Çorapçının sıra dışı dönüşümü

Sami Kariyo, perakendeciliğe geçiş serüvenlerini ve deneyimlerini Capital’le paylaştı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Çorapçının sıra dışı dönüşümü
Penti, küçük ölçekli bir çorap üreticisiydi. 1999’da perakendeciliğe giriş kararı aldı. 2006’ya kadar benzeri olmayan, çorap odaklı mağaza konsepti denendi. Model yeniydi ancak oldukça başarılı oldu. Bu başarı, yeni kategorileri devreye soktu. Bugün Türkiye’de 151, yurtdışında 38 mağazayla çalışan şirket, 4 kategoride derinleşme hedefiyle hareket ediyor. Şirketin yönetim kurulu başkanı SAMİ KARİYO, 300 mağazaya ulaşana kadar agresif büyüyeceklerini söylüyor. 2013’te 500 milyon TL ciro hedefleyen Kariyo, şimdi de bölgede bu modeli denemek istiyor. Aday ülkeler arasında ise Almanya, Fransa ve Rusya var. Aslında her sektörde devrimci bir şirket var. Bu şirketler, yarattıkları iş modelleriyle kendi alanlarında oyunun kuralını yeniden yazıyor. Bunlardan biri de Penti. 1950’lerden beri çorap üretimine odaklanan bu küçük ölçekli firma, 1999’da yeni bir iş modelini pazarda denemeye başladı. Sistem, satış noktalarında iyi sergilenemeyen çoraba, hak ettiği değeri vermek üzerine kuruldu ve çorap odaklı mağazalar kurulmaya başlandı. 2006 yılına kadar süren 4-5 mağazalı deneme süreci başarılı olunca devreye, sırasıyla iç giyim, plaj ve ev giyim kategorileri girdi. 4 ana kategoride, dünyada olmayan bir perakende modeli yaratıldı. Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo ve ekibinin yarattığı bu modelin dünyada benzeri yok. Bu geçiş süreci, şirketi de A’dan Z’ye değiştirdi. Sami Kariyo, bunu tüketici odaklı bir kültür değişimi olarak tanımlıyor. “Biz tepe yöneticiler, hayat tarzlarımızı değiştirdik. En basiti, eskiden üretici konumundayken cumartesi-pazar tatil yapıyorduk. Şimdi perakendeci olarak hafta sonları, artık en yoğun çalışma günlerimiz haline geldi” diye anlatıyor. 13 yılda gerçekleştirilen bu değişim, şirketi bambaşka bir noktaya taşıdı. Türkiye’de 151, yurtdışmda 15 ülkede 38 mağazaya ulaşıldı, Bugün Sami Kariyo ve ekibi, dünyaya yayılma planları yapıyor. “Bir Avrupa ülkesine Penti markasını taşıyarak orada da yaygın bir mağaza ağına sahip olmak istiyoruz. Fransa, Almanya ya da Rusya’dan birini seçip bu süreci başlatacağız” diyen Kariyo, dünyada da Türkiye’de olduğu gibi bir öğrenme sürecinden geçeceklerini söylüyor. Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, perakendeciliğe geçiş serüvenlerini ve deneyimlerini Capital’le paylaştı:

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz