"Organik ve kârlı büyüme planımız var"

Axa, 13 yılın ardından Türkiye’de CEO’sunu değiştirdi. Mart ayında göreve gelen GUILLAUME LEJEUNE, her türlü rakamsal büyüme hedefi vermekten kaçınıyor. “Hedefim pazarda mevcut konumumuzu koruyarak, kârlılığımızı artırıp sürdürülebilir büyümeyi yakalamak” diyor. Fransız yönetici, ilk iş olarak Axa Group’un uluslararası gücüyle yurtdışında faaliyet gösteren büyük Türk şirketlerini portföyüne ekledi. Bu dönemde zorunlu trafik sigortalarında düzeltmelere gidildi. Prim üretiminde daha dengeli bir dağılım planlayan Lejeune, gelecek büyümelerinde tamamlayıcı sağlık ve eğitim sigortaları ile BES’in önemli fırsatlar olduğuna inanıyor.

7.09.2015 16:06:250
Paylaş Tweet Paylaş
"Organik ve kârlı büyüme planımız var"

* Şirketin yönetiminde değişiklikler oldu mu? 
Organizasyon anlamında önemli değişimler yapmadık çünkü çalışanların mutlu olduğu iyi bir ortama sahibiz. Sadece yönetime bazı yeni isimler geldi. Bazen bir şirkete yeni CEO atandığında CEO kendi yönetim ekibiyle gelir. Ben tek başıma geldim. 
* Bu yılın ilk 4 ay sonuçlarından memnun musunuz? 
Bu değişim sürecinde ekiplerimiz ve acentelerimizin katkılarıyla oto sigortalarında kâr üretebilen segmentlerde iş payımızı artırabilmek için çok çalıştık. Büyük oranda başarılı olduk diye düşünüyorum. Bununla birlikte hava koşullarının sert geçmesi hasar taleplerinde bir miktar olumsuz gelişmeyi de beraberinde getirdi. Onun için 2015 yılında gerek kasko gerekse trafik sigortalarında adımlarımızı çok dikkatli atmak ve portföyümüzün kalitesine özen göstermek zorunda olduğumuzu biliyorum. Bunun yanında, diğer branşlarımızda önemli ve güzel büyümeler yakaladık. Bu yıl kârlı branş ve ürünlerde kendimizi daha da geliştirmeyi hedefliyoruz. 
* Bu yıl sonu için nasıl büyüme hedeflerine sahipsiniz? 
Hedefim pazardaki mevcut konumumuzu koruyarak, kârlılığımızı arttırarak sürdürülebilir büyümeyi yakalamak. Büyüme için rakamsal hedefler vermiyorum. Ben sadece prim üretiminde yüzde kaç büyüdüğümüze bakmıyorum. Kârlı büyüdüğümüzden emin olmak istiyorum. Büyüme oranlarımızla ilgili yönetim ekibimizle çalışıyoruz. Büyüme hızımız ve nasıl büyüdüğümüz anlamında çok dikkatliyim. Hangi riskleri aldığımızı sürekli ve dikkatle inceliyorum. Şirketin geleceğini güvene almak istiyorum. 
* Prim üretimi ya da müşteri sayısında büyüme oranlarına değil sadece kârlılığa mı bakacaksınız? 
Bu, bir denge işi… Doğru dengeyi bulmak gerekiyor. Sigorta sektöründe pek çok firmanın hızlı büyüdüğünü görüyoruz. Ama hızlı büyüme için sunulan fiyatların daha sonra hasarların ödenmesinde zorluk yaratma veya hiç ödenememe riski doğurduğunu dünyadaki pek çok kötü örnekten biliyoruz. Böyle bir durum hem şirketleri hem müşterileri kötü şekilde etkileyebilir. 
* Peki sürekli kârlılıktan bahsediyorsunuz, bu alanda hedefinizi alabilir miyim?
Hedef, şirketin toplanan primlerden yüzde 4 civarında bir teknik kârlılık elde etmesi. 
* 2014’ü hayat dışı sektörün ikinci şirketi olarak kapattınız. Pazar lideri olmak istiyor musunuz? 
Pazarda lider olmak için sürdürülebilir büyüme şart. Biz bir maraton koşuyoruz, burada hedef lider koşucuların arasında olmak. Biz hayat dışı sigortada en büyük oyuncular arasındayız, bu da çok önemli. Ama bizim birinci ya da ikinci oluşumuz, bu büyüklüğe gelirken temel göstergelerimizin nasıl ilerlediğinden daha önemli değil. Biz sıralamaya değil şirketi sağlıklı büyütmeye odaklanıyoruz. Riske göre fiyatı doğru olmayan işlerden özellikle kaçınıyoruz. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz