Shopper marketing son 5 yılın en önemli trendlerinden biri....
Satın
alma kararlarının yüzde 70'i mağaza içinde veriliyor. Alışverişlerin
yüzde 68'i planlanmadan, anlık olarak yapılıyor. Tüketicilerin yüzde
77'si mağazaya bir alışveriş listesi yapmadan gidiyor. Yüzde 59'u ise
hangi markayı satın alacağına mağaza içinde karar veriyor.Tüm bu
verilerin ışığında artık markalar sadece tüketiciye değil "alıcı" olarak
adlandırdıkları kitleye özel de pazarlama yapmaya başlamış durumda.
Shopper marketing (alıcıya yönelik pazarlama) adı verilen bu yöntem ise
son 5 yılın en önemli trendlerinden biri.... Bu yöntemle markalar sadece
sıcak satış yapmıyor, marka sadakati de yaratıyorlar. Ürünlerini
alanları ve onların alışveriş alışkanlıklarını bizzat yerinde
gözlemleyebiliyorlar. En önemlisi yeni ihtiyaçları keşfetme şansı
yakalayarak rekabette bir adım öne geçiyorlar. Tüketici, mağaza içinde
alışverişçi haline geliyor. Normal tüketici dinamiklerinden farklı
özellikler göstermeye başlıyor. Bu kitlenin mağaza içindeki karar süreci
tamamen farklılaşabiliyor. Zaten satın alma kararlarının yüzde 70'i
mağaza içi uygulamalardan etkileniyor." Bu sözler, Unilever Türkiye
Başkan Yardımcısı Cem Tarık Yüksel'e ait. Yüksel, aslında oldukça
çarpıcı bir saptamayla "shopper marketing" (alıcıya yönelik pazarlama)
uygulamalarıyla satın alma kararının nasıl etkilendiğini anlatıyor.
Yüksel, bu saptamasında yalnız değil. Son dönemde önde gelen markaların
çoğu satış noktasında alışveriş yapmakta olan müşteriyi etkilemek için
kolları sıvamış durumda. Bu çalışmalardan elde edilen olumlu sonuç ise
her geçen gün bu pazarlama yöntemine şirketler cephesinden olan ilgiyi
artırıyor.
ALİ FUAT ORHONOĞLU / UNILEVER EV BAKIM GRUBU MÜŞTERİ PAZARLAMA DİREKTÖRÜ
Dijital medyayı geçti
Sürdürülebilir yükseliş
Satışlara etkisi büyük
Aktiviteye göre değişiyor
Neden tercih ediliyor?
EMİNE PURA/DOĞRUDAN PAZARLAMACILAR İLETİŞİMİ DERNEĞİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?