Küresel oyuncu bariyeri

“Küresel oyuncu” olmak her şirketin gönlünde yatan aslan... Ama hiç de kolay değil.

1.10.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Küresel oyuncu bariyeri

ÖLÇEKLER BÜYÜMELİ
Ernst & Young Finansal Hizmetlerden Sorumlu Direktör Murat Hatipoğlu’nun yorumları ise şöyle: “Türk bankacılık sektörü, özsermaye kârlılığı ile kârlılık oranlarında gayet yüksek değerlere sahip. Buna rağmen hala ilk 100’de istenilen yerde değiliz. Bunun sebebi, Türkiye ekonomisinin ve bankacılık sektörünün önemli büyüme oranları yakalamasına rağmen ölçek olarak küçük olması. Daha önümüzde çok yol var.”

ÜÇ SEKTÖRDE YARIŞ NASIL?BİRADA ÇETİN REKABET
Dünya bira pazarında ilk 5 oyuncu pazarın yüzde 51,5’ine sahip. Lider, yüzde 18,3 pazar payıyla Anheuser-Busch InBev NV. Küresel ligde söz sahibi olmak için en az yüzde 1’lik pazar payı gerekiyor. Yüzde 3,5’lik pay ise birinci lig olan ilk 5’i garantiliyor. Anadolu Efes Kurumsal İlişkiler ve Regülasyon Grup Direktörü Saltuk Ertop, “Yüzde 1,1 payla bu listedeyiz. Yeni satın almalarla yatırım yapmayı sürdüreceğiz” diyor.
ÇİMENTO 4 KAT BÜYÜMELİ
Çimentoda “En büyük 6” (top six) arasına girmek için en az 4 milyar dolar ciro gerekiyor. Bu eşiğe yaklaşan Türk şirketi henüz yok. Pazar liderinin bile en az 4 kat büyümesi lazım. Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Güçlü ise rakamsal eşiği tek kriter almayı doğru bulmuyor: “Türkiye’de belli bir büyüklüğe gelmiş gruplarımız var. Her biri insan güçleri, tecrübeleri ve teknik kabiliyetleriyle küresel olma yolunda.”
BEYAZ EŞYADA FIRSAT VAR
Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği Başkanı Özcan Aydilek, “Türkiye’deki markalarımız, dünya liginde iyi birer oyuncu olmak için gerekli altyapıya sahip” diyor ve ekliyor: “Bu yolda ilerleyen ve doğru adımlar atan şirketlerimiz de var. Ancak küresel ligde rekabet için tek başına finansal güç yeterli değil. Yerli üreticiler, kurumsallaşma ve sürdürülebilirlik açısından da bu ligin oyuncusu olabilmeli.”

DEVLERİN PLANINDA NELER YER ALIYOR?
ŞİŞECAM’IN HEDEFİ İLK 3

Dünya cam liginde ilk 10'da olan Şişecam'ın yönetim kurulu başkan vekili Ahmet Kırman, bir sonraki hedeflerini şöyle anlatıyor: ”3 milyar dolara ulaşan ciromuz, bizi cam liginin ilk 10'u içinde konumlandırıyor. Bu pozisyonu yaratan temel strateji cama odaklı, doğru sanayiciliktir. Satın alma ve organik büyümeler yoluyla Şişecam, uzun vadede camda ilk 3 arasında olmayı planlıyor.”
LC WAIKIKI 2018’İ BEKLİYOR
LC Waikiki'nin hedeflerini Tema Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük özetliyor: "Bugün yurtdışında 36 mağazamız var. Bu yıl sonuna kadar yurtdışında 20'ye yakın mağaza daha açacağız. 2023'te Avrupa'nın en başarılı 3 hazır giyim perakende markasından biri olmayı hedefliyoruz. Küresel marka olma hedefimize ise daha erken ulaşacağız. 2018'de küresel marka eşiğinde olacağımızı söyleyebilirim."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz