Çorapçının sıra dışı dönüşümü

Sami Kariyo, perakendeciliğe geçiş serüvenlerini ve deneyimlerini Capital’le paylaştı.

1.06.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Çorapçının sıra dışı dönüşümü


"REKABETTE HIZ ÖNE ÇIKIYOR"
RAKİPLER GERİ Mİ KALDI?

Evet, bir uyum sorunu oldu. Türkiye toplam çorap pazarı içinde payımız yüzde 40’larda. Bu pazar payıyla tüm yerel ve yabancı markaları kendimize rakip olarak görüyoruz. Sonuçta rekabette artık belirgin bir kural var: Küçük- büyük ikileminden ziyade artık hızlı olmak öne çıkıyor. Geçerli olan çeviklik, tüketiciye yakın olmak... Pazardaki uyum farkına, hızlı ve çevik olanlar ve olmayanlar açısından bakmak gerekir diye düşünüyorum. Bizim büyümemiz agresif devam edecek. Yılda 50 mağaza açma projemizde sayıyı artırabiliriz ama azaltmayı düşünmüyoruz.

HEDEF KİTLESİ KİM?
Pek çok araştırma yaptık ve her defasında Türkiye’de 5 yaşından 75 yaşına kadar bütün kadınların bizim tüketicimiz olduğunu gördük. Bizim her segmentten müşterimiz var. En üstten alt gelir grubuna kadar herkese hitap ediyoruz. Değişik ürün gruplarıyla Türkiye’deki bütün tüketicilere ulaşıyoruz. Zaten Türk tüketicisinin satın alma alışkanlıkları enteresan. Ülkenin doğusundan batısına, kuzeyinden güneyine tüm tüketiciler, çok benzer tüketim alışkanlığına sahip. Biz sürekli karşılaştırmalar yapıyoruz. Urfa’da satılan desenli modellerle İstanbul’da satılanlar aynı. En beğenilen ilk 3 model her yerde aynı oluyor. Ülkenin her yerinde zevkler inanılmaz tutuyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz