"Kriz nasıl başarıya dönüştü?"

Aslan Saranga ile sosyal medya stratejilerini ve bu stratejileri nasıl hayata geçirdiklerini konuştuk.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Kriz nasıl başarıya dönüştü?
Sosyal medyanın şirketler ve markaların hayatındaki etkisi tartışılmaz. Öyle ki sosyal mecrada ortaya çıkan bir kriz, bir şirketin onlarca yılda elde ettiği pek çok başarıyı silme gücüne sahip... Örneğin Domino's Pizza 3 yıl önce böyle bir sorunla karşı karşıya kaldı. Amerika'da 2 restoran çalışanının uygunsuz görüntüleri saniyeler içinde Youtube'dan dünyaya yayılınca şirket önemli bir kader anı yaşadı. Ancak yine başarılı sosyal medya yönetimiyle bu krizin üstesinden geldi. Üstelik o krizde edindiği deneyimler bugün Domino's Pizza'yı sosyal medyanın en bilinçli kullanıcı şirketlerinden biri haline dönüştürdü. Domino’s Pizza, bundan tam 3 yıl önce çok önemli bir krizle karşı karşıya kaldı. Şirketin Amerika’daki bir restoranında 2 çalışanı siparişleri hazırlarken yaptıkları uygunsuz davranışları videoya çekerek Youtube’da paylaştı. Ortaya çıkan bu kriz, tüm dünyada büyük yankı uyandırdı. Şirketin yıllar sürecek bir sorunla mücadele edeceği düşünülürken Domino’s Pizza bu sorunu oldukça profesyonel bir şekilde yönetmeyi başardı. Üstelik bunu sosyal medya üzerinden yoğun bir şekilde iletişim kurarak yaptı. Domino’s Pizza Türkiye Genel Müdürü Aslan Saranga, o gün çok ciddi bir iletişim başarısına imza attıklarını söylüyor. Adım adım krizin nasıl yönetildiğini şöyle anlatıyor: “Domino’s Amerika’nın CEO’su Patrick Doyle yine Youtube’dan konuya açıklık getirdi. 24 saat içinde her şey pozitife dönmeye başladı. Böyle durumlarda olanları seyretmek yerine iletişime geçmek gerekiyor. Domino’s Pizza da faaliyet gösterdiği 60 ülkede konuya bu şekilde koordineli yanıt verdi.” Saranga, bu olayın Domino’s Pizza için önemli bir dönüm noktası olduğunu belirtiyor. 3 yıl önce yaşanan krizin ardından artık sosyal medya stratejileriyle hareket etmeye başladıklarını söylüyor ve ekliyor: “Sosyal medya çok önemli. Bu nedenle sosyal medyaya sürekli yatırım yapmak ve 24 saat orada olabileceklere hazırlıklı olmak gerekiyor.” Domino’s Pizza Türkiye Genel Müdürü Aslan Saranga ile sosyal medya stratejilerini ve bu stratejileri nasıl hayata geçirdiklerini konuştuk.

Capital: Nisan 2009'da N.C. şubesinde iki çalışanının siparişleri hazırlarken yaptığı uygunsuz davranışları videoya çekerek bunu YouTube’da paylaşmasının ardından Domino’s Pizza kendini eşi benzeri olmayan bir sosyal medya krizi içinde bulmuştu. Bu krizden nasıl etkilendiniz?
- Bizim açımızdan bu krizi yönetmek hem başarılı hem riskli olmuştu. Çünkü Amerika’da bu olay yaşandıktan yaklaşık 1 saat sonra bütün sosyal medya sitelerinde konuşulmaya başlandı. Hemen merkezle iletişime geçtik. Bununla ilgili basın bültenleri hazırladık. Sosyal medyada açıklamalar yapmaya başladık. Yani olayı proaktif bir şekilde yönetmeye başladık. Daha sonra Domino’s Amerika’nın CEO’su Patrick Doyle yine Youtube’dan konuya açıklık getirdi. 24 saat içinde her şey pozitife dönmeye başladı. Böyle durumlarda olanları seyretmek yerine iletişime geçmek gerekiyor. Domino’s Pizza da faaliyet gösterdiği 60 ülkede koordineli hareket etti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz