Onlar uzun zamandır marka yatırımlarıyla ön planda... Markalarını tüm
süreçlerinde ön planda tutup, bu alana odaklanmalarıyla dikkat
çekiyorlar. Hatta uzmanlara göre bu şirketleri rakiplerinden ayıran en
önemli özellik de bu... Bu şirketler marka yatırımlarıyla müşteri ve
paydaşları gözünde de farklılaşmayı başarıyor. Herkesten ayrıldıkları
nokta ise bu işe verdikleri önem. Bu şirketlerde marka stratejileri
bizzat üst yönetim tarafından belirleniyor. Alınan tüm aksiyonlar üst
yönetimin ajandasında ilk sıralarda yer alıyor. Capital olarak değeriyle
rekabet avantajı yakalayan markaların liderleriyle görüştük.
Markalarının "fark yaratan stratejileri"ni onların ağzından dinledik...
BHS'NIN ÖNCELİĞİ MARKA YATIRIMI
BHS CEO'su Norbert Klein, global anlamda oluşturdukları kurumsal
strateji doğrultusunda marka yönetimini gerçekleştirdiklerini söylüyor
ve değerlendirmesine devam ediyor: "BSH olarak markamıza yaptığımız
yatırımları en önemli önceliklerimiz arasında görüyoruz. Belirlediğimiz
kurumsal hedeflerimiz uyarınca, sektördeki en iyi şirket olmak için
çalışıyoruz. Bu çalışmalarla da marka değerimizi doğal olarak
artırdığımızı düşünüyoruz. Öncelikle, sürekli inovasyon politikamızla
sektörümüzde öncü bir şirket olarak yer alıyoruz. İnsan kaynaklarına
verdiğimiz önem de marka değerimizi artıran en önemli unsurlardan bir
tanesi... GÜVEN ETKİSİ ÖNEMLİ
İnsan kaynaklarında uyguladığımız yenilikçi politikalarla aynı zamanda
potansiyel çalışanlar tarafından sektörümüzde en çok tercih edilen
şirket olma yönünde güçlü adımlar atıyoruz. Bu, aynı zamanda bir çalışan
markası yaratma stratejimizin önemli bir parçasını da oluşturuyor.
Kaliteden ödün vermemek, yenilikçilik ve çalışanlara verilen önem gibi
unsurlar, kuruluşundan bu yana BSH'nın geleneksel yapısı gereği
şirketimizde yer alıyor. Başarılı ürünlerimiz ve şirket politikamızla
tüketicilerimizde yarattığımız bu güven duygusu, BSH'nın marka değerini
artıran diğer önemli unsurlar."
ONE FORD STRATEJİSİ
Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Aykut Özüner, marka değerini artırma
ve korumada önceliği müşteri memnuniyetini en üst düzeye taşımaya
verdiklerini belirtiyor. Özüner şöyle devam ediyor: "Yeni müşteriler
kazanmak kadar, müşterilerimizin bir sonraki araçlarında da Ford'u
tercih etmeleri bizim için çok önemli. Ford'un global olarak belirlediği
"One Ford" stratejisi, kaliteli, doğa dostu, güvenli ve akıllı
teknolojileri ile Ford'un marka algısını tüm dünyada geliştirdi. Yeni
nesil Ford'lar müşterilerin teknoloji ve kalite ihtiyaçlarını tüm ürün
gamında ulaşılabilir kıldı. MARKAYA DÜZENLİ ÖLÇÜM
Müşterilerimizin sadakatini ve memnuniyetlerini düzenli olarak
ölçümlediğimiz çalışmalarımızla da bu gelişimi düzenli olarak takip
edebiliyoruz. Global olarak marka değeri ve sağlığının ölçümlendiği,
Türkiye'nin de içinde bulunduğu 44 ülkede gerçekleştirilen bir
araştırmamız var. Türkiye pazarında bu araştırma yılda bir kez
gerçekleştiriliyor. Bu araştırma bize, kendi pazarımızda marka
değerimizde meydana gelen gelişimi ölçümlemeye yardım ederken Ford'un
farklı pazarlardaki müşterilerinin marka algısı, tutum ve satın alma
davranışlarının karşılaştırılmasını da sağlıyor.~
EMRE SAYIN / TURKCELL GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
TUTARLI VE SÜREKLİ İLETİŞİM FAYDALARA ODAKLANIYORUZ
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Emre Sayın, "Turkcell olarak Türkiye'nin
en değerli markalarından biriyiz. İster finansal verilerle ölçülsün,
ister Türk halkının Turkcell markasına olan sevgisiyle, bu değer hep
yüksek çıkıyor" diye söze başlıyor. "Bizler, marka değerimizi artırmak
için yaptığımız tüm iletişimlerde, kategorimiz için önemli fonksiyonel
ve duygusal faydalara odaklanıyoruz" diye devam eden Sayın, şunları
ekliyor: "Bir numaralı iletişim önceliğimiz iyi yaptığımız şeyleri iyi
anlatmak. Bu da bizim oyunumuza odaklanmamızı sağlıyor. Türkiye'ye nasıl
artı değer üretebiliriz, Türkiye'yi mobil teknolojilerle, kaliteli
iletişimle nasıl buluşturabiliriz çabası içindeyiz. Bu konudaki
başarımızı takip etmek için yoğun kalitatif ve kantitatif araştırmalar
yapıyoruz. İlgili marka kriterlerini daha yukarıya götürme hedefiyle,
tüm hazırlıklarımızı gelen algı sonuçlarına göre şekillendiriyoruz. AYLIK TAKİP YAPIYORUZ
Bunun yanında Turkcell olarak her zaman tutarlı ve sürekli bir iletişim
kurmanın marka değerimize katkısı olacağının farkında olarak hareket
ediyoruz. Bu sebeple marka değerimizi belirleyen kriterleri aylık olarak
takip ediyoruz. Aylık olarak takip etmemizdeki en büyük avantaj, her
durumda hızlıca aksiyon alabiliyoruz. İletişim planımızda, reklam
miksimizde, tonumuzda gerekli değişiklikleri yaparak marka değerimizin
ideale doğru ilerlemesi için çaba gösteriyoruz."
THY'NİN AMACI DEĞER ARTIRMAK
THY Genel Müdürü Temel Kotil,"Aslında gerek marka yönetimi gerek marka
iletişimine ilişkin tüm faaliyetlerimizi, markamızın değerini artırmak
için yapıyoruz" diyor ve şöyle devam ediyor: "İletişim derken, sadece
reklam ve halkla ilişkiler alanını değil, yolcularımızla temas içinde
olduğumuz tüm noktaları kastediyoruz. Çalışanlarımıza yönelik marka
kültürü eğitimleri, yolcu deneyimini zenginleştiren yeni lounge
konseptimiz, uçaklarımızdaki ikramlar, uluslararası sponsorluk
stratejilerimiz değerimizi artırmayı hedefliyor. ÖLÇÜMLEME YAPIYORUZ
Finansal marka değeri de temelinde tüketici özvarlığının parasal
yansıması olduğuna göre daha değerli bir THY markası için "mükemmel
yolcu memnuniyeti"ni amaçlayan tüm faaliyetler, marka değerimizi
artırmaya katkı sağlıyor. Marka özvarlığını oluşturan zihinsel ve
davranışsal etkenlerin bazılarını düzenli ölçüyor ve takip ediyoruz.
Bizim için daha dikkat çekici bir marka olmak, yolcuların aradığı
özelliklere fazlasıyla yanıt vermek, yüksek prestijli bir havayolu
olarak anılmak ve rakiplerimizin yolcularına cazip gelmek, markamızın
zihinlerdeki değerinin temel unsurları."~
ÜLKER'İN BESLEME STRATEJİSİ!
Yıldız Holding Pazarlama Grup Başkanı Ahad Afridi, markanın gücünü
etkileyen en önemli faktörlerden birinin, "işindeki başarısı" olduğunu
söylüyor. "Birçok noktaya odaklanarak ve dikkat ederek Ülker markasını
iyi inşaa edip, beslediğimizden emin olmaya çalışıyoruz" diyen Afridi,
değerlendirmesine şöyle devam ediyor: "Markanın özünü iyi anladığımızı,
tüketicilerle ilişkisini iyi benimsediğimizi düşünüyoruz. Ayrıca
markanın tüm aktivite ve iletişiminin markanın strateji ve karakteri ile
tutarlı olup olmadığına da bakıyoruz.
Marka değeri ölçümlememizde maddi analiz yapmıyoruz. Ancak Ülker,
Türkiye'de ikon bir marka ve çok önemli bir güce sahip. Dünyanın birçok
ülkesinde çalıştım ama Ülker'in Türkiye'de sahip olduğu kadar büyük bir
güce sahip başka bir markaya rastlamadım. Marka ile ilgili örneğin
bilinirlik, marka cazibesi gibi geleneksel ölçümlemeler
gerçekleştiriyoruz."
MİGROS KOLAYLIK SAĞLIYOR
Migros Genel Müdürü Özgür Tort, müşterilerin hayatını kolaylaştıracak en
yeni uygulamaları, teknolojinin imkanlarından da yararlanarak Türk
tüketicisinin hizmetine sunduklarını belirtiyor ve şöyle devam ediyor:
"Zengin ürün çeşitliliği ve gelişmiş hizmet imkanlarını tüketici ile
buluşturuyoruz. Migros, sahip olduğu CRM altyapısı sayesinde müşterisini
tanıma gücüne sahip. Müşterilerinin alışveriş tercihlerini analiz
ederek, onların beklenti ve ihtiyaçlarını en üst düzeyde karşılayacak
yeni imkanlar yaratıyor. YENİLİKÇİLİĞE BAKIŞ AÇISI
Migros'un yenilikçiliğe bakışı; müşterilerinin hayatını kolaylaştıran,
onların hayatında olan farklı konuları perakendeyle birleştirecek
uygulamaları hayata geçirmek üzerine kuruldu. Bu yenilikler müşterilerin
market alışverişi deneyimini farklılaştırıp, zenginleştiriyor."
AKBANK'IN 3 GÜÇLÜ SİLAHI VAR
Akbank Genel Müdür Yardımcısı Hakan Binbaşgil, "Akbank piyasa ve marka
değeri olarak Türkiye'nin en değerli kuruluşlarının arasında yer alıyor"
diyor. Ona göre Akbank marka değerini artırmak ve bankacılıktaki öncü
konumunu devam ettirmek için markasına sürekli yatırım yapıyor.
"Akbank'ın marka değerini korumak ve artırmak için 3 kuvvetli silahı
var" diyen Binbaşgil, bunları şöyle aktarıyor: "Bu 3 kuvvetli silahı
'çalışanları', 'tüketiciye değdiği noktalardaki müşteri deneyimi' ve
'marka felsefesini anlattığı iletişim yatırımı' olarak özetlemek mümkün.
Akbank olarak önceliğimiz, müşterilerimize en iyi bankacılık hizmetini
sağlamak. Çıkardığımız ürün ve hizmetlerle müşterilerimizin finansal
ihtiyaçlarına ve problemlerine en iyi çözümü sunmak için çalışıyoruz. MARKA ELÇİLERİ VAR
Akbank markasının en değerli koruyucusu çalışanlarımız. Marka deneyimini
yaşatan ve hissettiren çalışanlarımızın her biri birer marka elçisi.
Akbank olarak tüm çalışanlarımızla müşterilerimize en iyi hizmeti
sunmak, müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitemizi daha da yukarılara
çıkarmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. YENİLİKÇİLERİN TAKİPÇİSİ
Ayrıca finans, teknoloji, tüketici ve müşteri dinamikleri gibi farklı
alanlardaki trendleri, yenilikleri sıkı sıkıya takip ediyoruz. Sonuçta
müşterilerimize, hayatlarını kolaylaştıran, onların daha özgür
bankacılık işlemleri gerçekleştirmesini sağlayan yenilikçi ürünler
sunuyoruz.~
KİĞILI'NIN YENİ HEDEFİ
Kiğılı CEO'su Hilal Suerdem, şirketinin marka stratejisini şöyle
anlatıyor: "1938 yılından günümüze Kiğılı, Türkiye'de perakende de ve
tekstilde birçok yeniliği başlatan, kullanan ve sürdürebilen bir marka
oldu. Kiğılı markamız bugün Türkiye'de erkek giyim denildiğinde akla
gelen ilk markalardan biri. Bizce markamızın değer artışını etkileyen en
önemli faktörler bilinirlik ve güven. Türkiye'nin hemen hemen her
köşesinde 200 mağazamızla hizmet veriyoruz. YURTDIŞI TANITIM
Marka bilinirliğimizi güçlendirmek adına her yıl sistemli şekilde
pazarlama iletişiminin gerektirdiği tüm faaliyetleri uygulamaya
koyuyoruz. Moda, kalite, güven oluşumu ve teknolojiye çok önem
veriyoruz. Bu konularda yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Reklam ve PR
faaliyetlerimizi düzenli olarak devam ettiriyoruz. Marka değerimizi
artırmak adına yurtdışında da tanıtım yaparak, bayilik yöntemi ile
konsept mağaza açmak hedeflerimiz arasında. Yurtiçi ve yurtdışı
danışmanlık şirketlerinde düzenli olarak her yıl araştırma yaptırıyor ve
rapor alıyoruz.
KILIÇ'IN YENİ YOL HARİTASI
Kılıç Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Kılıç, marka olmanın önemli
unsurlarından birinin, tüketici memnuniyeti doğrultusunda, insan odaklı
ve çevreye saygılı üretim yapmak olduğunun altını çiziyor ve bu strateji
doğrultusunda marka yaklaşımını şöyle özetliyor: "Tüketicilerin
ihtiyaçlarını optimum düzeyde karşılayabilmek için AR-GE'ye yapılan
yatırımın ve son teknoloji kullanımının önemi büyük. Bu, iç ve dış
pazarlarda farklı yöntemler gerektirse de sonuçta müşteri memnuniyeti
sağlayarak, bizi tercih edilir kılıyor. Kılıç Deniz Ürünleri olarak
yıllardır bu kriterleri olmazsa olmazımız yaptık. İhracat odaklı bir
şirket olmamıza karşın, her zaman iç pazarı da domine edip, Türkiye'nin
en büyük su ürünleri kuruluşu olduk. Akva-kültür sektöründe her zaman
öncü olduk, sektörün diğer oyuncularına ve ilgili kuruluşlara yol
gösterdik. Sonuçta teknoloji ve bilgi de ihraç eden bir şirket olduk. MARKAYA ÖZEL İLGİ
Kuruluşumuzdan bu yana geçen 18 yılda, şirketimizin tam 600 kat büyüme
başarısı göstermesi, markamızın değerinin ve ona duyulan güvenin en
güzel kanıtı. Marka yönetimi, son yıllarda tüm profesyonellerin önem
verdiği bir konu haline geldi. Biz de son 2 yıldır bir marka hizmet
ajansıyla çalışıyoruz. Onların da önerileri ve değerlendirmeleriyle
gereken tüm çalışmalar yapılıyor. Bağımsız kuruluşlarla ortak
parametreler değerlendiriliyor. Dolayısıyla yol haritamız da en büyük
ölçeğiyle her zaman önümüzde serili."~
ALİ NURİ TÜRKER / MUTLU AKÜ YKB
"VAAT EDİLEN ÖZELLİKLERİ HAYATA GEÇİRİYORUZ" TÜKETİCİNİN SESİNİ DİNLİYORUZ
Mutlu Akü Yönetim Kurulu Başkanı Ali Nuri Türker, şirket olarak marka
değerlerini korumak ve artırmak için, öncelikle "tüketicinin sesine
kulak verdiklerinin" altını çiziyor. Türker, şöyle devam ediyor:
"Markanın vaat ettiği bütün özellikleri hayata geçiriyoruz. Tüm
müşterilerimiz ve paydaşlarımızla net anlaşılır bir dille iletişim
kurmaya çalışıyoruz. İletişim stratejilerimizi oluştururken markamızın
hem kulağa hem göze hitap etmesine özen gösteriyoruz. Uzun bir geçmişe
sahip markamızı gençlerle buluşturmak için sosyal medyada aktif bir
iletişim içine giriyoruz. BÜTÜN PAYDAŞLAR GÖZETİLMELİ
Marka değerini ölçmek adına düzenli araştırmalar yaptırıyoruz.
Yaptırdığımız çalışmalar markamızın bugünkü değeri hakkında bize bilgi
verirken, gelecek potansiyeli açısından da yol gösterici oluyor. Marka
değerini artırmak için birçok doğruyu aynı anda yapmak lazım. Bunlar
arasında tüketiciyi anlamak, onun ihtiyacını tatmin etmek, teknolojiyi
yeni ürünlere yansıtmak ilk sırada geliyor. Kısaca bütün paydaşları
gözeten 360 derece bir bakış açısına sahip olmak gerekiyor. Bu sadece
bizim için değil bütün markalar için geçerli bir yaklaşım.
ŞEKERBANK'IN FARKI NEREDE?
Şekerbank Genel Müdürü Meriç Uluşahin, "Şekerbank, 58 yıllık köklü
geçmişinden aldığı güçle, 'Anadolu Bankacılığı' misyonu çerçevesinde,
küçük işletmelerin lider bankası olmayı öngören bir vizyon ve buna
uyumlu stratejiler benimsiyor" diye konuşuyor. Ulu-şahin, marka
stratejileri için şunları söylüyor: "Yerel davranabilme yetkinliğine
sahip şube çalışanlarımız ve tabana yaygın sağlam müşteri profilimiz,
markamızın en önemli unsurlarını oluşturuyor. Toplumsal kalkınmaya,
ülkemizdeki KOBİ'lerin, esnafın, çiftçinin, yani asıl üreten kesimlerin
gelişimine destek olmak, Şekerbank için özel bir önem taşıyor. Tüm
bankacılık çözümlerimizi, ürün ve hizmetlerimizi oluştururken
önceliğimiz bu... FARKLILAŞTIRAN DURUŞ
Bu önceliğimiz ve stratejilerimiz doğrultusunda geliştirdiğimiz
bankacılık ürünlerimizle, bir yandan Türkiye ile birlikte büyüyoruz, bir
yandan da markamızın değerini yükseltiyoruz. İşte tüm sosyal
paydaşlarımız nezdinde Şekerbank'ı farklılaştıran ve sektörümüzde de
ayrı bir yer edinmemizi sağlayan bu duruşumuz, müşterilerimizle aramızda
çok özel, güçlü ve marka değerimizi artıran bir bağ kuruyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?