Bim'in başarısı sektördeki boşluğu gösterdi

Metro Dünya CEO'su Jovel Saveusse, grubun Türkiye performansını ve pazardaki rekabeti değerlendirdi.

1.02.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Bim'in başarısı sektördeki boşluğu gösterdi


PERAKENDEDEKİ TRENDLER
FIRSATIMIZ OLACAK
Global olarak daha çok organik ürün göreceğiz. Müşteriler bunu talep ediyor olacak. Sürdürülebilirlik konusu çok daha önemli hale geliyor. Bu konu bizim için fırsat yaratacak. Üretimde çok önemli değişimler yaşanacak.
YENİ ÜRETİM
Örneğin mobilya üretimimiz için bazen Asya'da üretim gerçekleştirebiliyoruz. Üretimimizi sadece geri dönüştürülebilir şekilde hayata geçiriyoruz. Sadece üretimde değil, ürünlerimizde de sürdürülebilirlik konusuna daha çok değineceğiz. Zaten totalde perakende sektöründe bu trendlerin önemli olacağını görebilirsiniz.

Capital:
Organize perakendecilikte genelde liderler pek değişmez. Siz Türkiye'de sektöre öncülük edenleri nasıl değerlendiriyorsunuz?
- Türkiye'de dünyadan daha özel bir durum var. Perakendecilik alanında büyük gelişimler söz konusu. Örneğin BİM sektörü değiştirdi. Bu, çok yeni bir durum. A101 de sektörü değiştiren yapılardan bir diğeri oldu.

Capital: Türkiye'de rekabeti nasıl görüyorsunuz? Rekabetin yönü nedir?
- Açıkçası perakende sektöründeki bu değişim çok iyi ve kaliteli. Çok profesyonel bir yapı oluşuyor. Pazarda Carrefour, Migros ve Tesco gibi devler var. Ancak, tüm bu değişimin ve gelişimin içinde Metro'nun konumunu bu tip rakiplerle kıyaslamak çok zor. Öncelikle aynı kategoride değiliz. Dünyada da farklı bir rekabetin içindeyiz. B2B müşteri kitlesine sahibiz. Carrefour, Tesco gibi değiliz. Hiçbir perakende noktasının bizim sunduğumuz ürün sayısı ve portföye sahip olduğunu düşünmüyorum.

Capital: Gelişmiş ülkelerde rekabet 3-4 ülke arasında gerçekleşiyor. Türkiye'de küçük oyuncular da var... İleride Türkiye pazarı aynı konuma gelir mi? Küçüklerin olması pazarı nasıl etkiliyor?
- Her zaman büyük şirketler küçük şirketleri satın alıyor gibi bir durum söz konusu değil. Yaklaşık her ülkede 5 oyuncu var diyebiliriz. Zaten bu konsolidasyon Türkiye'de yaşandı. Biliyorsunuz Tansaş satın alındı, Kipa'da da aynı şey söz konusu oldu. Ülke başına 5 oyuncu var diyebiliriz. Türkiye'de bu anlamda çok büyük değişimler yaşanmaz. Yerel oyuncular çok önemli ve Türkiye'de önemli paylara sahip. BİM'in yaptığını hiçbir rakip oyuncu yapamadı. Ülkede yerel ve uluslararası oyuncuların olması Türkiye'nin perakendecilik gücünü artırır.

YENİ OYUNCUYA İHTİYAÇ VAR MI?

BİM ETKİSİ
Türkiye gelişmekte olan bir pazar. Örneğin BİM yokken pazarda yeni oyuncuya ihtiyaç var mı deseydiniz, yok derdim. Ama BİM öyle bir geldi ki, şu anda başka oyuncuya gerek varmış diyebiliyoruz.
YER VAR
Bu pazarda yer alan biri olarak bence artık yeni bir oyuncuya gerek yok. Ama dışarıdan baksaydım ve buraya girmeye çalışan bir şirket olsaydım, kesinlikle yatırım yapmak isterdim. Yani bu pazarda aslında yer var.
FARK İHTİYACI
Yeni oyunculara hangi taraftan baktığınıza bağlı... Buraya aynı tip perakendecilik sistemiyle gelmemeleri lazım. Pazarda gerçekten farklılık yaratmaları gerekiyor. Pazarın ihtiyacı olan şey bu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz