""2010 hadefimiz 1 milyar dolar""

“Çıtayı çok yüksek tutuyoruz. Amacımız 2015’e kadar 1 milyar dolar ciroya ulaşmak”

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
"2010 hadefimiz 1 milyar dolar"
Hakan Bulgurlu, iş yaşamına bundan 14 yıl önce Koç Holding’e bağlı Ram Dış Ticaret’te başladı. Çin’in yeni yeni büyümeye başladığı dönemde, “Çin’de ne yapabiliriz” sorusunun cevabını bulmak üzere Hong Kong’a gönderildi. Kısa sürede Çin’in çok hızlı ve ihracat bazlı büyüdüğünü gördü. Koç Grubu’nun satın alma ihtiyaçlarının bir kısmı, Avrupa ve ABD’den daha ucuz olan Çin’e kaymaya başlayınca Ram Pacific kuruldu ve genel müdürü de Bulgurlu oldu. 1998’den 2007’ye dek Asya-Pasifik Bölgesi’nde grubun temel iş kollarında gelişmesinde kilit rol üstlendi. Ram Pacific’teki 13 yıllık deneyiminin ardından 2007’de Arçelik-LG Klima’nın genel müdürü olan Hakan Bulgurlu, Çin’de edindiği deneyimleri Türkiye’ye taşıyor. Şirkete geldiği günden itibaren ihracatta yeni pazar arayışına giren Bulgurlu, Arçelik LG klimayı 60 ülkeye ihracat yapar hale getirdi. Şirket, en hızlı büyümesini, onun döneminde, 2007 ve 2008’de gerçekleştirdi. 2008’de ulaştığı 708,8 milyon TL’lik ciroyla Türkiye’nin en büyük 107’nci şirketi oldu. Bulgurlu, bu zamana kadar her yıl ortalama yüzde 20 büyüyen şirketin kriz nedeniyle 2009’u yüzde 10-20 arası bir daralmayla kapatacağını söylüyor.
“İlk yıldan itibaren klima pazarında liderliğe oynadık. 2007’ye gelindiğinde toplam pazar 1 milyon 300 bin adede ulaştı. Bu pazarın yarısı, bizim tarafımızdan karşılanır hale geldi” diye konuşan Bulgurlu, 2015’te 1 milyar dolar büyüklüğe ulaşmayı hedeflediklerini söylüyor. Bu büyümeyi ise yeni teknolojilerle, yeni ihracat pazarlarıyla ve yeni girdikleri ticari klima segmentinde pazarın yarısına hakim olarak gerçekleştirmeyi planladıklarına dikkat çekiyor.
Aynı zamanda Koç Holding’in CEO’su Bülent Bulgurlu’nun da oğlu olan Hakan Bulgurlu, Capital’e şirketin büyüme öyküsünü, Çin deneyimlerini ve 2015 hedeflerini anlattı:
Capital:  10 yılda 700 milyon TL ciroyu aştınız. Hızlı büyümenin ardında nasıl bir öykü var?
Türkiye’deki ve Avrupa’daki en büyük klima üretim fabrikasına sahibiz. Yıllık üretim kapasitemiz 2 milyon adet. Arçelik ve Beko’nun sahip olduğu güçlü satış ve dağıtım ağıyla klimada dünyanın en büyüğü LG teknolojisinin eşit ortaklığıyla kurulduk. İlk yıldan itibaren klima pazarında liderliğe oynadık.
Türkiye’de klima penetrasyonunun oldukça düşük olduğu bir ortamda, doygun olmayan bu pazarda satışlarımızı her yıl yüzde 20 artırdık. 2007’ye gelindiğinde pazar 1 milyon 300 bin adede ulaştı. Bu pazarın yarısı, bizim tarafımızdan karşılanır hale geldi.
Capital:  Hızlı büyümeyi getiren en önemli karar ve icraatlar hangileriydi?
Arçelik LG, son 5 yılda çok hızlı büyüdü. Bunun arkasında yatan nedenler şunlar: Öncelikle Türkiye’de klima penetrasyonu çok düşük. Türkiye’de klima penetrasyon oranı, biz pazara girmeden önce yüzde 1-2 seviyesindeydi. Bugün bu oran, yüzde 9 seviyesine ulaştı. Pazar payımız, her yıl yüzde 50-60 arasında değişiyor. İç pazardaki büyümeye paralel şirket de büyüyor.
Bir diğer neden, 2-3 yıl önce ihracat pazarlarımızı büyütmeye karar vermemiz oldu. Esas büyüme ivmesini, ihracat pazarlarını büyüterek yakaladık. Fabrika ilk kurulduğu zaman büyük oranda iç pazara üretim yapıyorduk. Üretimimizin yüzde 30’unu ihraç ediyorduk. Ortadoğu, Avrupa ve Afrika için Türkiye’de üretim yapmanın son derece önemli lojistik avantajları var. Çin’den Afrika’ya ürün göndermek hem zaman hem maliyet açısından son derece zor. Keza Rusya ve Avrupa’ya da buradan ürün göndermek çok daha avantajlı. Buralara Türkiye’den bir haftada ürün gönderebiliyoruz, bu pazarlara çok hızlı cevap verebiliyoruz.
Bu nedenle kapasite artırımı için gerekli yatırımları yaptık. O pazarlara uygun ürünlerin üretimleri için Ar-Ge ve kalıp yatırımları gerçekleştirdik. Ortağımız LG, bu konuda dünyada 1 numara. Dolayısıyla onların çok ciddi bir teknoloji desteği var. Arçelik ve Beko’nun da dağıtım ağlarını kullanarak çok hızlı bir şekilde büyüdük. Son 5 yılda 100 milyon dolar yatırım yaptık.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz