Yeni bütçe hesapları

2017 bütçe hazırlıkları devam ediyor...

6.01.2017 16:37:460
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni bütçe hesapları
“MALİYETLERE DİKKAT EDİYORUZ”
AHMET YANIKOĞLU / WATSONS GENEL MÜDÜRÜ
EYLÜLDE HAZIRLANIYOR

Bütçemizi eylül ayında yapıyoruz. Aralık sonu veya 2017 başında gerek olursa revizyon yapıyoruz. Ayrıca her 3 ay sonunda bütçede revizyon yaparak ilerliyoruz.
“BÜTÇELER KARMAŞIKLAŞTI”
Bütçe yaparken her yıl aynı süreçte ilerliyoruz. Ancak piyasaların derinliği ve çeşitliliği artıkça daha büyük farklılıkları yönetmeniz gerekiyor. Bu nedenle eskiden tek bir model üzerinden projeksiyon yaparken şimdi daha değişik mağazalarımız, faaliyet gösterdiğimiz farklı bölgeler için ayrı bütçeleme yapmamız gerekiyor. Bu nedenle bütçeler daha da karmaşıklaşıyor.
ASGARİ ÜCRET
2017 bütçesini hazırlarken geçmiş yıllara göre daha çok masraf baskısı öne çıktı. 2017’de asgari ücret artışlarında verilen devlet katkısı olmayacak. Ayrıca perakendeciler için kiraların üzerindeki döviz riskleri var. Bu nedenle 2017’de bütçelerin başarısını belirleyen temel unsur masraf dünyasının gidişatı olacak. Özellikle maliyet kalemlerindeki beklenmedik gelişmeler performansı olumsuz etkileyebilir.

BÜTÇEYİ HAZIRLAMAK KOLAY DEĞİL
BÜLENT GÜRCAN / TEKNOSA GENEL MÜDÜRÜ
BELİRSİZLİK ARTTI

2016’da bütçeleri, 2015 Kasım’daki genel seçim sürecinde makro ve mikro seviyede birçok belirsizlik ve riski dikkate alarak hazırlamıştık. 2017’yi de 2016 yılındaki parametreleri ve beklentileri dikkate alarak planlıyoruz. Ancak dünyadaki gelişmeler, bölgemizdeki devam eden riskler ve belirsizlikler ekseninde bütçe hazırlamak kolay değil.
POZİTİF GELİŞME
Ekonomi yönetimi eylül ayında iç piyasayı canlandıracak bazı adımlar attı. Bizim sektörümüz açısından bakıldığında kredi kartı borçlarının yeniden yapılandırılması, tüketicilerin bütçelerine bir rahatlama getirecek olması bakımından pozitif oldu.
OLUMSUZ BEKLENTİ
Elektronik ürünlerde 9 taksitin 6 taksite düşürülmesinin sektörde ilk etapta olumsuz yansımaları olmasını da bekliyoruz. Tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, ciro bazında bu yılı da çift haneli büyüme ile kapatacak. Önümüzdeki yıl için de çift haneli büyüme beklentisi var.
YENİ ÜRÜNLERİN KATKISI
Pazarın potansiyeli, yeni ürünlerin pazara sağlayacağı katkı, e-ticaretteki büyüme trendi gibi olumlu göstergeler, riskler ve hassasiyetlerle birlikte harmanlayarak 2017 bütçemizi planlıyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz