Bir şirketin kaderi nasıl değişti?

Alp Şenbay, mağazalaşma hikayelerini ve sonrasında lojistikten perakendeye, pazarlamadan insan kaynaklarına kadar iş süreçlerinde yaptıkları değişimi anlattı

1.03.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Bir şirketin kaderi nasıl değişti?


"Babamı geçme arzusu vardı"
"HER BÖLÜMDE ÇALIŞTIM"

İşe ilkokulda okurken depoda çalışarak başladım. Her yaz tatilim de fabrikada farklı bir departmanda çalışarak geçti. 18 yaşımdan beri de işin bir fiil içindeyim. Her zaman içimde babamı geçme arzusu vardı. 1997 yılında işin başına geçtiğimizde ciromuz 2 milyon dolar seviyesindeydi. Şimdi 60 katına çıktı.
"ÜNİVERSİTEYE GİTMEDİM"
Ticareti çok seviyordum. Ailemin tüm ısrarlarına rağmen üniversiteye gitmedim. Açık öğretimden mezun oldum. Bir ara kısa dönemli işletme programı için Amerika'ya okumaya gittim. Ancak 2 ay zor dayandım ve geri döndüm. Amerika'daki hocam üniversitenin bana göre olmadığını işe dönmem gerektiğini söyledi.
İKİ KARDEŞİN DAYANIŞMASI
Babam artık haftada bir işe geliyor. Daha çok tatil yapıyor. İşi ağabeyim Cem'le birlikte yönetiyoruz. Aramızda görev dağılımı yaptık. Satış, perakende, pazarlama, mali ve idari işler bana bağlı. Ağabeyim AR-GE, üretim, tedarik zinciri ve ihracata bakıyor. Onun da benim de ayrı direktörlerimiz var.

"YENİ ALANLARA GİRECEĞİZ"

1990'ların ortalarından itibaren başladığımız inovasyon ve yenilikçilik sayesinde bugün ürün çeşitliliğimizi ciddi biçimde artırdık. Bugün gelinen noktada artık sadece oje değil, tüm makyaj ürünlerini, erkek ve bayan parfümlerini ve kişisel bakım ürünleri üreten bir firma olduk. Bugün Flormar'ın satışlarının yüzde 70'i renkli kozmetikten, yüzde 20'si ojeden, yüzde 10'u da parfüm ürünlerinden geliyor. Toplama baktığınızda 40 yıl öncesine göre 50-60 kat büyüdük. Büyüme oranlarımız da pazarın üzerinde. Bugün Türkiye'de kozmetik pazarı yaklaşık 2 milyar TL seviyesinde ve her yıl yüzde 15 büyüyor. Bizim büyümemiz ise yüzde 50'yi yakaladı. Önümüzdeki dönemde ise özellikle kadınların talep ettiği tüm kategorilerde Flormar markasıyla olmak istiyoruz. Özellikle saç ve cilt bakımı ürünleri alanlarında çok büyük potansiyel bulunuyor. Bizim de hedefimizde cilt bakım pazarı, saç bakımı ve saç boya pazarları bulunuyor. Bu yönde AR-GE çalışmalarımızı yapıyoruz. Bu yeni alanlara da kısa sürede girmeyi hedefliyoruz. Erkek kozmetik ürünleri konusunda ise daha sabırlıyız. Geçen yıl, ilk kez erkek parfümümüzle giriş yaptık. 40 yıllık kadın markası olarak erkek ürünü satmak çok zor.

"4 yeni stratejik ülke belirledik"
EN GÜÇLÜ YANI

İnovasyon, yenilikçilik en güçlü yanlarımız. Biz takipçi değil trendleri belirleyen marka olmaya çalışıyoruz. Proaktif hareket ediyoruz. Hedefimiz bir an önce ürün kategorilerimizi artırıp markamızı dünya çapında yaymak.
HEDEF PAZAR
Yurtdışında mağaza açmaya 2 yıl önce başladık. İlk mağazayı Romanya'da açtık. Bugün Flormar olarak 82 ülkeye ihracat yapıyoruz. 34 ülkede kendi mağazalarımız var. Bundan sonraki en önemli hedefimiz İngiltere, Fransa, Almanya ve Hollanda'da mağazalar açmak.
2015 HEDEFİ
Flormar'ın dışında ikinci bir marka yaratma düşüncemiz yok. Hedefimiz Flormar markasını geliştirebildiğimiz kadar dünya genelinde büyütmek. 2015'te 500 kiosk ve mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Bu süreçte tanıtımda Hollywood starlarını da devreye sokacağız.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz