Mağazacılıkta dijital bir devrim yaşanıyor...
Tuba İlze / Capital Ağustos 2024 sayısından
Mağazalar, sadece ürünlerin satıldığı değil müşterilere benzersiz deneyimler sunan interaktif mekanlara dönüşüyor. Teknolojik entegrasyon ve çok kanallı stratejiler, kolay erişilebilirlik, hızlı ödeme, kolay iade politikaları müşteri sadakatini pekiştiriyor. Artırılmış ve sanal gerçekliği bir arada sunan, online ve offline alışverişi kesintisiz entegre edebilen şirketler, daha fazla gelir elde ediyor.
Araştırmalar da bu savı doğruluyor. McKinsey’ nin “Personalizing the Customer Experience” araştırmasına göre mağazada müşterilere kişisel deneyim sunmak sektörüne göre değişmekle birlikte satışları yüzde 10 ila 25 arasında artırıyor. Market Splash’ın araştırması ise deneyim sunan mağazalara gelen müşterilerin yüzde 70’inin bu mağazaları yeniden ziyaret ettiğini gösteriyor. Bu nedenlerle 2023 rakamlarına göre dünyanın en büyük markalarının müşteri deneyimine 700 milyon dolar yatırım yaptığı belirtiliyor. Markalar da bu trend uyarınca mağazalarını deneyim merkezleri olarak yeniden tasarlıyor.
* ARAŞTIRMANIN TAMAMINI BURADAN OKUYABİLİRSİNİZ
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?