"Bölgenin yönetim üssü olacağız"

“Çevre ülkelerin Axa Türkiye tarafından yönetilmesi yönünde bir plan var.

1.10.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
"Bölgenin yönetim üssü olacağız"
Sigorta sektöründe kronik kârsızlık problemi var. Kriz bu tabloyu daha da pekiştirdi. Geçtiğimiz yıl şirketlerin yarısından fazlası zarar etti. 2010 için de tablo parlak değil. Axa, son birkaç yıldır prim üretiminde lider şirket konumunda. Sektördeki olumsuz tabloya rağmen şirket, 2010’u da artıda kapatmaya hazırlanıyor. Axa CEO’su Cemal Ererdi, bu olumlu performansın en önemli sebebinin, fiyat rekabeti yapmamak olduğunu söylüyor. Sektörün en büyük hatasının rakibe göre fiyatlama yapmak olduğuna dikkat çeken yönetici, “Biz ise Türkiye’nin her tarafında tek fiyat politikası uyguluyoruz” diye konuşuyor. Axa’yı sektörde farklılaştıran tek unsur fiyat politikası da değil. Cemal Ererdi, verimli çalışma prensibinin de bu başarının önemli unsurlarından olduğunu söylüyor. Haziran 2010 itibarıyla sektörün genel gider oranının yüzde 11,5 olduğuna işaret eden yönetici, “Axa’da bu oran yüzde 5,3 düzeyinde gerçekleşti. Türkiye’nin en büyük sigorta şirketi olarak piyasaya çabuk reaksiyon verebiliyoruz” diyor. Şirketin Türkiye’de gösterdiği bu yüksek performans, Axa’nın merkezinde de takdir görmüş. Cemal Ererdi, şu anda Türkiye’nin bölgede yönetim üssü olması yönünde bir plan üzerinde çalışıldığını söylüyor. Hedefte çevre ülkelerin Türkiye organizasyonu tarafından yönetilmesi var. Ererdi, kısa süre sonra örnek bir uygulamayı hayata geçireceklerine dikkat çekiyor. Türk Cumhuriyetleri’nde bir şirket satın alıp yönetmeye hazırlandıklarına işaret eden Ererdi, “Bu örnekte başarılı olursak bölgedeki komşu ülkeleri de Türkiye’den yöneteceğiz” diye konuşuyor.Axa Sigorta CEO’su Cemal Ererdi ile Axa’nın yeni döneme yönelik plan ve hedeflerini, sigorta sektörünün geleceğini konuştuk:

Capital: 
Sektörde kâr ve mali gelirler anlamında olumsuz bir gidişat var. Axa açısından tablo nasıl?  
Bizim tablomuz sektörün tam tersi. 2010 yılını yine lider olarak, yüzde 12-12,5 arasında bir pazar payı ile kapatacağımızı düşünüyoruz. Prim büyüklüğümüzü yüzde 14 oranında artıracağız. Yüzde 16-20 arası bir özkaynak kârlılığı içinde olacağımızı öngörüyoruz. Bu iki rasyo itibarıyla Türkiye’nin son dönemde kârlı büyüyen tek sigorta şirketi olma özelliğimizi sürdüreceğiz.

Capital: 
Mevcut ortamda kârlı büyümeyi nasıl sağlıyorsunuz?
Bu devam eden bir stratejinin sonucu. Sektörün en büyük hatası, rakibe göre fiyatlama anlayışının sürmesi. Biz ise Türkiye’nin her tarafında tek fiyat politikası uyguluyoruz. Bu şekilde segmentasyon analizleri sonucunda beklenen hasar prim ilişkileri aynen gerçekleşiyor. Bu segmentasyon anlayışı, performansa dayalı yönetim ve ürün odaklıdan müşteri odaklıya dönen iç organizasyonumuz kârlılığı getiriyor. Müşteri odaklı organizasyonumuzda bu yıl 4’üncü aşamayı gerçekleştiriyoruz. Bugüne kadarki amacımız, işlerin daha iyi yapılmasıydı. Artık her bir işi analiz ederek ortadan kaldırmak için çalışıyoruz. Müşteriye giden zincirin mümkün olduğu kadar kısalmasına gayret ediyoruz. 2003’te şirkette yönetime geldiğimde, 1.100 kişiydik. Bugün 500 kişiyiz. Giderek daha hızlanarak organizasyondaki tecrübe ve alışkanlıkla işleri gözden geçiriyoruz. 2010 Haziran ayı itibarıyla sektörün genel gider oranı yüzde 11,5 iken Axa’nın genel gider oranı yüzde 5,3’tü. Bu da bize ciddi bir rekabet avantajı getiriyor. Türkiye’nin en büyük sigorta şirketi olarak piyasaya çabuk reaksiyon verebiliyoruz. Önemli bir diğer farklılığımız sahip olduğumuz çok ileri BT altyapımız. Fransa’daki ortağımız bile bu alanda tecrübemizden yararlanıyor. Gelecekte de pazar payımızda inanılmaz bir büyüme bekliyoruz. Bu, kârlılığımıza da çok olumlu yansıyacak.  

Capital: 
Pazar payındaki liderliğinizi farklı branşlara taşıma hedefiniz var mı?
Hayat dışında yangın, DASK, kasko ve trafik sigortalarında lider durumdayız. Sağlık branşında büyümek istiyoruz. Yalnız bu alanda da gittiğimiz yol, sektörle çok farklı.Sektörde genelde ayakta ve yatarak tedavi veren, her türlü harcamayı karşılayan ve daha ziyade pahalı ürünlere yoğunlaşılıyor. Biz ise ameliyatları karşılayan, daha uygun fiyata alınabilir ürünlerle şimdiye kadar sigortalanmamış müşterilere yöneliyoruz. Şu anda pazarda 8’inci sıradayız. Geçtiğimiz yıl 9’uncu durumdaydık. Bir yıl içinde büyümemiz yüzde 52’ye ulaştı. 24 bin yeni müşteri edindik. Önümüzdeki dönemde bu alanda en az yüzde 15-20 pazar payına sahip olmayı hedefliyoruz. Bu da bizim sağlıkta 3 yılda ilk 5’te yer almamızı sağlayacak.~   

Capital: 
Peki uzun vadede planlarınız neler?  
-  Bizim Türkiye’deki çalışmalarımız Axa tarafından dikkatle takip ediliyor. Türkiye’nin bir alt bölge merkezi olarak konumlanması anlamında yeni bir yaklaşım var. Bu alt bölge merkez uygulamasına, ilk defa Meksika ve Türkiye’de başlanacak. Çevre ülkelerin Axa Türkiye tarafından yönetilmesi yönünde bir plan var. Dolayısıyla bunun ilk adımını, bu yıl Türk Cumhuriyetleri’ndeki bir şirket ile örnekleyerek gerçekleştirmek istiyoruz.

Capital: 
Hangi ülkeler yönetiminizde olacak?
Önce Axa içinde kendimizi kanıtlamamız gerekti. Şimdi bölge merkezi olarak, bir örnek ülkede bunu başaracağımızı kanıtlayarak komşu ülkelere de yayılmamız mümkün olabilecek. Elimizdeki insan kaynağı ve BT kalitesi buna imkan veriyor. Burada Axa Sigorta’nın yönettiği bir oluşum kurulması planlanıyor. Hatta CEO’su da bana bağlı olan arkadaşlardan biri olacak. Türk Cumhuriyetleri’nden seçeceğimiz şirketi Türkiye’nin bir küçük modeli haline getirme konusunda çalışacağız. Hedefimiz gelecek yıl Haziran’a kadar Türk Cumhuriyetleri’nde belirlediğimiz şirketi satın alıp ciddi anlamda harekete geçirmek. Sonra diğer ülkelere de geçme imkanımız olacak.

Capital: 
Satın alacağınız şirket belli mi?
-  Evet, ancak halka açıklık kuralları gereği açıklayamıyoruz.

Capital: 
Kısa vadede Türkiye’de bir satın alma yapmayı planlıyor musunuz?
Axa’nın buraya ayırdığı ciddi bir fon var. Dolayısıyla Türkiye’de çıkan tüm imkanlara bakıyoruz. Eğer o portföy bize değer katacaksa, mutlaka içinde olmak istiyoruz. Ancak bugüne kadar maalesef böyle bir portföyle karşılaşmadık. Olursa hemen merkez ile birlikte araştırarak gireceğiz diye düşünüyorum. Çok küçük bir şirketin bizim için anlamı yok. Organizasyonumuzu tamamlayacak, eksikliğimizi giderecek bir şirket olması gerekiyor.

Capital: 
Bireysel emeklilik şirketiniz resmi olarak faaliyete başladı mı? Burada plan ve hedefleriniz ne yönde?
Hayat şirketimizi bireysel emeklilik şirketine dönüştürmek için geçtiğimiz Mayıs ayında lisans aldık. Ancak halen alınması gereken izinler var. Ancak 2011 Mart ayında operasyona geçebileceğiz. Bu alanda da acente ağımızla finansal süpermarket anlayışı içinde ürünleri satma planımız var. Burada ciddi bir ivme kazanacağımızı düşünüyoruz. Axa’nın şu anda 2,5 milyon müşterisi var. Önümüzdeki 5 yıl içinde bu rakamın yüzde 5’ine mutlaka ulaşmayı hedefliyoruz. Bu da gelecek 5 yılda 125 bin kontrata ulaşmamız anlamına geliyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz