Yeni ürünle büyüme planı

10 yılda 10 kat büyüyen, 110 milyar dolarlık hacme ulaşan pazardaki büyüme yeni dönemde daha hızlı olacak.

1.10.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni ürünle büyüme planı


YENİ FİNANSAL ÜRÜNLER

Dünyada ise özel bankacılık daha aktif bir yönetim ihtiyacına doğru ilerliyor. Tüm dünyada faizlerin düşmesi ve dolayısıyla kârlılık beklentilerinin artması, yapılandırılmış ürünlerde özel bankacılık müşterilerine ürün sunum ihtiyaçlarını artırıyor. HSBC Özel Bankacılıktan Sorumlu Grup Başkanı Ebru Öncü, Türkiye’de durumun farklı olduğunu söylüyor. Türkiye’de yatırılabilir varlıkların yüzde 80’e yakın kısmının bankalarda mevduat olarak tutulduğuna işaret eden Öncü, “Bu özel bankacılık müşterilerinin geneli için de farklı değil” diye konuşuyor. Ancak varlık bakiyesi yükseldikçe özel bankacılık müşterilerinde katma değeri yüksek, ekspertiz gerektiren ürünlere talep artıyor. Ebru Öncü, HSBC Private Bank Türkiye’nin gelirlerinin önemli bir kısmının, artık bu tarz ürünlerden kaynaklandığını söylüyor. Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Onur Genç, geçtiğimiz yıl lüks dünya markaları, petrol, global faiz farkları, değerli metaller ve global doğal kaynak şirketlerine endeksli mevduatlar gibi yeni ürünler sunduklarını söylüyor. “Bu yıl da altın ve global doğal kaynak şirketlerine endeksli mevduatlarla ürün gamımızı çeşitlendirmeye devam ettik” diye konuşuyor.

HİZMETLER DE ÇEŞİTLENİYOR

Varlık yönetiminin yanı sıra son yıllarda bankalar, özel bankacılık faaliyetleri çatısı altında, geniş bir yelpazede danışmanlık hizmetleri de sunmaya başladı. Örneğin Garanti Bankası, özel bankacılık fonları, Masters yapılandırılmış mevduat ürünleri, sofistike ve benzersiz türev ürünler gibi çeşitli finansal ürünlerin yanı sıra emeklilik, sanat ve yat sigortaları gibi özellikli sigorta ürünleri, PwC ile birlikte sunulan vergi danışmanlığıgibi hizmetleriyle dikkat çekiyor. Onur Genç, “Ayrıca her yıl global anlamda finans, akademi ve iş dünyasının önde gelen kişilerinin görüşlerini paylaştığı konferanslar, sanat etkinlikleri ve caz konserleri gibi kültürel etkinlikler, özel yemek ve davetler düzenliyoruz” diyor. Yapı Kredi ise sanat, miras, vergi, gayrimenkul, filantropi hizmetleriyle öne çıkıyor. Ayşe İmre Tüylü, “Filantropi danışmanlığımız bu yaz lanse ettiğimiz en yeni danışmanlık hizmetimiz. Yurtdışında da çok yaygın olan ve uluslararası tanımı filantropi olarak bilinen hayırseverlik ve bağışçılık danışmanlığımızı, müşterilerimize TÜSEV (Türkiye Üçüncü Sektör Vakfı) ile güçlü bir işbirliği gerçekleştirerek sunuyoruz. Müşterilerimizin konunun uzmanları ile görüşerek kendi hedeflerine uygun stratejik bir bağış planı geliştirmelerine yardımcı oluyoruz” diye konuşuyor.

GELECEK PLANLARI
Akbank Genel Müdür Yardımcısı Saltık Galatalı, yeni dönemde daha da geniş bir ürün yelpazesiyle müşterilere ulaşmayı, yerli-yabancı tüm piyasalarda işlem yapılabiliyor olmayı, online işlemleri daha etkin hale getirmeyi planladıklarını söylüyor. “Artık Türkiye’deki bireysel yatırımcılarda belirli bir yere kadar penetre olundu. Şu andaki hedefimiz, Türkiye’nin yatırım yapılabilir bir ülke seviyesine gelmesi sürecinde yurtdışı kaynaklı bireysel yatırımcıları ülkemize çekmek ve müşteri portföyümüze eklemek” diyor. Son yıllarda Türkiye’de özel bankacılık hizmetlerinde hem talep hem arz kaynaklı bir büyüme var. Onur Genç, varlık seviyesindeki artışın, yatırımcıların alternatif yatırım ürünlerine ilgisinin, beraberinde uzman kurum ve kişilerden özel bankacılık hizmeti alma ihtiyacının artmasının, sektörün performansında etkili olduğunu söylüyor. Genç, “Önümüzdeki dönemde de özel bankacılık dünyada ve Türkiye’de büyümeye devam edecek. Bu büyüme, sadece yönetilen fon büyüklüğü değil verilen hizmetlerin kapsamı ve mevduata alternatif olarak sunulan ürün çeşitliliğinin artırılması yoluyla yaşanacak” diye konuşuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz