Hayalleri süsleyen şirketler

Capital’in 7 yıldır düzenli olarak gerçekleştirdiği “CEO’ların Gözde Şirketleri” araştırması, bu yıl da üst düzey yöneticilerin en fazla çalışmak istedikleri şirketleri ortaya koydu.

1.02.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Hayalleri süsleyen şirketler


TÜRK TELEKOM NASIL ÖNE ÇIKIYOR?
Türk Telekom CEO'su Gökhan Bozkurt ise "inovasyon becerisi" ile öne çıkan şirketin yenilikçilik stratejisine ilişkin şunları söylüyor: "Üniversiteler ve iş ortaklarıyla yapılan işbirlikleri önemli bir faktör. Ayrıca AR-GE merkezlerinde yeni teknolojilerin sürekli takip edilip değerlendirilmesi, patentlerin geliştirilmesi, teknolojik yol haritasının tanımlanması, fikirlerin ürün ve servislere dönüştürülmesi de ana başlıklarımız arasında. Yenilikçi ürünlere ve servislere dönüşebilecek prototiplerin geliştirilmesine büyük önem veriyoruz.  Dünya AR-GE liginde söz sahibi olmak adına, çokuluslu AB araştırma projelerine katılarak ileri araştırma projelerinin yürütülmesi ve geliştirilen teknolojilerin ticari ürüne dönüşmesi üzerinde çalışıyoruz. Çünkü rakiplerinden farklılaşmak isteyen bir şirket, tüm iş birimlerinde inovasyon kültürünü kucaklamak zorunda."

THY'NİN MOTTOSU "KÜRESELLİK"
"VİZYON OLMADAN BAŞARI OLMAZ"

Listemize bu yıl 6'ncı sıradan giren THY'yi CEO'ların ideal şirketi haline getiren kriterlerin başında, açık ara farkla "global vizyonu" geliyor. THY Genel Müdürü Temel Kotil, globalleşme stratejisinin sadece kendilerinin değil birçok başarılı şirketin de mottosu olduğunu söylüyor ve ekliyor: "Global bir vizyona sahip değilseniz başarı şansınızı baştan kaybedersiniz. Sektörümüzde elde edilen kârın büyük kısmının dış uçuşlardan geldiğini düşünürseniz, global vizyonun, başarının temel şartlarından biri olduğunu görürsünüz.

"ÇOK ÖNEMLİ ADIMLAR ATTIK"

THY'nin başarılarının arkasında hem iç hem dış dinamikler var. 2003 yılında 10 milyon olan yıllık yolcu sayısını 33 milyona, 65 olan uçak sayısını 178'e, 104 olan uçuş noktası sayısını 189'a çıkardık. Dünyanın en büyük havayolu ittifakı Star Alliance'ın üyesi olarak Türkiye'yi Avrupa ile Asya'nın arasında en önemli bağlantı noktası haline getirdik. Krizi fırsata çevirdik. Uçuş ağımızı genişlettik, filomuzdaki uçak sayısını artırdık. THY'nin bugün yakaladığı başarının arkasında 2005-2006 yılında yaptığımız atılımlar var. 2011 yılı bu açıdan 2005'e benziyor. Yeni uçaklar almaya, yeni hatlar açmaya devam ettik. Bu yıl 10-14 yeni hat açmamız bizim için sürpriz olmayacak."

MICROSOFT'UN GLOBAL CAZİBESİ
NEDEN İDEAL?
CEO'ların gözde şirketleri arasında dünya devlerinin ağırlığı dikkat çekici. Onlardan biri de bilişim devi Microsoft. Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, "Microsoft 112 ülkede, 91 bine varan çalışanıyla faaliyet gösteriyor. Her CEO global çapta faaliyet gösteren bir şirkette yönetici olmak ister. Microsoft'u CEO'ların gözünde ideal kılan etkenleri, ilkeli ve kaliteli yönetim anlayışı, insana ve gelişime verilen değer ve destek diye özetleyebiliriz" diyor.
TEKNOLOJİNİN GÜCÜ
Özmen, bu başarının ardındaki etmenleri ise şöyle anlatıyor: "Aslında başarımız teknolojiyi etkin biçimde kullanarak iş konseptlerini stratejik planlamanın dar ve kısıtlayıcı sınırlarının bir adım ötesinde kurgulamamızdan kaynaklanıyor. Yani teknolojinin gücüyle yer zaman yeni ve önde olmaya çalışıyoruz.
ENTELEKTÜEL SERMAYE
Yönetim kalitemizin temellerinde entelektüel sermayenin gelişimine verdiğimiz önem yatıyor. Çünkü iş yapış biçimlerini belirleyen entelektüel sermayedeki gelişim, direkt olarak şirkete yönelik beğeniyi etkiliyor. Microsoft, entelektüel sermayesi ve çalışanlarının üstün profilleri bakımından dünyanın en önde gelen şirketlerinden. Bu da şirketin performansının her yıl katlanarak artışını getiriyor."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz