Değer artıran yeni stratejiler

Ford, Turkcell, THY, Yıldız Holding, Kiğılı ve diğerleri...

1.09.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Değer artıran yeni stratejiler
Onlar uzun zamandır marka yatırımlarıyla ön planda... Markalarını tüm süreçlerinde ön planda tutup, bu alana odaklanmalarıyla dikkat çekiyorlar. Hatta uzmanlara göre bu şirketleri rakiplerinden ayıran en önemli özellik de bu... Bu şirketler marka yatırımlarıyla müşteri ve paydaşları gözünde de farklılaşmayı başarıyor. Herkesten ayrıldıkları nokta ise bu işe verdikleri önem. Bu şirketlerde marka stratejileri bizzat üst yönetim tarafından belirleniyor. Alınan tüm aksiyonlar üst yönetimin ajandasında ilk sıralarda yer alıyor. Capital olarak değeriyle rekabet avantajı yakalayan markaların liderleriyle görüştük. Markalarının "fark yaratan stratejileri"ni onların ağzından dinledik...

BHS'NIN ÖNCELİĞİ MARKA YATIRIMI
BHS CEO'su Norbert Klein, global anlamda oluşturdukları kurumsal strateji doğrultusunda marka yönetimini gerçekleştirdiklerini söylüyor ve değerlendirmesine devam ediyor: "BSH olarak markamıza yaptığımız yatırımları en önemli önceliklerimiz arasında görüyoruz. Belirlediğimiz kurumsal hedeflerimiz uyarınca, sektördeki en iyi şirket olmak için çalışıyoruz. Bu çalışmalarla da marka değerimizi doğal olarak artırdığımızı düşünüyoruz. Öncelikle, sürekli inovasyon politikamızla sektörümüzde öncü bir şirket olarak yer alıyoruz. İnsan kaynaklarına verdiğimiz önem de marka değerimizi artıran en önemli unsurlardan bir tanesi...
GÜVEN ETKİSİ ÖNEMLİ
İnsan kaynaklarında uyguladığımız yenilikçi politikalarla aynı zamanda potansiyel çalışanlar tarafından sektörümüzde en çok tercih edilen şirket olma yönünde güçlü adımlar atıyoruz. Bu, aynı zamanda bir çalışan markası yaratma stratejimizin önemli bir parçasını da oluşturuyor. Kaliteden ödün vermemek, yenilikçilik ve çalışanlara verilen önem gibi unsurlar, kuruluşundan bu yana BSH'nın geleneksel yapısı gereği şirketimizde yer alıyor. Başarılı ürünlerimiz ve şirket politikamızla tüketicilerimizde yarattığımız bu güven duygusu, BSH'nın marka değerini artıran diğer önemli unsurlar."

ONE FORD STRATEJİSİ
Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Aykut Özüner, marka değerini artırma ve korumada önceliği müşteri memnuniyetini en üst düzeye taşımaya verdiklerini belirtiyor. Özüner şöyle devam ediyor: "Yeni müşteriler kazanmak kadar, müşterilerimizin bir sonraki araçlarında da Ford'u tercih etmeleri bizim için çok önemli. Ford'un global olarak belirlediği "One Ford" stratejisi, kaliteli, doğa dostu, güvenli ve akıllı teknolojileri ile Ford'un marka algısını tüm dünyada geliştirdi. Yeni nesil Ford'lar müşterilerin teknoloji ve kalite ihtiyaçlarını tüm ürün gamında ulaşılabilir kıldı.
MARKAYA DÜZENLİ ÖLÇÜM
Müşterilerimizin sadakatini ve memnuniyetlerini düzenli olarak ölçümlediğimiz çalışmalarımızla da bu gelişimi düzenli olarak takip edebiliyoruz. Global olarak marka değeri ve sağlığının ölçümlendiği, Türkiye'nin de içinde bulunduğu 44 ülkede gerçekleştirilen bir araştırmamız var. Türkiye pazarında bu araştırma yılda bir kez gerçekleştiriliyor. Bu araştırma bize, kendi pazarımızda marka değerimizde meydana gelen gelişimi ölçümlemeye yardım ederken Ford'un farklı pazarlardaki müşterilerinin marka algısı, tutum ve satın alma davranışlarının karşılaştırılmasını da sağlıyor.~

EMRE SAYIN / TURKCELL GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
TUTARLI VE SÜREKLİ İLETİŞİM FAYDALARA ODAKLANIYORUZ

Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Emre Sayın, "Turkcell olarak Türkiye'nin en değerli markalarından biriyiz. İster finansal verilerle ölçülsün, ister Türk halkının Turkcell markasına olan sevgisiyle, bu değer hep yüksek çıkıyor" diye söze başlıyor. "Bizler, marka değerimizi artırmak için yaptığımız tüm iletişimlerde, kategorimiz için önemli fonksiyonel ve duygusal faydalara odaklanıyoruz" diye devam eden Sayın, şunları ekliyor: "Bir numaralı iletişim önceliğimiz iyi yaptığımız şeyleri iyi anlatmak. Bu da bizim oyunumuza odaklanmamızı sağlıyor. Türkiye'ye nasıl artı değer üretebiliriz, Türkiye'yi mobil teknolojilerle, kaliteli iletişimle nasıl buluşturabiliriz çabası içindeyiz. Bu konudaki başarımızı takip etmek için yoğun kalitatif ve kantitatif araştırmalar yapıyoruz. İlgili marka kriterlerini daha yukarıya götürme hedefiyle, tüm hazırlıklarımızı gelen algı sonuçlarına göre şekillendiriyoruz.
AYLIK TAKİP YAPIYORUZ
Bunun yanında Turkcell olarak her zaman tutarlı ve sürekli bir iletişim kurmanın marka değerimize katkısı olacağının farkında olarak hareket ediyoruz. Bu sebeple marka değerimizi belirleyen kriterleri aylık olarak takip ediyoruz. Aylık olarak takip etmemizdeki en büyük avantaj, her durumda hızlıca aksiyon alabiliyoruz. İletişim planımızda, reklam miksimizde, tonumuzda gerekli değişiklikleri yaparak marka değerimizin ideale doğru ilerlemesi için çaba gösteriyoruz."


THY'NİN AMACI DEĞER ARTIRMAK
THY Genel Müdürü Temel Kotil,"Aslında gerek marka yönetimi gerek marka iletişimine ilişkin tüm faaliyetlerimizi, markamızın değerini artırmak için yapıyoruz" diyor ve şöyle devam ediyor: "İletişim derken, sadece reklam ve halkla ilişkiler alanını değil, yolcularımızla temas içinde olduğumuz tüm noktaları kastediyoruz. Çalışanlarımıza yönelik marka kültürü eğitimleri, yolcu deneyimini zenginleştiren yeni lounge konseptimiz, uçaklarımızdaki ikramlar, uluslararası sponsorluk stratejilerimiz değerimizi artırmayı hedefliyor.
ÖLÇÜMLEME YAPIYORUZ
Finansal marka değeri de temelinde tüketici özvarlığının parasal yansıması olduğuna göre daha değerli bir THY markası için "mükemmel yolcu memnuniyeti"ni amaçlayan tüm faaliyetler, marka değerimizi artırmaya katkı sağlıyor. Marka özvarlığını oluşturan zihinsel ve davranışsal etkenlerin bazılarını düzenli ölçüyor ve takip ediyoruz. Bizim için daha dikkat çekici bir marka olmak, yolcuların aradığı özelliklere fazlasıyla yanıt vermek, yüksek prestijli bir havayolu olarak anılmak ve rakiplerimizin yolcularına cazip gelmek, markamızın zihinlerdeki değerinin temel unsurları."~

ÜLKER'İN BESLEME STRATEJİSİ!
Yıldız Holding Pazarlama Grup Başkanı Ahad Afridi, markanın gücünü etkileyen en önemli faktörlerden birinin, "işindeki başarısı" olduğunu söylüyor. "Birçok noktaya odaklanarak ve dikkat ederek Ülker markasını iyi inşaa edip, beslediğimizden emin olmaya çalışıyoruz" diyen Afridi, değerlendirmesine şöyle devam ediyor: "Markanın özünü iyi anladığımızı, tüketicilerle ilişkisini iyi benimsediğimizi düşünüyoruz. Ayrıca markanın tüm aktivite ve iletişiminin markanın strateji ve karakteri ile tutarlı olup olmadığına da bakıyoruz.

Marka değeri ölçümlememizde maddi analiz yapmıyoruz. Ancak Ülker, Türkiye'de ikon bir marka ve çok önemli bir güce sahip. Dünyanın birçok ülkesinde çalıştım ama Ülker'in Türkiye'de sahip olduğu kadar büyük bir güce sahip başka bir markaya rastlamadım. Marka ile ilgili örneğin bilinirlik, marka cazibesi gibi geleneksel ölçümlemeler gerçekleştiriyoruz."

MİGROS KOLAYLIK SAĞLIYOR

Migros Genel Müdürü Özgür Tort, müşterilerin hayatını kolaylaştıracak en yeni uygulamaları, teknolojinin imkanlarından da yararlanarak Türk tüketicisinin hizmetine sunduklarını belirtiyor ve şöyle devam ediyor: "Zengin ürün çeşitliliği ve gelişmiş hizmet imkanlarını tüketici ile buluşturuyoruz. Migros, sahip olduğu CRM altyapısı sayesinde müşterisini tanıma gücüne sahip. Müşterilerinin alışveriş tercihlerini analiz ederek, onların beklenti ve ihtiyaçlarını en üst düzeyde karşılayacak yeni imkanlar yaratıyor.
YENİLİKÇİLİĞE BAKIŞ AÇISI
 Migros'un yenilikçiliğe bakışı; müşterilerinin hayatını kolaylaştıran, onların hayatında olan farklı konuları perakendeyle birleştirecek uygulamaları hayata geçirmek üzerine kuruldu. Bu yenilikler müşterilerin market alışverişi deneyimini farklılaştırıp, zenginleştiriyor."

AKBANK'IN 3 GÜÇLÜ SİLAHI VAR
Akbank Genel Müdür Yardımcısı Hakan Binbaşgil, "Akbank piyasa ve marka değeri olarak Türkiye'nin en değerli kuruluşlarının arasında yer alıyor" diyor. Ona göre Akbank marka değerini artırmak ve bankacılıktaki öncü konumunu devam ettirmek için markasına sürekli yatırım yapıyor. "Akbank'ın marka değerini korumak ve artırmak için 3 kuvvetli silahı var" diyen Binbaşgil, bunları şöyle aktarıyor: "Bu 3 kuvvetli silahı 'çalışanları', 'tüketiciye değdiği noktalardaki müşteri deneyimi' ve 'marka felsefesini anlattığı iletişim yatırımı' olarak özetlemek mümkün. Akbank olarak önceliğimiz, müşterilerimize en iyi bankacılık hizmetini sağlamak. Çıkardığımız ürün ve hizmetlerle müşterilerimizin finansal ihtiyaçlarına ve problemlerine en iyi çözümü sunmak için çalışıyoruz.
MARKA ELÇİLERİ VAR
Akbank markasının en değerli koruyucusu çalışanlarımız. Marka deneyimini yaşatan ve hissettiren çalışanlarımızın her biri birer marka elçisi. Akbank olarak tüm çalışanlarımızla müşterilerimize en iyi hizmeti sunmak, müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitemizi daha da yukarılara çıkarmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
YENİLİKÇİLERİN TAKİPÇİSİ
Ayrıca finans, teknoloji, tüketici ve müşteri dinamikleri gibi farklı alanlardaki trendleri, yenilikleri sıkı sıkıya takip ediyoruz. Sonuçta müşterilerimize, hayatlarını kolaylaştıran, onların daha özgür bankacılık işlemleri gerçekleştirmesini sağlayan yenilikçi ürünler sunuyoruz.~


KİĞILI'NIN YENİ HEDEFİ
Kiğılı CEO'su Hilal Suerdem, şirketinin marka stratejisini şöyle anlatıyor: "1938 yılından günümüze Kiğılı, Türkiye'de perakende de ve tekstilde birçok yeniliği başlatan, kullanan ve sürdürebilen bir marka oldu. Kiğılı markamız bugün Türkiye'de erkek giyim denildiğinde akla gelen ilk markalardan biri. Bizce markamızın değer artışını etkileyen en önemli faktörler bilinirlik ve güven. Türkiye'nin hemen hemen her köşesinde 200 mağazamızla hizmet veriyoruz.
YURTDIŞI TANITIM
Marka bilinirliğimizi güçlendirmek adına her yıl sistemli şekilde pazarlama iletişiminin gerektirdiği tüm faaliyetleri uygulamaya koyuyoruz. Moda, kalite, güven oluşumu ve teknolojiye çok önem veriyoruz. Bu konularda yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Reklam ve PR faaliyetlerimizi düzenli olarak devam ettiriyoruz. Marka değerimizi artırmak adına yurtdışında da tanıtım yaparak, bayilik yöntemi ile konsept mağaza açmak hedeflerimiz arasında. Yurtiçi ve yurtdışı danışmanlık şirketlerinde düzenli olarak her yıl araştırma yaptırıyor ve rapor alıyoruz.

KILIÇ'IN YENİ YOL HARİTASI
Kılıç Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Kılıç, marka olmanın önemli unsurlarından birinin, tüketici memnuniyeti doğrultusunda, insan odaklı ve çevreye saygılı üretim yapmak olduğunun altını çiziyor ve bu strateji doğrultusunda marka yaklaşımını şöyle özetliyor: "Tüketicilerin ihtiyaçlarını optimum düzeyde karşılayabilmek için AR-GE'ye yapılan yatırımın ve son teknoloji kullanımının önemi büyük. Bu, iç ve dış pazarlarda farklı yöntemler gerektirse de sonuçta müşteri memnuniyeti sağlayarak, bizi tercih edilir kılıyor. Kılıç Deniz Ürünleri olarak yıllardır bu kriterleri olmazsa olmazımız yaptık. İhracat odaklı bir şirket olmamıza karşın, her zaman iç pazarı da domine edip, Türkiye'nin en büyük su ürünleri kuruluşu olduk. Akva-kültür sektöründe her zaman öncü olduk, sektörün diğer oyuncularına ve ilgili kuruluşlara yol gösterdik. Sonuçta teknoloji ve bilgi de ihraç eden bir şirket olduk.
MARKAYA ÖZEL İLGİ
Kuruluşumuzdan bu yana geçen 18 yılda, şirketimizin tam 600 kat büyüme başarısı göstermesi, markamızın değerinin ve ona duyulan güvenin en güzel kanıtı. Marka yönetimi, son yıllarda tüm profesyonellerin önem verdiği bir konu haline geldi. Biz de son 2 yıldır bir marka hizmet ajansıyla çalışıyoruz. Onların da önerileri ve değerlendirmeleriyle gereken tüm çalışmalar yapılıyor. Bağımsız kuruluşlarla ortak parametreler değerlendiriliyor. Dolayısıyla yol haritamız da en büyük ölçeğiyle her zaman önümüzde serili."~

ALİ NURİ TÜRKER / MUTLU AKÜ YKB
"VAAT EDİLEN ÖZELLİKLERİ HAYATA GEÇİRİYORUZ"

TÜKETİCİNİN SESİNİ DİNLİYORUZ
Mutlu Akü Yönetim Kurulu Başkanı Ali Nuri Türker, şirket olarak marka değerlerini korumak ve artırmak için, öncelikle "tüketicinin sesine kulak verdiklerinin" altını çiziyor. Türker, şöyle devam ediyor: "Markanın vaat ettiği bütün özellikleri hayata geçiriyoruz. Tüm müşterilerimiz ve paydaşlarımızla net anlaşılır bir dille iletişim kurmaya çalışıyoruz. İletişim stratejilerimizi oluştururken markamızın hem kulağa hem göze hitap etmesine özen gösteriyoruz. Uzun bir geçmişe sahip markamızı gençlerle buluşturmak için sosyal medyada aktif bir iletişim içine giriyoruz.
BÜTÜN PAYDAŞLAR GÖZETİLMELİ
Marka değerini ölçmek adına düzenli araştırmalar yaptırıyoruz. Yaptırdığımız çalışmalar markamızın bugünkü değeri hakkında bize bilgi verirken, gelecek potansiyeli açısından da yol gösterici oluyor. Marka değerini artırmak için birçok doğruyu aynı anda yapmak lazım. Bunlar arasında tüketiciyi anlamak, onun ihtiyacını tatmin etmek, teknolojiyi yeni ürünlere yansıtmak ilk sırada geliyor. Kısaca bütün paydaşları gözeten 360 derece bir bakış açısına sahip olmak gerekiyor. Bu sadece bizim için değil bütün markalar için geçerli bir yaklaşım.

ŞEKERBANK'IN FARKI NEREDE?
Şekerbank Genel Müdürü Meriç Uluşahin, "Şekerbank, 58 yıllık köklü geçmişinden aldığı güçle, 'Anadolu Bankacılığı' misyonu çerçevesinde, küçük işletmelerin lider bankası olmayı öngören bir vizyon ve buna uyumlu stratejiler benimsiyor" diye konuşuyor. Ulu-şahin, marka stratejileri için şunları söylüyor: "Yerel davranabilme yetkinliğine sahip şube çalışanlarımız ve tabana yaygın sağlam müşteri profilimiz, markamızın en önemli unsurlarını oluşturuyor. Toplumsal kalkınmaya, ülkemizdeki KOBİ'lerin, esnafın, çiftçinin, yani asıl üreten kesimlerin gelişimine destek olmak, Şekerbank için özel bir önem taşıyor. Tüm bankacılık çözümlerimizi, ürün ve hizmetlerimizi oluştururken önceliğimiz bu...
FARKLILAŞTIRAN  DURUŞ
Bu önceliğimiz ve stratejilerimiz doğrultusunda geliştirdiğimiz bankacılık ürünlerimizle, bir yandan Türkiye ile birlikte büyüyoruz, bir yandan da markamızın değerini yükseltiyoruz. İşte tüm sosyal paydaşlarımız nezdinde Şekerbank'ı farklılaştıran ve sektörümüzde de ayrı bir yer edinmemizi sağlayan bu duruşumuz, müşterilerimizle aramızda çok özel, güçlü ve marka değerimizi artıran bir bağ kuruyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz