Alp Şenbay, mağazalaşma hikayelerini ve sonrasında lojistikten perakendeye, pazarlamadan insan kaynaklarına kadar iş süreçlerinde yaptıkları değişimi anlattı
"Babamı geçme arzusu vardı"
"HER BÖLÜMDE ÇALIŞTIM" İşe ilkokulda okurken depoda çalışarak başladım.
Her yaz tatilim de fabrikada farklı bir departmanda çalışarak geçti. 18
yaşımdan beri de işin bir fiil içindeyim. Her zaman içimde babamı geçme
arzusu vardı. 1997 yılında işin başına geçtiğimizde ciromuz 2 milyon
dolar seviyesindeydi. Şimdi 60 katına çıktı. "ÜNİVERSİTEYE GİTMEDİM" Ticareti çok seviyordum. Ailemin tüm ısrarlarına
rağmen üniversiteye gitmedim. Açık öğretimden mezun oldum. Bir ara kısa
dönemli işletme programı için Amerika'ya okumaya gittim. Ancak 2 ay zor
dayandım ve geri döndüm. Amerika'daki hocam üniversitenin bana göre
olmadığını işe dönmem gerektiğini söyledi. İKİ KARDEŞİN DAYANIŞMASI Babam artık haftada bir işe geliyor. Daha çok
tatil yapıyor. İşi ağabeyim Cem'le birlikte yönetiyoruz. Aramızda görev
dağılımı yaptık. Satış, perakende, pazarlama, mali ve idari işler bana
bağlı. Ağabeyim AR-GE, üretim, tedarik zinciri ve ihracata bakıyor. Onun
da benim de ayrı direktörlerimiz var.
"YENİ ALANLARA GİRECEĞİZ"
1990'ların ortalarından itibaren
başladığımız inovasyon ve yenilikçilik sayesinde bugün ürün
çeşitliliğimizi ciddi biçimde artırdık. Bugün gelinen noktada artık
sadece oje değil, tüm makyaj ürünlerini, erkek ve bayan parfümlerini ve
kişisel bakım ürünleri üreten bir firma olduk. Bugün Flormar'ın
satışlarının yüzde 70'i renkli kozmetikten, yüzde 20'si ojeden, yüzde
10'u da parfüm ürünlerinden geliyor. Toplama baktığınızda 40 yıl
öncesine göre 50-60 kat büyüdük. Büyüme oranlarımız da pazarın üzerinde.
Bugün Türkiye'de kozmetik pazarı yaklaşık 2 milyar TL seviyesinde ve
her yıl yüzde 15 büyüyor. Bizim büyümemiz ise yüzde 50'yi yakaladı.
Önümüzdeki dönemde ise özellikle kadınların talep ettiği tüm
kategorilerde Flormar markasıyla olmak istiyoruz. Özellikle saç ve cilt
bakımı ürünleri alanlarında çok büyük potansiyel bulunuyor. Bizim de
hedefimizde cilt bakım pazarı, saç bakımı ve saç boya pazarları
bulunuyor. Bu yönde AR-GE çalışmalarımızı yapıyoruz. Bu yeni alanlara da
kısa sürede girmeyi hedefliyoruz. Erkek kozmetik ürünleri konusunda ise
daha sabırlıyız. Geçen yıl, ilk kez erkek parfümümüzle giriş yaptık. 40
yıllık kadın markası olarak erkek ürünü satmak çok zor.
"4 yeni stratejik ülke belirledik"
EN GÜÇLÜ YANI İnovasyon, yenilikçilik en güçlü yanlarımız. Biz
takipçi değil trendleri belirleyen marka olmaya çalışıyoruz. Proaktif
hareket ediyoruz. Hedefimiz bir an önce ürün kategorilerimizi artırıp
markamızı dünya çapında yaymak. HEDEF PAZAR Yurtdışında mağaza açmaya 2 yıl önce başladık. İlk
mağazayı Romanya'da açtık. Bugün Flormar olarak 82 ülkeye ihracat
yapıyoruz. 34 ülkede kendi mağazalarımız var. Bundan sonraki en önemli
hedefimiz İngiltere, Fransa, Almanya ve Hollanda'da mağazalar açmak. 2015 HEDEFİ Flormar'ın dışında ikinci bir marka yaratma
düşüncemiz yok. Hedefimiz Flormar markasını geliştirebildiğimiz kadar
dünya genelinde büyütmek. 2015'te 500 kiosk ve mağazaya ulaşmayı
hedefliyoruz. Bu süreçte tanıtımda Hollywood starlarını da devreye
sokacağız.