Hayalleri süsleyen şirketler

Capital’in 7 yıldır düzenli olarak gerçekleştirdiği “CEO’ların Gözde Şirketleri” araştırması, bu yıl da üst düzey yöneticilerin en fazla çalışmak istedikleri şirketleri ortaya koydu.

1.02.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Hayalleri süsleyen şirketler


Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

BORUSAN'IN CAZİBESİ NEREDE?
Listemizin 12'nci sırasında yer alan Borusan Holding ise "yönetim kalitesi" ile CEO'ları cezbediyor. Borusan'ı çalışmak için ideal bulan CEO'ların yüzde 33,3'ü, ilk beğeni kriteri olarak "yönetim kalitesi"ni gösteriyor. Borusan Holding CEO'su Agah Uğur'a göre bu kriterin öne çıkmasının ilk nedeni, holdingin kurucusu olan Asım Kocabıyık. Uğur, şunları söylüyor: "Asım Bey 66 yıl önce bu kurumu çok sağlam temeller üzerine kurdu. Yönetim kurulu başkanımız Ahmet Kocabıyık ise bu değerlerin devamlılığını sağladı. 2000'li yıllarda o günlerin Türkiye'si için çok yeni olan yönetim metodolojilerinin kurumsallaşmasına ciddi destek verdi. Kullandığımız etkin yönetim kurulları prensipleri, stratejik planlama, müşterinin sesini dinleme (VoC), değer bazlı yönetim, yalın 6 Sigma gibi modern yönetim araçları, küresel şirketleri başarıya götüren uygulamalar. Daima 'bir adım önde olma' vizyonumuzla çalışanlarımıza, müşterilerimize ve tüm diğer paydaşlarımıza maksimum katkıyı sağlayacak uzun vadeli hedefler belirleyerek yola çıkıyoruz. Bu hedeflere ulaşmak için modern yönetim araçlarını ve en iyi insan kaynağını kullanıyoruz. İnancımız, sürdürülebilir büyüme ve gelişimin böyle elde edileceği yönünde. Tabii ki önemli olan bu performansın sürdürülebilmesi. Dolayısıyla en iyi yönetim uygulamalarını kullanmayı sürdüreceğiz ve fark yaratan yeni hizmetler geliştireceğiz."
Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
MERCEDES'İN REKABET GÜCÜ
Türkiye'deki CEO'ların hayallerini süsleyen şirketlerden biri de global otomotiv devi Mercedes-Benz. Şirket, bu yılki listemize 13'üncü sıradan ilk kez girdi. Mercedes-Benz'i CEO'ların gözünde ideal kılan niteliklerin başında, yüzde 33,3 ile "rekabet gücü" geliyor. Şirketin rekabet stratejisini, Mercedes-Benz Türk CEO'su Wolf-Dieter Kurz anlatıyor: "Rekabet gücü çok yönlü bir kriter. Bu kriterin ölçümlenmesinde müşteri memnuniyeti, satış adetleri, yüksek pazar payları, ürün kalitesi, yenilikçilik ve çalışan memnuniyeti önemli rol oynar. Şirketimizin rekabet stratejisinin temellerini oluşturan faktörleri şöyle sıralayabiliriz: Kalitesi, konforu, güvenlik ve teknolojiyle öne çıkan ürünleri; yüksek performans kültürünü benimsemiş çalışanlarımız ve bayilerimiz; bu iki faktör sonucunda oluşan yüksek müşteri memnuniyeti ve müşteri güveni. Rekabet gücünün güvence altına alınması için tabii ki dünya piyasalarında giderek daha kısa zaman aralıklarında izlenen dinamik hareketliliğe uyum sağlayabilme esnekliği de büyük önem taşıyor. Ürünlerimize, fabrikalarımıza, çalışanlarımıza ve dolayısıyla markamıza sürekli yatırım yapıyoruz. Mercedes-Benz'in dünya çapındaki üretim ve AR-GE ağında faaliyet gösteriyoruz. Gelecek için hedefimiz, mevcut durumumuzu korumak, geliştirmek ve müşteri sayımızı artırmak."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz