"2015 hedefimiz ilk 5 'e girmek"

Serdar Gül, önümüzdeki 2 yılda, dağıtım kanalına 6 milyar TL’yi bulacak yatırım planladıklarını söylüyor.

1.08.2009 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
"2015 hedefimiz ilk 5 'e girmek"
Sigorta sektörü geçtiğimiz yıldan bu yana hem büyüme hem kârlılık tarafında tarihinin en zor zamanlarını geçiriyor. Trafik sigortalarında zarar 800 milyar TL gibi rekor bir seviyeye ulaşmış durumda. Yıl sonunda büyüme beklenmiyor. İşin kötüsü, 2010 da şimdiden “kayıp yıl” olarak görülüyor.
Türkiye pazarına 2007 yılında Genel Sigorta’yı satın alarak giren İspanyol Mapfre, krize rağmen yatırımlarını sürdürüyor. Mapfre Genel Genel Müdürü Serdar Gül, satın almadan sonra ilk 15 ay teknolojiye ve insan kaynağına yatırım yaptıklarını söylüyor. Mapfre’nin global altyapısını Türkiye’ye adaptasyon için 6 milyar TL’lik bir yatım yaptıklarına, insan kaynağını yüzde 10 oranında artırdıklarına dikkat çekiyor. Önümüzdeki dönemde ise dağıtım kanalına odaklanacaklarını söylüyor ve ekliyor:
“Başta İç Anadolu olmak üzere seçtiğimiz 5 bölgeye yayılma planımız var. Buralarda acente ve şube açılışları için önümüzdeki 2 yılda 6 milyar TL’ye yakın yatırım yapacağız.”
Mapfre Genel, önümüzdeki 5 yılda ise sektördeki ilk 5 şirket arasına girmeyi planlıyor. Serdar Gül ile Mapfre Genel’in yeni dönem planını ve sektörün geleceğini konuştuk:
Capital:  Mapfre dünyada nasıl bir organizasyona sahip? Özellikle öne çıktığı alanlar hangileri?
Mapfre’nin en önemli özelliği bir vakıf şirketi olması. Bir diğer özelliği ise hispanik bölgelerde yaygın olması. Güney Amerika’nın tamamında, Orta Amerika’da var. Son olarak Kuzey Amerika’da da önemli bir yatırım yaptı.
Mapfre, bir İspanyol şirketi. Merkezi Madrid’de bulunuyor. Avrupa’da, Uzakdoğu’da 40’dan fazla ülkede faaliyeti var. Ancak hepsinde sigorta işi yapmıyor. Bazılarında sigorta bazılarında asistans bazılarında da reasürans şirketi var. Sigortacılık tarafında Türkiye, faaliyette olduğu tek Hispanik olmayan ülke.
Mapfre, tüm dünyada oto başta olmak üzere bireysel sigortalarda çok güçlü. Dünyada bu alanda en yaygın dağıtım ağına, bilgi birikimine ve portföy büyüklüğüne sahip şirket konumunda. Bu durum pazar paylarına da yansıyor. Örneğin İspanya’da yüzde 20 düzeyinde pazar payına sahip. Bu oran, Mapfre’den sonra gelen diğer 2 şirketin toplam pazar payından fazla. Güney Amerika’da da yüksek pazar payı var.
Capital:  Mapfre, Türkiye pazarına 2007’de girdi. Ancak Genel Sigorta’yı satın aldıktan sonra strateji oluşturma süreci uzun sürdü. Bu süreçte neler yapıldı?
Yaklaşık 15 ay gibi bir süre geçti. Bu sürecin önemli bir kısmı altyapı yatırımları ve birbirini tanımayla geçti. Genel Sigorta’nın kurumsal kültürünü Mapfre’ye tanıtmaya çalıştık. Mapfre de kendi hedeflerini anlattı. Öncelikli hedef teknolojik altyapıya yönelikti. Mapfre’nin teknolojisini Türkiye’ye uyarlamak için bir projeye başladık. Bu, uzun soluklu bir proje ve 2010’un ortalarında bitmesini öngörüyoruz.
İkincisi, insan kaynağımızı yeniden düzenledik. Öyle ki kriz ortamında bile çalışan sayımız yüzde 10 düzeyinde arttı. Özellikle pazarlama kadrolarımızı güçlendirdik. Teknik kadromuzu genişlettik.
Capital:  Genel Sigorta’da değiştirdiğiniz ya da geliştirdiğiniz başka neler oldu? Bunların devamı gelecek mi?
Genel Sigorta’nın özünü değiştirmemek için çaba gösteriyoruz. Dolayısıyla değişen değil ama gelişen çok şey oldu. Öncelikle daha dışa dönük bir şirket olduk. Daha ileri teknoloji kullanmaya başladık. Yaygınlığımız artırıyor. Sonuç olarak geçtiğimiz 2 yıla varan süreç, bu gelişime yönelik çeşitli proje hazırlıklarıyla geçti. Bunların bir kısmı başladı ve gerçekleşti, bir kısmı da önümüzdeki dönem devam edip geliştirilecek.
Diğer yandan Genel Sigorta, geçmişte acente sayısı az ama verimli bir şirketti. Şimdi yeni dönemde acente sayısını hem nicelik hem nitelik olarak artıracağız.
Ayrıca bugüne kadar olmadığımız bölgelere yatırım yapacağız. ~
Öncelikli hedefimizde bugüne kadar zayıf olduğumuz İç Anadolu var. Ardından Güney Anadolu, Orta Karadeniz, Trakya bölgesi ve İç Ege’ye yayılma planımız var. Bunlardan İç Anadolu, Güney Anadolu ve Orta Karadeniz’de yeni acentelerimiz ve şubelerimiz devreye girmiş olacak.
Mapfre, bugüne kadar teknolojik altyapıya 6 milyar TL’nin üzerinde bir yatırım yaptı. Markaya da yine bu kadar yatırım yaptı. Bu yaygınlaşma projesi de önümüzdeki 2 yıl içinde bu rakamlara ulaşmış olacak.
Capital:  Önünüzde nasıl bir yol haritası var? Mapfre’nin Türkiye planı nasıl? Pazarda bundan sonra nasıl bir strateji ile hareket edeceksiniz?
Mapfre ile uzlaştığımız 2 temel ilke var. Birincisi, çok iyi hizmet; ikincisi müşteriye yakınlık. Bunları sağladıktan sonra pazar payı alabileceğimizi düşünüyoruz.
Capital:  Pazarda bugün büyüklükte 10’uncu sıradasınız. Önümüzdeki dönem sıralamada daha yükseğe çıkma hedefiniz var mı? Ne kadar pazar payı hedefliyorsunuz?
Mapfre Grubu bize herhangi bir hedef koymadı ama biz şirket olarak önümüzdeki 5 yılda ilk 5’e girmeyi zorlayacağız. Yaptığımız projelerin meyvelerini gelecek yıl toplamaya başlayacağız. 2015 sonu da bizim için bu hedefi gerçekleştirdiğimiz bir milat olacak.
Capital:  Bu yıl ve sonrasında planladığınız yeni ürünler var mı?
Son dönemde 2 ilginç yeni ürün çıkardık. Biri hobi motosikletlerine özel bir ürün. Şu anda sektörde bu alandaki en kapsamlı ürün olduğunu söyleyebilirim. Teminatı hobi motosikletini, kullanıcısını ve kıyafetlerini koruyor.
İkincisi konutlarda ve oto sigortalarında, sigorta sahibi kişi kötü bir kaza geçirmiş ve sürekli sakatlığa uğramışsa evinde ya da otomobilinde sakatlığa uygun değişiklikleri karşılayan bir hizmet getirdik. Bu hizmet Türkiye’de bir ilk.
Capital:  Önümüzdeki dönemde büyümeye en çok katkı sağlayacağını düşündüğünüz ve daha çok odaklanacağınız branşlar hangileri olacak?
Özellikle 2 konu üzerinde duruyoruz. Biri büyük endüstriyel riskler, diğeri de oto sigortaları. Büyük endüstriyel riskler konusunda 2010’da daha iddialı olacağız. Endüstriyel risklerde bugün genel toplamdakinden daha yüksek bir pazar payımız var. Örneğin genel toplamda 10’uncu sıradayız ama endüstriyel risklerde ilk 5’e girdiğimizi tahmin ediyorum.
Oto sigortalarında toplamda olduğu gibi 10’uncu sıradayız. Burada da daha yüksek pazar payı hedefliyoruz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz