"Liderlik nasıl geldi?"

Birçok kategoride pazar liderleri değişti. Yeni dönemde pazar lideri olan 19 markanın başarısında pazarı ve müşteriyi iyi analiz etmeleri etkili oldu.

2 KASIM, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Liderlik nasıl geldi?
Son yıllarda pek çok kategoride liderlik yarışı hareketlendi. Bu durum, zirve koltuğunda oturan pek çok şirketin değişmesine neden oldu. Nielsen’ın verilerine göre de bisküvi, kek, sakız, maden suyu ve margarin gibi alanlarda ilk sırada artık başka şirketler var.

Otomotiv, televizyon, PC, hayat dışı sigorta, aromalı süt de zirve değişiminden nasibini alan sektörler arasında... Lideri koltuğundan eden sıkı takipçilerin sırrına gelince... Her biri farklı stratejiler izlese de çoğunun pazarı iyi koklayarak, müşterilerini dinleyerek ve onlara özel çözüm sunarak zirveye çıkmış olması dikkat çekici.

Dünyaca ünlü online kitap şirketi Amazon’un satışları 2000’li yılların başlarında 1 milyar dolar civarındaydı. Takip ettiği rakibi Barnes&Noble ise 4,5 milyar dolarlık satışa sahipti. Bugün ise Amazon’un sadece Kuzey Amerika bölgesindeki kitap satış miktarı yıllık 12 milyar dolar.

Barnes&Noble ise aynı bölgede 4 milyar dolara geriledi. 2013 sonunda Amazon 74 milyar dolar ciro elde ederken Barnes&Noble 6,8 milyar dolara ancak ulaşabildi. Amazon, kendisini pazar liderliğine taşıyan adımları oldukça dikkatli attı... Öncelikle teknolojik liderlik, müşteri memnuniyeti ve inovasyona sürekli yatırım yaptı.

O sırada Barnes&Noble ise rakibini yeterince önemsemedi. Amazon kindle ile e-kitap cihaz ve ürünlerini çıkardı. Barnes&Noble Nook ile yıllarca geriden gelerek bu alanda takipçisi Amazon’a önemli bir fırsat verdi.

Bununla birlikte Amazon, dünyada henüz müşteri şikayet etmeden problemi anlayacak sistemler geliştirip müşterisini bilgilendiren ilk şirket oldu. Müşteri deneyiminde edindiği yetkinlikler Amazon’u sadece kitap satışlarında liderliğe taşımadı, bulut bilişim alanına girmesinede neden oldu ve şirkete lider olacağı yeni bir sektör sunmuş oldu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz