Global KOBİ'ler

Türkiye ekonomisinin can damarı olan KOBİ’ler de globalleşme yönünde önemli adımlar atıyor...

24 MAYIS, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Global KOBİ'ler
MEHMET VAROĞLU / MMB GENEL MÜDÜRÜ
“REKABET ŞARTLARI İYİ BİLİNMELİ”
NASIL FARK YARATTI?
Yurt dışında başarılı olmamızı Almanya’da makine yüksek mühendisliği tahsili yapmaya ve Almanca lisanına ana dilim Türkçe gibi vakıf olmama bağlıyorum. Ayrıca her Alman yüksek mühendisi gibi iyi derecede İngilizce bilmem beni ihracatta rakiplerimin önüne geçirdi. İlk yurt dışı pazara Avusturya’dan açıldık ve her yıl ihracatımızı ortalama yüzde 7-10 seviyesinde artırdık. Geçen yıl ihracatımız 4 milyon 950 bin Euro oldu.
KÜLTÜREL UYUM
Yurt dışına açılmak, yurt dışında başarılı olmak için ihracat yaptığınız ülkelerin lisanına vakıf olmak çok önemli. Ayrıca ihracat pazarlarının kültürlerini ve karakterlerini tanıyor olmayı da çok önemsiyorum. Ayrıca hedef ülkenin rekabet şartlarını da iyi tanımak lazım. Tüm bunların yanında konunuzda uluslararası uzman da olmanız gerekiyor. 

GÜL AKYÜREK AKYÜREK TECHNOLOGY YÖNETİM KURULU ÜYESİ
YENİLİKÇİ YAKLAŞIM ÖNEMLİ
18 YILDA 78 ÜLKE

Spesifik bir sektör olan kuru gıda sektörüne tohum işleme ve iyileştirme makineleri üretiyoruz. İlk ihracatımızı 1999’da Nijerya’ya yaptık. Sonrasında 18 yılda toplam 78 ülkeye ihracat yaparak dünyayı Türk teknolojisiyle tanıştırmaya devam ediyoruz.
YÜZDE 40 BÜYÜDÜ
İhracatımız son 3 yılda yüzde 40’ın üzerinde büyüdü. 2016 yılı ihracatımız 14 milyon dolar oldu. 2017 beklentimiz ise ihracatımızı 20 milyon dolar seviyesine çıkarmak.
DİJİTAL DÖNÜŞÜM
Yurt dışına açılmak için öncelikle pazarı doğru analiz etmek gerekiyor, pazarın isteklerine yenilikçi yaklaşımlarla girildiğinde başarı şansı artıyor. Girdiğiniz pazarlarda fark yaratmanız gerekiyor. Ekonomi Bakanlığı’nın, KOSGEB’in teşviklerinden kesinlikle yararlanmalı. Dijital dönüşümü tamamlamak, dijital pazarlamayı kullanmak da son derece önemli.


YUSUF TAŞDEMİR / ABACI GİYİM CEO’SU
“İHRACATIMIZ KATLANARAK ARTIYOR”
“3 YIL ÖNCE BAŞLADIK”

Firmamızın 40 yıllık geçmişi var. Buna karşın 3 yıl öncesine kadar tamamen yurt içi satış gerçekleştiriyorduk. 3 yıl önce ihracata ağırlık vermemiz gerektiğini anladık ve toplam satışımızın yüzde 30’unu ihracat hedefi olarak belirledik. O günden bu yana ihracatımız her yıl katlanarak büyüyor.
“KLM’Yİ GİYDİRİYORUZ”
Türkiye’de muhafazakar kesime yönelik ürünler üretirken yurt dışında ise Avrupalı firmaların kendi koleksiyonlarını üretiyoruz. Koleksiyonlarını ürettiğimiz Avrupalı firmalara daha iyi hizmet verebilmek için 1,5 yıl önce Londra ofisimizi açtık. Hollanda’da ise KLM ve Transavia Havayolları uçuş ekibinin kıyafetlerini 5 yıllığına üretmek üzere anlaşma yaptık.
“3 YILDA YÜZDE 300 ARTTI”
İlk kez yurt dışına Almanya pazarı üzerinden açıldık. Son 3 yılda ihracatımız yüzde 300 arttı. Geçen yıl 2 milyon 750 bin TL olan ihracatımızı, 2017’de 4 milyon ile 4,5 milyon TL seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.