Şimdi hedef plansız alıcı!

Shopper marketing son 5 yılın en önemli trendlerinden biri....

1.01.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Şimdi hedef plansız alıcı!


Dijital medyayı geçti
Bu trendin gücünü Capital'in yaptığı anket de ortaya koyuyor. Türkiye'de farklı sektörlerden 92 pazarlama yöneticisiyle yapılan ankete göre "shopper marketing" kullanım oranı; mobil pazarlama, dijital medya ve sponsorluğu geçmiş durumda. Ankete katılanların yüzde 50'si shopper marketing'e gösterdikleri ilginin nedenini "satın alma davranışlarını yönetmesi" olarak açıklıyor. Ayrıca marka sadakati yaratması ve tüketiciyi gözlemleyip yeni ihtiyaçları keşfetme şansı sağlaması da bu yöntemin cazibesini artırıyor. Anketin çarpıcı sonuçlarından biri de shopper marketing'in yeni müşteri kazanmadaki etkisi. Ankete katılan şirketlerin yüzde 40'ı geçtiğimiz yıl shopper marketing'den yüzde 1 ila 10 arasında değişen oranlarda yeni müşteri kazandıklarını ifade ediyor. Yüzde 30'u ise bu oranın yüzde 20 ila 30 arasında değiştiğini söylüyor.

Etkisi beklenenden yüksek
Markaların pazarlama bütçelerine yakından baktığımızda da tahminlerin tutacağı görülüyor. Unilever'de toplam pazarlama yatırımının yüzde 15-20'sini shopper marketing yatırımları oluşturuyor. Unilever Ev Bakım Grubu Müşteri Pazarlama Direktörü Ali Fuat Orhonoğlu, bu oranın 2007 yılından beri gelişerek bu noktaya geldiğini söylüyor. "Geleneksel pazarlama yöntemlerine kıyasla etkili olduğunu inandığımız shopper marketing araçlarına yatırımlarımızı artırarak devam ettireceğiz" diye konuşuyor. Sütaş Grubu Pazarlama Başkanı Ergun Ermutlu da önümüzdeki dönemde organize perakende sektöründe beklenen büyümelerle birlikte Sütaş'ın pazarlama bütçesinde shopper marketing'e ayırdıkları bütçenin artacağını açıklıyor.

Sürdürülebilir yükseliş
Shopper marketing, dünyada yaklaşık 15 yıldır uygulanan bir yöntem. Ancak perakende sektörünün son yıllardaki hızlı büyümesi, rekabetin farklılaşmayı zorunlu kılması ve tüketici davranışlarındaki ani değişimler pazarlamada bu yönteme olan ilgiyi giderek artırıyor. Hub Magazine'in 6 kıtada 20 ülkede, 131 şirketi kapsayan araştırmasının sonuçlarına göre şirketlerin yüzde 50'sinden fazlası 15 yılı aşkın zamandır shopper marketing'i uyguladığını belirtiyor. Şirketlerin bu yöntemle elde ettiği sonuçlar da oldukça tatmin edici. Katılımcıların yüzde 73'ü shopper marketing uygulamalarının sonuçlarını "mükemmel" olarak değerlendiriyor. Yine şirketlerin yüzde 59'u shopper marketing'i kurumsal stratejilerinin bir parçası olarak görüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz