"Yeni nesil rekabet"

Düşen kâr marjına, artan rekabete rağmen kredi kartlarında ulaşırken, işlem hacmi 250 milyar TL'ye yaklaştı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni nesil rekabet

2015'e kadar 60 bekleniyor. 2000'li yılların başında 5 büyük markaya konsolide olan pazarda, geçtiğimiz dönem segmente dayalı rekabet ön plandaydı. Şimdiyse bankaların gündeminde ön ödemeli ve temassız kartlar, mobil ödemeler gibi yeni nesil ürün ve hizmetler var. Yeni dönemde büyüme buradan gelecek, rekabette teknolojiyi iyi kullanan öne çıkacak. Kredi kartları şüphesiz bankaların en çok öne çıktığı alanların başında geliyor. Çünkü en çok reklam, en sıkı rekabet burada yapılıyor, en çok yeni müşteri yine buradan kazanılıyor. Türkiye'de 90'lı yılların sonunda başlayan yarış, kısa sürede sofistike bir pazar yarattı. Kredi kartları, bankalar için önemli kâr kalemlerinden biri olmanın yanı sıra tüketicinin alışveriş alışkanlıklarını da değiştirdi. Son birkaç yıldır pazardaki rekabet 5 marka arasında gelişiyor. Yapı Kredi'nin World, Garanti'nin Bonus, İş Bankası'nın Maximum, Akbank'ın Axess ve Finansbank'ın Cardfinans ile yer aldığı bu rekabette kart sayısı, işlem hacmi kadar inovasyon da öne çıkıyor. Pazarı puan yerine mil biriktiren uçuş kartları, ödeme seçeneklerini artıran esnek kartlar, tarım, eğitim gibi farklı sektörlerin ihtiyaçlarını gözeten sektörel kartlar, gençler ya da emekliler gibi nüfus gruplarını hedefleyen kredi kartları gibi yenilikçi ürünler büyütüyor. Yeni dönemin gündeminde yine çok sayıda yenilikçi ürün var. İşte yeni dönemde de oyunu, ön ödemeli ve temassız kartlar, mobil ödemeler başta olmak üzere yeni nesil ürün ve hizmetler şekillendirecek.

YALÇIN SEZEN / İŞ BANKASI GENEL MÜDÜR YARDIMCISI

"PAZAR BÜYÜMEYE DEVAM EDECEK"
SON 5 YILDAKİ GELİŞİM
Tüketicilerin alışkanlıklarının nakit paradan kartlı ödeme sistemlerine evrimleşmesi ve teknolojinin daha yaygın ve maliyetsiz kullanımının sonucu olarak, kartlı ödeme araçları hızla gelişti. Bu gelişim sadece kredi kartlarıyla sınırlı kalmadı. Banka kartlarının alışverişlerdeki kullanımının artması, önceden para yüklenerek kullanılan ve herhangi bir bankacılık ilişkisine girmeden kartlı ödeme sistemlerine dâhil eden önödemeli kartların hayata geçmesi ile kartlı ödeme sistemlerinin kullanım alanı genişledi. 2005 yılında kredi kartı alışveriş hacminin özel nihai tüketim harcaması içerisindeki payı yüzde 16'lar seviyesindeydi. 2010 yılında bu oran yüzde 27'ye yükseldi.
YENİ DÖNEM NE GETİRECEK?
Önümüzdeki dönemde, kartlı ödemeler alanında rekabetin devam etmesi ve müşteri odaklılığın daha da önem kazanması kaçınılmaz. Orta vadede çeşitlenen müşteri ihtiyaçları karşısında, değişik ürünlerin tasarlanacağı, ürünlerde zaman ve tasarruf yönetimiyle esnekliğin öne çıkacağı bir dönem yaşayacağız. Bankalar, ürün ve hizmet çeşitliliğini artırmayı, hizmet kanallarını genişletmeyi sürdürecek. Bu süreçte, ürünlerin farklılaştırılabilmesi için müşteri ilişkileri yönetimi ve müşteri segmentasyonu önem taşımaya devam edecek. Sisteme yeni dahil olacak potansiyel müşteriler ve yeni ödeme altyapılarıyla önümüzdeki 5 yıl içinde toplam kredi kartı adedi bugüne kıyasla yüzde 50, kredi kartı işlem ciroları da yüzde 150'ler civarında artabilir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz