3. kuşak çikolatacının iddialı hedefi

Ahmet Özokur, sorularımızı yanıtladı.

1.06.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
3. kuşak çikolatacının iddialı hedefi

Bu konuda, geriye dönüp baktığımda gıpta ettiğim insan ağabeyimdir. Kendisi çok daha küçük yaşta gıda işinde çalışmaya başladı, Benim de çikolata grubunun başına gelir gelmez yaptığım işlerden en önemlisi fabrikaya gitmek oldu. Ardından “yurtdışındaki çikolatacılar ne yapar’ diye araştırdım. Yurtdışında gezebildiğim kadar fabrika gezmeye gayret ettim, Godiva’nın fabrikalarına gittim, Kendi fabrikamıza çok sık gittim. AR-GE ve kalite departmanlarımızda olabildiğinde çok zaman geçirdim. Hala fabrikada en sevdiğim yer AR-GE’dir, Yeni ürün geliştirme, büyük merakım var.

Capital: Bu çalışmaların sonunda yeni çıkarttığınız ürün oldu mu?
- Birincisi yeni bitter serisi, İkincisi ise Çokokrem Golden oldu. Bu iki yeni ürün için AR-GE’de arkadaşlarla birlikte çalıştık.

Capital: Çikolata grubunun büyüklüğü nedir?
- Çikolata grubunda bugün 2 bin 700 kişi çalışıyor. Yıldız Holding’in cirosunun yüzde 25’i çikolatadan geliyor. Godiva’yı da dahil edersek ciromuz 4,1 milyar TL civarında. Candy Industry araştırmasına göre dünyanın en büyük 11’inci çikolata üreticisiyiz.

Capital: Pazarda rekabet arttı. Siz rekabete nasıl cevap verdiniz?
- Çikolata pazarını kaplamalı ve çikolatalı ürünler olmak üzere ikiye ayırıyoruz. Çikolatalı ürünlerin olduğu segmentte son 2-3 yıldır çok ciddi bir rekabetle karşı karşıyaydık. Oturup pazar paylarımızı nasıl daha agresif bir şekilde artırırız diye bir çalışma yaptık. Sonunda fiyatları aşağı çekmeye karar verdik ve 6 ay önce, çikolata fiyatlarımızda yüzde 20 oranında indirim yaptık. Fiyatla rekabet etmeye başladık. Bu stratejimizin bizim için iki önemli sonucu oldu. Birincisi rakiplerimize yeri geldiğinde fiyatla rekabet edebilecek güçte bir şirket olduğumuzu gösterdik. İkincisi ise fiyatlarımızı yüzde 20 aşağı çekerek pazarda 6 puan yukarı çıktık. Tekrar liderliğimizin altını sağlamlaştırmış olduk. Şu anda çikolatalı ürünlerde pazar payımız yüzde 48’e yükseldi. Çikolata kaplamalı ürünlerde ise ezici üstünlüğümüz var.

Capital: Bu yıl ne kadarlık büyüme hedefliyorsunuz?
- 2013 ’te geçen yıla göre yüzde 20 büyüme hedefledik. Bu hedefimizi de pazarda daha rekabetçi olarak büyük ölçüde gerçekleştirdik. Rekabetin de bu noktada ciddi biçimde önüne geçmiş olduk.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz