımızı yanıtladı.

1.03.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni jenerasyon bankacılık ödül getirdi

Örneğin, şubesiz biçimde ülkemizin en büyük dağıtım kanalını kurmak için yola çıktık. Bu zaten şubeyle olmazdı. Bunu şubeyle yapmak çok uzun zaman, çok büyük yatırım, bir dolu risk, değişen tüketim ve davranış biçimleri ile doğru bir hedef de değildi. Ürün ve hizmetlerimizi bugün aralarında bayilerin, postanelerin, diğer küçük işletmelerin olduğu 5 binin üzerindeki noktada pazarlar boyuta getirdik. Diğer yandan sanal dünya ile reel dünyayı iyi entegre ettik.

Bu size nasıl bir sinerji kattı?
- Bu bizim düşük yatırımla yüksek kaldıraç yaratmamızı sağladı. Ödemeler dünyasında şehir kart diye bir konsepti hayata geçirdik. Milyonlarca kullanıcıya hitap eder hale geldik. Türkiye'nin ilk ve tek para transferi markası UPT'yi (Ucuz Para Transferi) oluşturduk. Bugün yüz binlerce kullanıcısı var. İletişim alanında kendi ismimizi değil gerilla stratejiler ile ürün isimlerini tanıtmayı seçtik. Faaliyet raporlarımızın fikir işçiliğini kendimiz yaparak ve tasarımına bunu yansıtarak çarpıcı biçimde dış algıda yer tutmasını sağladık. Bu kadar ödülle kalite de tescilleniyor. Uluslararası bilinirliğimiz çarpıcı iş sonuçlarımız bize bu ödülü de getirdi. Henüz 2012'nin başındayız ama şimdiden dört ödül daha kazandığımızı öğrendik, 2011'de hayata soktuğumuz işlerle ilgili. Bu sene dört yeni iş çözümümüz var. Bunların da ödüller getireceğine inanıyorum. Umarım bu yıl geçen yılı geçeriz.

Kazandığınız ödüller şirketinize ne katıyor?
- Ödüller kurumu yeniliklere ve daha iyi iş çıkarmaya kilitliyor. Özgüvenini, şirket değerini ve yapılan işin değerini artırıyor. Sürekli olarak, dünyada başka en iyi kim iş çıkarmış diye baktığınızda o ligde idman sahibi oluyorsunuz. Her çalışan, uluslararası diğer işleri ve rekabet ölçütlerini, işini yaparken gözetmeye başlıyor. Diğer yandan bu ödülleri bankamızın gerek Türkiye'de gerekse uluslararası çevrelerde bilinirliğinin ve itibarının artması noktasında bir unsur olarak görüyor, bir Türk firması olarak ülkemizin dünya çapındaki tanıtımına da katkı sağlıyoruz.

Burcu Tuvay
btuvay@ekonomist.com.tr


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz