Çin Seddi'ni nasıl aştılar

Türkiye'nin büyüyen şirketlerinin Çin'e giriş taktikleri...

1.10.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Çin Seddi'ni nasıl aştılar

Çin pazarında organize perakendenin çok büyük olduğunu ifade eden Suerdem, Çin’in birkaç mağazayla devam edilebilecek bir pazar olmadığını da sözlerine ekliyor. Suerdem, bu nedenle Çin pazarında daha güçlü olmak için üretimde ve perakendede güçlü tedarikçilerle işbirliğine gittiklerini açıklıyor ve şöyle devam ediyor: “İlk etapta çok katlı mağazalara giriş yapıp bir anda milyonlarca tüketiciye ulaşmayı hedefledik. Markamızı tanıttıktan sonra da Kiğılı mağazalarını artırmayı hedefliyoruz. Çin’deki tedarikçilerimizle işbirliği içinde marka lisans hakkı yöntemi geliştireceğiz.” Suerdem, Çin’de işe başlamanın hazır giyim sektörü için çok riskli olduğuna da değiniyor. “Çünkü tüketim alışkanları çok farklı. Örneğin orada erkekler daha çok alışveriş yapıyor” diyor.

CEMİL KAZANCI / KAZANCI HOLDİNG YKB VEKİLİ
DÜNYANIN EN BUYUK JENERATÖR FABRİKASINI CİNE KURDU
ÇİNLİ REKABETİ ÇİN’E GÖTÜRDÜ

Yaklaşık 7 yıl önce Çin’de merdivenaltı olarak üretilen jeneratörlerin Türkiye'ye yarı fiyatına girmesiyle pazar payı kaybetmeye başladık. Bu durum grup şirketlerimizden Aksa Jeneratör’ün Çin’e yatırımını tetikledi. Çin’de fabrika kurmaya karar verdik.
ÜRETİM KONTROL ALTINDA
2012’de büyük yatırımı yaptık. Bu yatırımla Çin’de ürettiğimiz jeneratörleri başta Japonya olmak üzere Rusya ve Ortadoğu'ya satacağız. Yeni yatırımla üretimimizi kontrol altına almak istedik. Dünyanın en büyük jeneratör fabrikasını Çin’de açtık.
KAPASİTE 2 KATINA ÇIKACAK
Bugün Çin’de yıllık 24 bin jeneratör üretim kapasitesine sahibiz. Bunu bir yılda ikiye katlayıp 48-50 bine çıkaracağız. Artık Çin’de kabul görür hale geldik. Bu yatırımla Çin'deki pazar payımız da ciddi şekilde artacak. Çin’den başta Çin olmak üzere birçok pazara satış yapıyoruz. Jeneratör üretiminde dünyada ilk üçe girmeyi hedefliyoruz. Aksa Jeneratör şirketimizi halka arz etmeyi, buradan gelecek kaynakla daha da büyümeyi hedefliyoruz.
ASIL HEDEF ÇİN PAZARI
Aslında Çin’deki fabrikamızda, esas hedefimiz Çin pazarındaki payımızı artırmak. Aksa'yı bir araba markası gibi bilinen bir dünya markası yapmak istiyoruz. 30 yıllık geçmişimiz ve bu yatırımlarımızla bunun mümkün olduğunu düşünüyorum.

VEDAT AYDIN / ZORLU HOLDİNG TEKSTİL GRUP BAŞKANI
“ÇİN'DE DEVLETLE ORTAK OLDUK"
VERİLEN DESTEKLER

Türkiye’de artan üretim maliyetleri, Çin’de ise üreticilere verilen destekleri görünce 6 yıl önce Çin’de üretim denemeleri yapmaya karar verdik. Çin’de bölgesel olarak farklı destekler var. Sanayi politikaları gereği bilhassa gelişmeye ihtiyaç olan bölgelerde özellikle iç taraflarda destekler daha farklı. Örneğin arazi tesisinde istenen türde bina yapılıp işletmeciye uygun fiyata kiralanabiliyor.
PAZARLIK GÜCÜ
Kurulacak şirkete devlet ortak olursa daha da cazip imkanlar sunuluyor. Sunacağınız hizmetlere bağlı olarak pazarlık gücünüz de oluyor. Çok işçi çalıştırıyorsanız, üretilen malı pazarlıyorsanız ve oraya know how götürüyorsanız pazarlık gücünüz artıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz