Küçük 'ün ilk 3 planı

LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük ile yurtdışına yönelik iddialı hedeflerini anlattığı sohbetimizden çıkan satır başları...

1.07.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Küçük 'ün ilk 3 planı


Capital: Hedeflediğiniz bu büyük ölçek tam olarak neyi ifade ediyor?
- Biz 10 milyar dolar eşiğini geçeceğiz. Ondan sonra diyoruz ki Avrupa’daki en başarılı 3 markanın FAVÖK olarak kârlılığını yakalayacağız. Müşteri, tedarikçi, çalışan memnuniyeti olarak da onların seviyesine geleceğiz. Ekolojik ürün üretme anlamında ve sosyal sorumluluk anlamında da onlardan daha ilerde olacağız. Bunlar 2023 hedefleri. Bunlar arasında aslında ciro dışında bir eksiğimiz kalmadı. Kârlılık olarak ilk 3 markanın ortalamasına bakıldığında en iyi durumda olan biziz. Memnuniyet ve ekolojik ürün anlamında da daha iyiyiz.

Capital: Avrupa’nın dinamikleri farklı. Aynı yapı ve stratejiyle mi gireriz diyorsunuz?
- Perakendenin dinamikleri hep aynıdır. Tüketici uygun fiyat ister, moda, kalite, sürekli yeni ürün, ulaşılabilir lokasyon, konforlu mağaza, iyi hizmet ister. Verdiğin sözün arkasında durmanı bekler. Tüketici her yerde tüketicidir.

Capital: Ancak Avrupa’da bunları yapanların sayısı biraz daha fazla. Nasıl farklılaşmayı düşünüyorsunuz?
- Evet daha fazla ve pazar büyümüyor. Nüfus yaşlanıyor. Zaten bu nedenle ben şu anda enerjimi oraya harcamak istemiyorum. Bugün oraya gitmekle 5 yıl sonra gitmek arasında bir fark yok. Ancak 5 yıl sonra ben farklı alanlarda daha rahat ve daha kârlı operasyonlar ortaya çıkarabilirim.

Capital: 2013 yıl sonu ciro hedefiniz nedir. Bu 10 milyar dolar hedefine ne kadar var?
Bu yıl sonu için yüzde 25 büyüme öngörüyoruz. 2010 yılına kadar ortalama yüzde 40 seviyesinde büyüdük. 4,5 milyar TL ciro yakalama hedefimiz var. Yurtdışı operasyonlarda ise 250 milyon dolara ulaşmayı düşünüyoruz. Geçen yıl yurt-dışının tüm operasyon içinden aldığı pay yaklaşık yüzde 10’du. Türkiye’de şu anda pazarın yüzde 15’ine sahibiz. Bunu yüzde 25’e çıkarma potansiyelimiz mevcut.

"Strateji değiştirmedik"
TÜRKİYE TECRÜBESİNİ KULLANDIK
Biz yurtdışına yönelik farklı bir strateji izlemedik. Tam tersine Türkiye’de elde ettiğimiz tecrübeyi mümkün olduğu kadar yöneticilere aşılayıp orada uygulamalarını istiyoruz. Burada denenmiş, bedel ödenmiş bir bilgi var. Bu bilgiyi ve tecrübeyi bu ülkelere transfer edip bunlardan maksimum fayda elde etmeyi hedefliyoruz.
EMLAKÇI GİBİ ÇALIŞIYORUM Ben de zaman zaman kendim gidip bu ülkeleri incelerim. Sahada olmayı severim. Aslında benim yaptığım iş, üründen ziyade bir nevi emlakçılık. Gidip yer bakıyorum, beğeniyorum, yatırımları koordine ediyorum. Yaklaşık 15 yıldır ürünle ilgili her konuyla kardeşim ilgileniyor.

"İlk global marka perakendeden çıkar"
EN AZ 10 MARKA ÇIKACAK
Türkiye’de 2023’de en az 10 marka olacak deniyor. Bana göre ilk çıkacak marka perakende sektöründen olacak. En yakın aday bu sektörden. Bu gıda perakendeden de çıkabilir, moda perakenden de...

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz