Sigorta şirketleri dünyada çok sayıda sosyal sorumluluk projesi yapıyor. Hemen her sigorta şirketinin ya bir araştırma merkezi ya bir vakfı ya da fonu var. Pazara giren yabancılardan sonra bunların örneklerini, Türkiye’de de daha sık görmeye başlayacağımızı düşünüyorum. Son olarak Amerikan Liberty, Türkiye’de yeni bir projenin duyurusunu yaptı. Akut ve Tiyatrokare ile işbirliği yapan şirket, çocuklara güvenli yaşam kültürünü aşılamayı hedefliyor. Bu kapsamda “Birimiz Hepimiz, Hepimiz AKUT” isimli çocuk müzikalinin ana sponsoru olan şirket, önümüzdeki dönem benzer başka projelerle de karşımızda olabilir. Liberty Mutual’ın Boston’da bir güvenlik araştırma enstitüsü var. 55 yıldır faaliyette olan bu kurum, iş güvenliği ve sağlığı konularında uzman. Liberty International’ın Avrupa Başkanı Luis Bonell, “güvenli yaşam” konseptinin grubun global iş yapma felsefesinin çok önemli bir parçası olduğunu söylüyor. Hayata geçirilen projenin de bu felsefeyi, Türkiye pazarına yansıtacak ilk adım olduğuna dikkat çekiyor. Liberty, Türkiye’ye 3 yıl önce geldi. Geçtiğimiz yıl, tecrübeli sigortacı Ragıp Yergin’i genel müdür olarak transfer edip önemli bir adım attı. Bonell, Türkiye’nin grubun önem
verdiği pazarlardan biri olduğunu söylüyor. Bugüne kadar girilen her pazarda kayda değer bir büyüklüğe ulaştıklarını söyleyen Bonell, “Türkiye’de de hedefimiz bu” diye konuşuyor. Sözü edilen kayda değer büyüme, ilk etapta sektörün orta ölçekli şirketleri arasında yer almak anlamına geliyor. Bonell bunu, rakiplerden farklı, iyi ürün ve hizmet sunarak yapacaklarını söylüyor ve ekliyor: “Bu arada uygun bir fırsat görürsek satın almalara da açığız.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?