6 kritik sektör öne çıkacak

Bankacılıkta KOBİ segmentinde kıyasıya bir rekabet yaşanıyor.

1 HAZİRAN, 20110
Paylaş Tweet Paylaş
6 kritik sektör öne çıkacak


REKABET HIZLI ARTACAK
KOBİ'ler açısından değerlendirirsek yeni dönemin düşük enflasyonlu bir ortam getireceğini düşünüyoruz. Bir yandan kâr marjları daralırken bir yandan da KOBİ'ler arasında rekabet daha da artacak. Bu ortamda gider kontrolünü, sürdürülebilir kârlılığını ve verimliliğini belli bir noktaya taşımış, trendleri izleyerek değişen müşteri ihtiyaçlarına cevap verebilen, yenilikçi düşünerek rakiplerinden farklılaşabilen KOBİ'lerin sürdürülebilir büyümeyi yakalayacağına inanıyoruz. Ayrıca müşteri memnuniyeti, ürün hizmet sunumunda hız, stratejik işbirlikleri gelecek dönemde de karşımıza çıkmaya devam edecek. 2011'de de KOBİ bankacılığında toptan ticaret, perakende ticaret, enerji, inşaat, kimya ve ana metal sektörlerinde büyümenin daha yüksek olacağını tahmin ediyoruz. Ayrıca son zamanlarda müşterilerin hem enerji maliyetlerini azaltmak hem de çevreyi korumak için daha duyarlı davrandıklarını ve enerji verimliliği konusunda faaliyetlerini artırdıklarını gözlemliyoruz.

17 FARKLI PAKET

Bu sektörler büyüme alanı olmakla birlikte biz tüm sektörlerden gelen talepleri değerlendiriyoruz. Akbank KOBİ bankacılığı olarak sektörel veya bölgesel değil müşteriyi ön planda tutan, müşteri merkezli bir yaklaşımı benimsedik. Bu doğrultuda 17 sektör paketi geliştirdik. Turizme Destek Paketi, Lojistik Sektör Paketi, Toptancı Destek Paketi gibi bir dizi paket hazırladık. Paketlerin içerisindeki işletmelerin nakit akışlarına uygun oluşturduğumuz kredi çeşitleriyle KOBİ'lere destek oluyoruz. Ayıca paketlerde gayri nakit krediler, çek karnesi, POS, maaş ödemeleri, vergi-SSK ödemeleri, fatura ödemeleri, otomatik ödeme/tahsilat sistemleri, şirket kredi kartı, hazine bonosu, yatırım fonları, dış ticaret işlemleri gibi birçok ürün ve hizmet de yer alıyor.

KATMA DEĞERLİ ÜRÜNLER
Temel hedefimiz, sadece finansal destek vermekle sınırlı kalmayıp KOBİ'lere katma değer sunan projelerle ulaşmak. Örneğin toplumda girişimcilik konusunda farkındalığı artırmak amacıyla Endeavor Derneği ile işbirliği yapıyoruz. KOBİ'lere yeni pazarlar bulmalarını ve talep yaratmalarını sağlamak amacıyla birçok faaliyet başlattık. DEİK işbirliğiyle "İhracatta ilk Adım KOBİ İhracat Okulu", İMKB-GİP ile birlikte KOBİ'lere halka arz ile fon temini, sürdürülebilir büyüme gibi birçok alanda bilgi veriyoruz. Deloitte Türkiye işbirliğiyle müşterilerimize Yeni Türk Ticaret Kanunu'nu anlatmaya başladık. Ayrıca KOBİ'lerin ihtiyaç duyacakları konuya ulaşabilmeleri için bu yıl, www.kobilersizinicin. com sitesini hayata geçirdik. Sitede finansal, sektörel analiz ve haberlerin yanı sıra KOBİ'lere sunduğumuz özel avantajlar da yer alıyor. Ayıca çok yakında sanal bir firma kurup yönetecekleri oyunumuz da olacak.

"İLK ŞARTIMIZ ŞEFFAFLIK"
Kredi almak isteyen KOBİ'lere önerim, bankaları sadece kredi veren kuruluş olarak görmemeleri. Bankalar, kredi verdikleri firmaları bir ortak olarak değerlendirip onlara güvenip işlerine ortak oluyor. Bu nedenle verdikleri kredi konusunda sağlıklı bir değerlendirme yapmaları ve finansman ihtiyacını doğru bir şekilde ortaya koymaları çok önemli. KOBİ'lerin finansal tablolarını şeffaf bir şekilde kreditör kuruluş ile paylaşmalarını öneririm. Bunun dışında güçlü bir özkaynak yapısı ile faaliyetlerini sürdürmeleri, satışlarını kayıt altına almaları finansman imkanlarına erişimi kolaylaştıracak. Şirketlerin sürdürülebilir büyümesi için güçlü pazarlama vizyonu geliştirmeleri, dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmeleri gerekiyor. Değişime açık olmak, profesyonel kadrolaşmak, çalışan eğitimlerine önem vermek, teknolojik gelişmeleri takip etmek de KOBİ'leri başarıya götürecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.