Reklamın hızlıları

Türk reklam sektörünün büyüklüğünü ve karnesini ortaya koyabilmek için önde gelen şirketleri mercek altına aldık.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Reklamın hızlıları

Y&R İstanbul Ajans Başkanı Arzu Ünal ise “Bir limit söz konusu değil. Her zaman portföyümüzdeki şirket sayısını artırmak hedefindeyiz” diyor. Manajans CEO’su Tuğbay Bilbay da fayda sağlayabilecekleri ve bundan memnun olacak markalarla çalışmak konusunda bir limit koymadıklarını söylüyor. M.A.R.K.A. Genel Müdür Yardımcısı İlkay Ünlü, kendilerini tedarikçiden ziyade iş ortağı olarak görecek tüm şirketlere kapılarının açık olduğunu ifade ediyor. “Çok esnek bir yapımız var, müşteri aldıkça kadrolarımızı genişletip, ailemizi büyütmeyi seviyoruz” diyor. Lowe İstanbul da büyümek ve gelişmek isteyen güçlü lokal markaları bünyesine eklemeye çalışıyor.

ÇOK ÖNEMLİ BİR DEĞİŞİM
Reklamverenlerin ajans değiştirme hızı artarken ajanslardan talepleri de değişiyor. Örneğin, Alametifarika Başkan Yardımcısı Yasemin Sümer, artık reklamverenlerin her işi daha detaylı tarifleyerek hizmet istediklerini belirtiyor. Leo Burnett İstanbul Ajans Başkanı Melda Tamtürk Barkın, kendi cephesinden gözlemlediği değişikleri şöyle paylaşıyor: “Son dönemde reklamverenler, ajanslarından farklı mecraların kullanıldığı yaratıcı ve bütünleşik iletişim yaklaşımı bekliyor. Cannes gibi festivallere katılımının artmasıyla yaratıcılık çıtasının oldukça yükseldiğini düşünüyorum.”

İS ODAKLI HİZMET ÖNE ÇIKMAYA BAŞLADI"
FAİKA ERGÜDER / PUBLICIS TÜRKİYE COO’SU
İŞ HEDEFLERİ İÇSELLEŞMELİ

Son yıllarda sadece reklamverendeki beklentinin ötesinde, bizim gözlemimiz ihtiyacın daha çok "iş” odaklı bir anlayışla hizmet vermekten geçtiği yönünde. Bir ajans olarak yaratıcılığınız ile fark yaratmanız şart ama iş hedeflerini içselleştirmeyen bir hizmet anlayışının verimli olmadığını görüyoruz.
BEKLENTİYİ GÖRMEK
Bizim temel inancımız bu beklentileri önceden görmek, anlamak ve bir talebe dönüşmeden müşteriye sağlamak. Bununla birlikte müşterilerin farklı alanlardaki uzmanlıkları birçok farklı ajanstan alma eğilimlerinin etki ve verim nedeniyle azalacağı düşüncesindeyiz. Bulunduğumuz çağda mecra dağılımlarını birbirinden farklı görmek markaların yapabileceği en büyük hata. Müşterilerin, geleneksel veya dijital gibi ayrımların işin "fikir” odaklı olmasına engel olduğunu ve verimi olumsuz etkilediğini az da olsa görmeye başladıklarını gözlemliyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz