Global şirketler yeni hedefimiz

BT Türkiye ve Doğu Akdeniz Genel Müdürü Mehmet Başer yıl sonu için beklentilerini anlattı...

1.02.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Global şirketler yeni hedefimiz


Şirketiniz şu an kaç ülkede faaliyette ve büyüme alanları olarak hangi bölgeleri kendine hedef olarak belirledi? Bu çerçevede Türkiye hedefleri neler? Türkiye’yi yatırımları açısından nasıl konumlandırıyor?
Dünya genelinde 170’ten fazla ülkede bulunan müşterilerimizi destekliyoruz. Geçtiğimiz iki yıl içinde Türkiye, Ortadoğu ve Afrika başta olmak üzere Asya Pasifik bölgesindeki ve Latin Amerika’daki varlığımızı artırdık. Bunu bölgelerde yeni çalışanlar ekleyerek, altyapımızı daha da güçlendirerek ve global hizmetleri piyasaya sürerek planladık. Bu pazarlara yaptığımız yatırım sayesinde bir yandan buradaki müşterilerimizin genişlemesine yardım ediyor, bir yandan da bu pazarlarda büyüme kat ediyoruz. Geçmişe baktığımızda, şimdiki gibi kriz dönemlerinde yatırım yapabilen şirketlerin global ekonomik tablo düzeldiğinde en iyi sonuçları aldığı da görülüyor.

Peki Avrupa’da yaşanan ekonomik krize dair bakışı nedir? Bu iletişim harcamalarına nasıl yansıdı? Müşteri kitlesi açısından Türkiye ile bir karşılaştırmak yapmak gerekirse ne gibi farklar göze çarpıyor?
Globalleşmenin mevcut durumundaki tanımlayıcı öğelerden biri “dengesiz ekonomi” adını verdiğimiz unsurdur. Burada odak gelişmiş batıdan hızla genişlemekte olan Asya, Güney Amerika, Orta Doğu ve Afrika ekonomilerine kayıyor. Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin’den oluşan BRIC ülkeleri 2012 yılında dünya ekonomisinin yüzde 20’sini oluşturmakta olup, bu yeni ve canlı ekonomiler yatırımcılara olağanüstü imkanlar sunuyor. Genç ve iyi eğitimli nüfusu, son yıllarda sergilediği gıpta edilecek GSYİH artış düzeyi ve bu yıl sergilediği sağlam tablo ile Türkiye bu sahnede önemli bir role sahip. Türkiye Kuzey ve Güney, Doğu ve Batı arasındaki köprü konumu ile coğrafi açıdan büyük öneme sahip bir ülkedir ve İstanbul da global bir lojistik ve finans merkezi olma yolunda hızla ilerliyor. Hepimiz bu yeni tabloyu görüyoruz ancak bu tablonun bir kısmı çok uluslu şirketler olan müşterilerimiz için hala keşfedilmemiş bölge. Türkiye gibi yerlerde ve ayrıca Asya ve Latin Amerika gibi hızla büyüyen ekonomilerdeki varlığımız sayesinde müşterilerimizin bu pazarlarda büyüme sağlamasına ve yerel şirketlerin global olarak genişlemesine yardım etmek için mükemmel bir konuma sahibiz.

Şirketin Türkiye’ye yönelik hizmetleri ve yeni sunacağı ürünleri hakkında bilgi verir misiniz?
Global bankacılık ve finansal pazar endüstri çözümlerimizle oldukça başarılı olduk. BT Radianz Cloud ile ülke genelinde 200 un üstünde bağlantı sağlamaktayız. BT Radianz Cloud, dünyanın en geniş, güvenli, ağ tabanlı finansal topluluk hizmetini destekliyor ve hemen hemen tüm önemli global borsa, aracı kurum ve diğer bilgi sağlayıcıları kapsıyor. BT’de global ve yerel finansal hizmet sağlayıcıların ihtiyaçları BT Global Bankacılık ve Finansal Pazarlar (GB&FM) bölümü tarafından sağlanıyor. Dünya genelinde finansal hizmet müşterilerinin uzman ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilen sektöre özgü ürün ve hizmetleri diğer sektörlerde de benzer şekilde uygulanabilen jenerik çözümlerle birleştiriyor. BT’nin finans sektörüne yönelik hizmet portföyü, tüm endüstride kullanılabilen düşük gecikmeli global bir yapı olan BT Radianz Services gibi elektronik ticareti destekleyen çözümler içerir. BT Radianz Cloud günümüzde dünya genelinde binlerce noktayı birbirine bağlıyor ve 170’ten fazla ülkede ticaret yapan şirketlere yönelik olarak 400 sağlayıcıya ait 3 binden fazla uygulama sunuyor.

Başka yeni ürünler var mı programınızda?
Tabii... Bir diğer yeniliğimiz ise e-posta, anlık mesajlaşma, sosyal medya, video ve müşteri yönetimini entegre eden işlem odalarına yönelik bir işbirliği ortamıdır. Günümüzde dünyadaki her üç finans merkezinden biri BT Netrix ticaret platformu ve bulut tabanlı iletişim çözümümüz olan BT Unified Trading kullanıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz