"Çin Seddi'ni nasıl aştılar"

Türkiye'nin büyüyen şirketlerinin Çin'e giriş taktikleri...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Çin Seddi'ni nasıl aştılar
Çin’in sunduğu fırsatları ve bu pazarın geleceğini anlatmaya artık gerek yok... Bütün dünyanın girmek için yarıştığı Çin’e, son birkaç yıldır Türkiye’den de büyük ilgi var. Özellikle de orta ölçek ve üstündeki şirketler, daha önce v ihracat ve ithalat için yanaştıkları bu ülkeye, şimdi daha kalıcı olarak giriyor. Giyim perakendecisinden küçük ev aletlerine, tekstilden inşaat malzemelerine kadar çok sayıda şirket, kendine özgü taktiklerle bu pazara giriyor. Ancak dünyanın dört bir yanından irili ufaklı binlerce şirketin yer aldığı, kendine özgü dinamikleri ve rekabetçi iş dünyası olan Çin’e girmek o kadar da kolay değil... Üstelik girenleri de ayakta kalmak için zorlu günler bekliyor... Türkiye’den giden bazı şirketler, giriş ve ayakta kalma stratejileriyle sonradan gelecek olanlar için örnek oluşturacak başarı öyküleri yazıyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
ÇİLEK ŞANGAY'DAN GİRDİ
Çilek Mobilya, Temmuz 2012’de Şangay’da ilk mağazasını açarak Çin’e girdi. Çilek Mobilya Genel Müdürü Muzaffer Çilek, ilk hedeflerinin Şangay’da 8 mağaza açmak olduğunu söylüyor. Çin’e ilk kez Şangay’dan girmelerinin nedenini ise “Çünkü Şangay, Çin’in ticaret merkezi ve şehrin yakın bölgesinde 200 milyona yakın bir nüfus var” sözleriyle açıklıyor. Şangay’da Çilek’i Avrupalı bir marka olarak konumlandıran Muzaffer Çilek, “Bu nedenle şehrin en lüks caddelerinde ve AVM’lerinde mağazalar açıyoruz. Şangay’ın gelir düzeyi yüksek ailelerinin, dolayısıyla onların çocuklarının markası olmayı planlıyoruz. Elbette orta ve uzun vadede mağazalarımızla Çin geneline yayılma hedefimiz mevcut” diye konuşuyor. Çilek, Çin’e Singapur’daki partneriyle birlikte girdi. Muzaffer Çilek, tek başına girmemelerinin nedenini şöyle açıklıyor: “Çin, dünyanın diğer ülkelerinden çok farklı bir kültüre sahip. İş yapış şekli ve tüketicinin markaya bakışının farklı olduğunu biliyoruz. Bu nedenle ülkeye giriş stratejimizi belirlemekte ve yürütmekte başarılı olmak için Singapur’daki partnerimizle birlikte hareket etmeyi tercih ettik.” Muzaffer Çilek, Çin’de kendileri gibi mağazalar açmayı planlayanlara ise tavsiyelerini şöyle iletiyor: “Öncelikle ülkenin sosyo-ekonomik açıdan önemli şehirlerini belirleyip, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarına göre konumlanın. Pazar araştırmaları ile ülkenin kültürünü, tüketici tercihlerini ve yaşam tarzlarını çok iyi analiz etmek gerekiyor. Bu dev pazarda iyi bir konumlanma yapabilmek için üç unsur önemli: Yerel PR ve tanıtım şirketi ile anlaşmak, doğru lokasyon seçimi için emlak danışmanıyla çalışmak ve tüm iş süreçlerini yürütecek Çinli hukuk danışmanı ile çalışmak.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz