"İkinci yarıda normalleşiriz"

İş Faktoring Genel Müdürü Onur İzci ile sektörün 2016 yılı fotoğrafını çektik...

14 HAZİRAN, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
"İkinci yarıda normalleşiriz"
 Ürün bazında bakarsanız bu yıl büyüme, hangi alandan gelecek?
 İhracat faktoringinde büyümenin yurtiçi işlemlere göre daha fazla olabileceğini düşünüyorum. Kur yüksek seviyelere oturdu. Bu durum ihracatçıları cezbediyor. Ayrıca faktoring şirketleri 2015 yılı başında Eximbank ile bir anlaşma yaptı. Bu işbirliği sektörün, ihracat tarafında büyümesini destekliyor.
* İhracat faktoringindeki büyüme önümüzdeki 5 yılda da sürer mi?
Türk Lirası bazında faktoring sektörünün ihracat rakamı toplamı 2015 yılı sonunda bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 11’lik artışla 22 milyar TL’ye çıktı. Dolar bazında ise aynı dönemlerde yüzde 11 düşüş söz konusu. Ben ihracat faktoringinin büyümesine devam edeceğini düşünüyorum. İhracat faktoringinin toplam işlem hacminden aldığı pay, 2016 yılında yüzde 20-22 arasına çıkabilir. Bu alanın her yıl yüzdesel olarak 1-2 puan artacağına inanıyorum. Sektör, birkaç yıl içinde toplam işlem hacminde yüzde 25 payı rahatlıkla yakalar. İhracat faktoringinin sektör için bir artısı da müşterinin finansman maliyeti düşük olduğundan yeni müşteri kazanımına ciddi katkı sağlıyor.
* Son dönemde faktoring şirketleri, tedarikçi finansmanına odaklanıyor. Bu alanda büyüme de devam edecek mi?
 Tedarikçi finansmanı, genelde alıcı tarafın büyük şirketler veya kamu olduğu, satıcı tarafın ise KOBİ olduğu bir alan. Son dönemde ticarette vadeler açıldığı için şirketler tedarikçi finansmanına yöneliyor. Büyük şirketler anlaşma koşullarını revize ederken tedarikçi firmaların finansal ihtiyaçları için bizim gibi faktoring şirketleri ile konuşuyor. Son 1 yıldır bu nedenle sektörde tedarikçi finansmanı daha çok konuşuluyor. Sektörde yurtiçi işlemlerin ne kadarı tedarikçi finansmanından geliyor diye bakılmıyor. Ama 2016’da da tedarikçi finansmanında büyüme bekliyoruz.
* Sektörel dağılımına baktığınızda bir değişim söz konusu olur mu?
 İnşaat, perakende ve tekstil bizim doğal partnerlerimiz. Bu sektörlerin dağılımında bir oynama olacağını düşünmüyorum. Ancak belki otomotiv sektörü ve inşaata bağlı olarak ağaç ürünleri sektörü öne çıkabilir.
* Bir de sektör, 2015 yılında 100 bin müşteriyi geçti. Burada büyüme devam eder mi?
 Bu yıl müşteri artışında da yatay bir trend olacağı görüşündeyim. Faktoring şirketleri daha seçici hale geldi. Müşteriyi değerlendirirken daha seçici gidiyoruz. Bu yıl Anadolu’ya ve KOBİ’ye odaklanma biraz yavaşlayacak. Müşteri sayısında yüzde 10’luk bir artış görebiliriz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.