Bir gün liderliği de tecrübe edeceğiz

Vodafone Grup CEO'su Vittorio Colao ile GSM sektörünün gelişen performansını, geleceğe yönelik beklentileri ve Vodafone'un yeni Türkiye planını konuştuk

1.01.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Bir gün liderliği de tecrübe edeceğiz


Capital: Türkiye pazarı sizin için ne kadar önemli? Pazarda liderlik hedefliyor musunuz?
- Potansiyel çok yüksek. Nüfus çok genç ve çok iyi demografik göstergeler var. Bu potansiyelin hayata geçmesi için gerekli birçok neden var. Ülkeye güveniyoruz. Bizim gibi en iyi teknolojileri, en iyi iş ortaklarını, en iyi yerel iş gücüyle çalışma anlayışını, becerileri, çağrı merkezini, satışı kanalı sunan global bir şirketin, Türkiye gibi bir pazarda yaratabileceği harika fırsatlar var. Biz her zaman Vodafone'un yerel kökleri olan uluslararası bir şirket olduğunu söylüyoruz. Çok kötü bir şey olmazsa gelecek 3-5 yılda Türkiye olağanüstü pozitif yönde gelişecek. Türkiye pazarının global organizasyonumuz içinde 6'ncı büyük pazar olacağını ve daha çok para yapmaya
başlayacağını düşünüyorum. Türkiye'nin bulunması gereken noktanın da bu olduğuna inanıyorum. Amerika ve Çin'i bir kenara bırakırsak Avrupa'da da benzer bir konumda olmalı. Türkiye'de bir gün liderliği de tecrübe edeceğiz. Ancak, bugün için sessizce büyümeye devam edeceğiz. Liderlik konusunda takıntılıyız ama müşteriler tarafından en çok tercih edilen marka olmak istiyoruz. Hedefimiz geliri ve kârı artırarak yatırımı sürdürebilmek. Büyüme ve kârlılığı her yıl biraz daha yukarı taşıyarak işimizi yapmaya devam edeceğiz.

Capital: Türkiye'ye yönelik halihazırda yeni bir yatırım planı var mı?
- Geleceğe yönelik rakam vermiyoruz. Ancak, şunu söyleyebilirim; birleşmeden önce Türkiye'ye 4 milyar TL yatırdık. Birleşme sürecinde 7 milyar TL daha yatırım yaptık. Toplamda pazara girmek için 11 milyar TL yatırım yaptık. Ve dürüst olmak gerekirse çok da doğru bir karar verdik. Pazar payında, hizmet kalitesinde, beklentiler anlamında gelişme gayet iyi. Ama daha da iyi olmasını istiyoruz. Markamızın gücüne inanıyoruz. Türkiye'deki müşterilerimize daha iyi hizmetler sunabileceğimizi biliyoruz. Ancak yarınlar konusunda aceleci davranmıyoruz.

Capital: Dünyadaki kriz telekom sektörünü ve Vodofone'u nasıl etkiliyor? Önümüzdeki döneme yönelik beklentileriniz ne yönde?
- Yunanistan'a 100 milyon Euro tutarında uzun vadeli bir yatırım yaptık. Bu tür bir yatırım Vodafone gibi bir şirket için çok önemli. Dolayısıyla elbette endişe ediyoruz ve dikkatli davranıyoruz.

GELECEĞİN TELEKOM PAZARI NASIL OLACAK?
3 ÖNEMLİ KONU Yeni dönem ajandamızda yenilikçilik, yatırım ve yeni teknolojiler var. Türkiye artık sadece gelişmekte olan bir pazar değil, aynı zamanda son derece sofistike bir pazar. Dolayısıyla odaklandığımız bu 3 kavram; yenilikçilik, yatırım ve yeni teknolojiler, Türkiye açısından da büyük önem taşıyor.
"VERİ"NİN YÜKSELİŞİ Gelecekte müşteriler için fiyattan daha önemli konular olacak. Herkesin bir cep telefonu olacak ve veri sesin önüne geçecek. Ucuz bilgisayar talebi artacak. Örneğin Fatih Projesi ile eğitime tablet bilgisayarlar kazandırılacak biliyorsunuz. Bu çok önemli bir gelişme ancak bir adım sonrasını da düşünmek gerekiyor. Bundan 2-3 yıl sonra bu bilgisayarları evde de görmek için çok ciddi bir talep olacak.
KABLOSUZ İNTERNET Bu noktada gelecek telekom politikalarını oluştururken kablosuz internete odaklanmak gerekiyor. Türkiye diğer ülkelerin yaptıklarını izlemeli, Avrupa'daki gelişimin peşinden gitmeli. Türkiye bugün Vodafone Grubu içinde fiyatların en düşük olduğu iki ya da üçüncü ülke konumunda. Önümüzdeki dönemde daha da düşük fiyatlar görebiliriz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz