Çeşitlilik ne getirdi

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Araştırmamızın sonuçları...

18.03.2016 16:26:530
Paylaş Tweet Paylaş
Çeşitlilik ne getirdi
KADINDAN VE ÇOCUKTAN YANA TARAFIZ
VUSLAT DOĞAN SABANCI / HÜRRİYET GAZETESİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI
AİLE İÇİ ŞİDDETE ÖZEL İLGİ

Hürriyet dünyada medya kuruluşları içinde sosyal sorumluluk konularına yatırım yapan ve yayıncılığıyla bu anlamda fark yaratan ender şirketlerden biri. Kadın ve insan hakları konusu en hassas olduğumuz sosyal sorumluluk konusu. “Aile İçi Şiddete Son!” kampanyasında 12’nci yıla girdik. Hürriyet sorunla derinlemesine ilgilenen ilk medya kuruluşu, hatta ilk şirket.
FARKINDALIĞA DEV KATKI
Bugün farkındalığın bu derece yüksek olmasında yaptığımız çalışmaların büyük etkisi var. Aile içi şiddetin varlığının kabul edilmesi, bunun tabu olmaktan çıkması, konuşulmaya başlanması, çözüm yollarının araştırılması ve hayata geçirilmesinde yaptığımız yayınların, konferansların, eğitimlerin, konser/ CD çalışmalarının, kamu spotlarının, reklam filmlerinin, 8 yıl işlettiğimiz Türkiye’nin ilk ve tek 7x24 Acil Yardım Hattı’nın büyük katkısı oldu.  
DEV BÜTÇE
Hürriyet, uzun süredir bağımsız haberciliğinde ‘kadın ve çocuktan taraf’ olduğunu açıkça ifade ediyor. Son 10 yılda, ağırlıklı olarak Aile İçi Şiddete Son Kampanyası, Acil Yardım Hattı, Hürriyet Treni, Haklı Kadın Platformu, Hürriyet Evleri, Geri Dönüşüm, kültür sanata destek ve kadınlarla ilgili diğer projelerimize yaklaşık 14 milyon TL bütçe ayırmışız. Yine aynı dönemde kadın hakları, aile içi şiddet, kadın cinayeti, eşitlik, kadının güçlendirilmesi gibi konularda 15 bine yakın haber yaptık.
YENİ SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ İÇİN
 Suriyeli mülteciler ve yaşadıkları problemleri çok önemsiyoruz, bu konuda neler yapabileceğimize dair çalışmalarımız sürüyor. Önemli gördüğümüz bir başka sorun alanı da sosyal kutuplaşma. Bunun çözümüne dair de çalışıyoruz.

HER KIZIMIZIN OKULA KAYDETTİRİLMESİ HEDEFİNE ULAŞILDI
HANZADE DOĞAN BOYNER AYDIN DOĞAN VAKFI BAŞKANI
ÇIĞ GİBİ BÜYÜDÜ
 
“Baba Beni Okula Gönder” projesi, 10 yıl önce Doğan Grubu bünyesinde bir hayal olarak ortaya çıktı. Yıllar içinde tüm Türkiye tarafından benimsenen, desteklenen, sahip çıkılan ve kartopu efektiyle çığ gibi büyüyen bir hareket oldu. 300 binin üzerinde kişi tarafından desteklenen bir seferberliğe dönüştü. Doğan Grubu’nun yönetim kademeleri ile medya kuruluşlarında çalışan kadınların oransal yüksekliği, grubun bu alanda doğal bir liderlik üstlenmesini beraberinde getirdi. 
ETKİN LİDERLİK 
Projede çalışan herkes kendi sorumluluk alanları içerisinde kendi projelerinin liderliğini üstlendi. Bu noktada önce medya kuruluşlarındaki aktif rollerim ve daha sonra Aydın Doğan Vakfı Başkanı sıfatımla kızların hayatlarında olumlu değişim ve fark yaratma tutkumun, tüm paydaşları ortak bir hedef etrafında birleştirme ve harekete geçirme adına etkin rol oynadığımı söyleyebilirim.  
EĞİTİM VE BARINMA 
2005 yılından beri BBOG projesi kapsamında 33 kız öğrenci yurdu yaptırılarak Milli Eğitim Bakanlığı’na devredildi. Bu yurtlarda her yıl ortalama 3 bin 500 kız öğrencimiz eğitimlerine devam ederken barınma olanağı buluyorlar. Ayrıca 12 köy okulu yaptık ve 10 bin 600 öğrencimize de eğitim bursu olanağı sağladık. İlköğretim çağındaki her kız çocuğunun okula kaydettirilmesi hedefine ulaşıldı. 
SONUÇLAR ÖNEMLİ 
BBOG seferberliğinin yarattığı sosyal etkiyi ölçmek için geçen yıl önemli bir araştırma yaptık. Buna göre BBOG yurtlarında kalan öğrencilerin eğitimlerine devam etme isteği yüzde 93 iken, aynı demografik özelliklere sahip yaşıtlarında eğitimlerine devam etme isteği oranı yüzde 81. Yine BBOG öğrencilerinin mezun olduktan sonra sadece yüzde 5,5’i ev hanımı oluyorken, akranlarında bu oran yüzde 38’e çıkıyor. Bu sonuçlar da doğru bir iş yaptığımızı destekliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz