Yeni ürünle büyüme planı

10 yılda 10 kat büyüyen, 110 milyar dolarlık hacme ulaşan pazardaki büyüme yeni dönemde daha hızlı olacak.

1.10.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni ürünle büyüme planı


ONUR GENÇ / GARANTİ BANKASI GM YARDIMCISI
“REKABET YENİ MÜŞTERİDE YOĞUNLAŞIYOR"
PAZAR NASIL GELİŞİYOR?

Son dönemde özel bankacılık sektöründe rekabet, daha çok potansiyel müşterilerin kazanımı konusunda yoğunlaşıyor. İşin tabiatı gereği sektörde müşteriye sunulan tüm ürün ve hizmetler, müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerine göre kişiye özel olarak hazırlanıyor. Önümüzdeki dönemde sektörde şu an sunulmayan, ama yurtdışında örneklerini gördüğümüz yeni ürün ve hizmetlerin sayısı artacak. Piyasalarda yaşanan oynaklık, para yönetiminde riskin kontrol altında olmasının ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gösterdi. Bu ortamda çıkarılacak ürünler ve yatırım tavsiyelerinin titizlikle hazırlanması gerekiyor. Özel bankacılık uzmanlığı böyle dönemlerde çok daha fazla ön plana çıkıyor.
GARANTİ’NİN PERFORMANSI
Garanti Masters Özel Bankacılık, son yıllarda başarılı bir büyüme grafiği çizdi. Son 5 yılda yönetilen varlık, her yıl ortalama yüzde 21,5 büyüme gösterdi. Bugün, sadece gerçek kişiler olmak üzere yaklaşık 6 bin 500 müşteriye hizmet veriyor ve 7,5 milyar TL üzerinde varlık yönetiyoruz. Ağırlıklı olarak Türkiye’de yerleşik bireysel müşterilere hizmet vermekteyiz. Diğer taraftan Türkiye’de yerleşik yabancı uyruklu üst düzey yöneticiler ve şirket sahipleri de özel bankacılık hizmetleri için öncelikli olarak Garanti Masters Özel Bankacılık’ı tercih ediyor. Garanti Masters Özel Bankacılık olarak nakit varlığı 1 milyon dolar ve üzeri olan müşterileri hedefliyoruz. Hesap açmak için alt limitimiz ise 250 bin dolar.

SALTIK GALATALI / AKBANK GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
“FARK YARATAN ÖNE ÇIKIYOR"
RAKAMLAR NE GÖSTERİYOR?

Akbank Private Banking birimi, 11 yıl önce Türkiye’de bir ilk olarak hayata geçirildi. Bu atılım Akbank’ın sektördeki öncülüğünün çok net bir göstergesi. Bu alanda yönetilen varlıkların 10 yılda yaklaşık 10 kat büyüdüğünü düşünüyoruz. 11 yıl içinde pek çok banka özel bankacılık hizmeti vermeye başlarken özel bankacılık şube ağları da zamanla genişledi. Özel bankacılığın hedef müşterilerini oluşturan 1 milyon lira ve üzeri mevduat miktarı BDDK verilerine göre 2011 yılında yüzde 30 artışla 93,4 milyar liraya çıktı. Hesap adetleri bazında ise Türkiye’de yine geçtiğimiz yıl 1 milyon lira ve üzeri büyüklüğe sahip mevduat sayısının yüzde 34 artışla 40 bine ulaştığı görülüyor.
YENİ YAKLAŞIM
Son yıllarda dünyada yaşanan global krizin etkisiyle yatırımcılar, daha güvenli, istikrarlı kurum ve bölgelere yönelme eğilimine girdi. Bu dönemde yaşanan ekonomik gelişmeler, kişilerin risk algısını değiştirdi. Güveni ön plana çıkararak, yatırım tercihlerinin bu doğrultuda şekillenmesine sebep oldu. Özel bankacılık alanında en temel unsur, müşterilere verilen hizmetin ekonomik göstergeler, piyasa koşulları ve beklentiler paralelinde farklılaştırılması.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz