Bir gün liderliği de tecrübe edeceğiz

Vodafone Grup CEO'su Vittorio Colao ile GSM sektörünün gelişen performansını, geleceğe yönelik beklentileri ve Vodafone'un yeni Türkiye planını konuştuk

1.01.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Bir gün liderliği de tecrübe edeceğiz


"REKABET DEĞİL, VERGİLER ZORLUYOR"
Çok güçlü bir rekabet var ama biz rekabete alışkınız. Vergiler Avrupa ortalamasında olsaydı Türkiye bugün İngiltere, İspanya'dan daha kârlı olurdu, Güney Afrika ile aynı çizgide yer alırdı. Tek farkı gerçekten vergiler yaratıyor. Vergi olmasın demiyorum, vergiler normal seviyelerde olsun diyorum. Yani bizim için sorun rekabet değil. Rekabet dünyanın her yerinde üstesinden gelmemiz gereken bir konu. Açıkçası hükümetler kurumlardan ne kadar vergi alacağına, bu kurumların ülkeye ne kadar sermaye getirmesini, istihdama ne kadar katkı sağlamasını istediğine karar vermeli. Pek çok ülkede yatırımı destekleyerek büyümeye ivme kazandırılabiliyor.

Capital: Türkiye'de cep telefonlarının kullanım oranı diğer ülkelerden çok daha yüksek... Bu durum nasıl fırsatlar sunuyor?
- Ses tarafında her zaman büyüme göreceğiz, çünkü insanlar konuşmayı sever. Ancak, Türkiye'de fiyatlar çok düşük. Dolayısıyla, bunun gelirlere katkısı düşük. Diğer yandan Türkiye'de veri tarafındaki penetrasyon gayet iyi bir konuma ulaştı. Dolayısıyla, ses tarafında yapılacak pek fazla bir şey yok. Veri tarafında ise çok büyük fırsatlar var.

Capital: Ne gibi fırsatlar var? Bu gelişme sektörde tabloyu, sizin iş yapma biçimlerinizi değiştirecek mi?
- Tüm pazarlardaki trendlere bakarsanız, önümüzdeki dönemde herkeste bir akıllı telefon olacağını varsayabiliriz. Akıllı telefonların ve bunların internete erişiminin fiyatlarını aşağı çekiyoruz. Hedefimiz müşterilerimizin yüzde 80'inin bu telefonlara sahip olması. Gelecekte bu alanda çok ciddi büyüme göreceğiz. Bu süreç ağır olacak. Önemli miktarda veri, sağlam bir altyapı ve network yatırımları gerektirecek. Biz de zaten son 3 yıldır bu alanlara yatırım yapıyoruz. Yatırım yapmaya devam edeceğiz. Daha iyi vergi düzenlemeleri olduğunda kârlılığımızın da artacağını ümid ediyoruz. Veri tarafında son derece yaratıcıyız. 300 kişilik güçlü bir mühendis ekibimiz var. Bu ekip Türkiye için aynı zamanda da dünyadaki başka pazarlar için uygulama geliştiriyor.

Capital:
Türkiye özelinde hangi yeni fırsatlar var? Bu fırsatları yakalamak için neler yapıyorsunuz?
- 3G'nin yaygınlaşması için çalışacağız. Özellikle kırsal kesimde yaygınlaşması lazım. Kablosuz internetin fixed broadband karşısında çok iyi bir teknoloji olduğunu göstermek istiyoruz. Bugün 4'üncü kuşakla birlikte her müşteri için saniyede 6-10 megabit veri alabiliyoruz. Üçüncü kuşakta 2-3 megabit veri alabiliyorduk. 4G'nin sağladığı imkanla teknolojimizi başka sektörlere adapte ederek örneğin mobil sağlık, mobil eğitim gibi konularda özellikle gelişmemiş alanlarda çok şey yapabiliriz. Pazar akıllı telefonlarla, 3G ve 2G ile son derece sofistike hale geldi. Diğer yandan güzel demografik faktörlerle büyüdü. Türkiye, Vodafone'un global
organizasyonu içinde ilginç bir örnek. Bir diğer iyi örnek de Güney Afrika'dır. Bir yandan bu ülkeler son derece gelişmiş diğer yandan daha çok yeniliği de kaldırabilir. Güney Afrika'nın bugün bizim için ilk 4 pazar arasında yer almasından gurur duyuyoruz. Türkiye'nin de bu sıralamada yerini almasını ümid ediyorum.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz