Değişim tamam, sıra pazar payında

Türkiye Finans Bankası, 2009 yılından bu yana büyük bir değişimden geçiyor.

1.09.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Değişim tamam, sıra pazar payında


"2012 DE KATILIM BANKACILIĞI BONOSU ÇIKARACAĞIZ'
Capital: Şu an kaç KOBİ'ye hizmet veriyorsunuz?
- Kobİ bankacılığında yaptığımız reklamların da etkisiyle çok önemli ataklarımız var. Şu anda KOBİ alanında müşteri sayımız, 30 bin civarında. Biz 15 milyon TL'ye kadar cirosu olan işletmeleri KOBİ olarak değerlendiriyoruz ve KOBİ'ler bankamızda yüzde 25'lik paya sahip. KOBİ bankacılığında en önemli alanlardan biri perakende. Burada leasing faaliyetlerini artırıp belli bir hacme ulaşıp katılım bankacılığı bonosu çıkarmak istiyoruz.

Capital: Peki burada projeksiyonunuz nedir? Ne zaman katılım bankacılığı bonosunu çıkarabileceksiniz?
- Bunun için 2012'de istediğimiz büyüklüğe ulaşıp bu piyasayı yoklamaya başlayacağımızı düşünüyorum. Bu bonoları çıkardıktan sonra işlemlere müşterilerimizi de ortak etme imkanını bulacağız. Bu açıdan sadece kurumsal müşterilerimiz değil bireyler de bu ürünlerimizden yararlansın diye mevzuat ve altyapı değişikliklerini gerçekleştirmek için gerekli çalışmaları başlattık. Bu çalışmanın bireylere ve yatırım bankacılığına yönelik yansımaları olacak. İnşallah onları da hayata geçiriyor olacağız.

"PERFORMANS YÖNETİMİ UYGULAYACAĞIZ"
Önümüzdeki 5 yılda kadromuz iki katına çıkacak. Bunların yetiştirilmesine yönelik sistemler üzerinde çalışıyoruz. Şu anda ihale şartnamesini hazırlıyoruz. Performans yönetimi konusunda bir danışmanlık alacağız. Performans yönetiminden ben çok şey bekliyorum. Hızla artacak çalışan sayımızı memnun edecek şekilde bir performans yönetimi çalışmasını başlatmak üzereyiz. Amacımız ödülle, teşvik ederek yönetmek. Özendirecek, ödüllendirerek teşvik edecek yeni performans yönetim sistemi kuruyoruz. Yeni uygulamayı da bir an önce başlatmak istiyoruz.

Bir bakışta değişimin anatomisi
1-Bankayı, müşterilerimizin segmentlerini baz alarak yeniden şekillendirdik.

2- Topyekün bir satış modelinin yerini müşteriye özel yaklaşım aldı.

3- Verimlilik için şubelerdeki operasyonel işlerin büyük bir kısmı genel müdürlüğe kaydırıldı.

4- Şubeler, operasyon ağırlıklı yapıdan satış ağırlıklı yapıya geçti.

5- Geçmişte 8 olan genel müdür yardımcılığı sayımızı 10'a çıkardık.

6- Genel müdür ile saha arasında bağlayıcı birim olarak çalışacak hizmet genel müdür yardımcılığı birimi oluşturuldu.

7- Pazarlama, ticari ve bireysel olarak ayrılıyordu, şimdi ise ticari, girişimci ve bireysel bölümleri var.

8- Artık müşteriler birkaç boyuttan analiz ve takip ediliyor.

9- Bütün süreçler gözden geçirilip, iyileştirme yoluna gidildi.

10- Değişimlerin kâra ve verimliliğe etkisi çok fazla 10 oldu. Eleman ve şube sayısı çok fazla artmadan kâr yükseldi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz