Bilgi
Teknolojileri alanında Avrupa’nın dev grubu Atos, Türkiye’de de Simens
IT çözümleri ve hizmetleri’yle birleşmesinin ardından önemli bir güç
kazandı. Türkiye’de telekom alanındaki faaliyetlerine de hız veren
şirketin Ceo’su Orhan Akbulut, bu alanda çağrı merkezi ve bulut bilişime
odaklandıklarını söylüyor. 2013’te de yatırımlarına hızla devam
edeceklerinin sinyallerini veren Akbulut, “Türkiye’de çağrı merkezi
ihracatı konusunda önemli hedeflerimiz var. bu amaçla öncelikle yabancı
dilde çağrı merkezi servis ihracatı konusunda adımlar atıyoruz” diye
konuşuyor. 2011’de Atos Origin ile Siemens IT Çözümleri ve
Hizmetleri’nin birleşmesiyle oluşan Atos, 30 yıllık deneyimiyle yola
devam ediyor. Yönetilen servislerden (managed services) danışmanlık ve
sistem entegrasyonuna ve işlem bazlı uygulama hizmetlerine kadar birçok
alanda yenilikçi ve sürdürülebilir BT çözümleri sunan Atos, bu
birleşmeyle birlikte önemli bir güç kazandı. Yıllık yaklaşık 8,5 milyar
Euro ciro ve 75 bin çalışana sahip, toplam 45 ülkede operasyonları olan
Avrupa’nın önde gelen BT şirketlerinden biri haline dönüştü. Türkiye’de
kamu, finans, telekom, üretim, perakende ve enerji dağıtımı gibi
sektörlere odaklanan şirket için önemli alanlardan biri de
telekomünikasyon. Türkiye’nin sabit telekom operatörleri ve GSM
şirketlerinin hemen hepsiyle işbirliği içinde olan şirket, telekom
şirketlerine, veri merkezi operasyonları, desktop ve network servisleri
gibi temel BT hizmetleri yanında, kritik iş süreçleri ve BT
uygulamalarının verimini artıracak teknoloji bazlı hizmetlerle çağrı
merkezi operasyon desteği de sunuyor. Temel amaçlarının müşterilerinin
işlerini teknoloji ile birleştirerek, verimlerini artırmak olduğunu
söyleyen Atos CEO’su ve Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Akbulut, 2012’de
dünyada ve Türkiye’de birçok başarı hikayesine imza attıklarını, 2013’te
de oldukça iddialı hedefleri olduğunu söylüyor. Türkiye’de bir yandan
da birleşme ve satın alma alternatiflerini incelediklerini belirten
Akbulut, sorularımızı yanıtladı:
Telekom şirketlerine sunduğunuz hizmetler arasında çağrı merkezi
başta bulunuyor. Bu konuda Atos Türkiye’nin yatırımlarından bahseder
misiniz?
Atos Türkiye olarak Ordu’da açılan yeni çağrı merkezimizle birlikte
Türkiye’deki operasyon merkez sayımızı 4’e yükselttik. İstanbul Güneşli
ve Kartal ile Düzce’de de yatırımlarımız bulunuyor. Başta finans ve
telekom olmak üzere farklı sektörlerden dev firmalara hizmet sunmayı
sürdürüyoruz. Atos’un en ileri teknolojiyle donatılmış Ordu Operasyon
Merkezi’ni sektörün en büyük yatırımları arasında sayabiliriz. Şu anda
bölgede 600 kişiye istihdam sağlıyoruz.~
Çağrı merkezi alanında 2013 hedefleriniz nedir?
2012 Atos Türkiye açısından yatırım yılı oldu. Tabii yatırımlarımız
önümüzdeki dönemde de devam edecek. Bu yıl çağrı merkezi
operasyonlarında müşteri sayımızı artırdığımız gibi, dış arama
operasyonlarımızda müşterilerimizin bizden destek aldığı çağrı türlerini
ve süreçlerini de çeşitlendirmeyi başardık. Sunduğumuz hizmetin yüksek
kalitesini maliyet avantajıyla birleştirerek, müşterilerimize 2012’de
artı değer yarattık. Bu da hem ciromuza hem de istihdam sayımıza
yansımış durumda. 2013 ve sonrasında Anadolu’ya yatırım yapmayı
planlıyoruz. Ordu Operasyon Merkezi için toplamda 4 milyon TL tutarında
yatırım yaptık. Daha önceki 6,5 milyon TL’lik Düzce yatırımıyla birlikte
Atos’un Anadolu’ya yaptığı toplam yatırım 10,5 milyon TL’ye ulaştı. Bu
rakamı daha yukarılara taşımayı ve daha fazla gence istihdam sağlamayı
hedefliyoruz. Ciro bazında ise yılda yaklaşık yüzde 15 büyüme
hedefliyoruz. 2013’te sunduğumuz hizmetin yüksek kalitesini maliyet
avantajıyla birleştirerek, müşterilerimize artı değer yaratmayı
sürdüreceğiz.
Çağrı merkezi ihracatı konusunda hedefleriniz bulunuyor mu?
Devletin şu anda hizmet ihracatını daha fazla desteklemeyle ilgili
çalışmaları var. Özellikle çağrı merkezleriyle ilgili yeni teşvik
çalışmaları bulunuyor. Bunlar bir araya geldiği zaman Türkiye’nin
uluslararası bilgi teknolojileri pazarında büyümesi ve bir merkez haline
gelmesi söz konusu. Tabii ki amaç Hindistan gibi olmak değil. Katma
değerli, daha çok danışmanlık içeren konularda ciddi bir istihdam
oluşturabilmek, ekonomiye katkı yapabilmek ve dış ticaret açığını da
dengeleyebilmek açısından BT’nin önemli bir alan olacağı
düşüncesindeyiz. Türkiye’de çağrı merkezi ihracatı konusunda önemli
hedeflerimiz bulunuyor. Bu amaçla öncelikle yabancı dilde çağrı merkezi
servis ihracatı konusunda önemli adımlar atıyoruz. Atos’un global bir
şirket olma gücünü çağrı merkezi sektörüne taşımayı ve dış arama
sağlayan bir firma olmayı planlıyoruz.
Telekom şirketlerine sunduğunuz bir diğer hizmet başlığı da bulut bilişim ve veri depolama. Atos’un bu konuda konumu nedir?
Başta telekom ve GSM firmaları olmak üzere, müşterilerimize sunduğumuz
hizmet yelpazesinin önemli bir kolunu bulut bilişim çözüm ve hizmetleri
oluşturuyor. Bu bağlamda Atos’un, bulut bilişim konusunda pazardaki en
eski oyunculardan biri olduğunu söyleyebiliriz. Atos, her zaman
müşterilerinin ihtiyacı olan çözümleri, en verimli şekilde ve en son
teknolojiyi kullanarak sağlamaya çalışan bir şirket. Bulut bilişim
çözümlerimizle müşterilerimizin BT maliyetlerinde tasarruf etmesini
sağlamak, daha hızlı ve kullanıcı dostu hizmet alma ihtiyaçlarını
karşılamak ve yenilikçi teknolojileri iş süreçlerine taşımalarında
katkıda bulunmak için bu alana yatırım yapıyoruz.~
Atos’un bulut bilişimdeki gücü hakkında bilgi verir misiniz?
Atos olarak kendimizi bir BT şirketinden ziyade, bir “iş teknolojisti”
firması olarak tanımlıyor ve sahip olduğumuz uçtan uca bulut bilişim
portföyümüzle müşterilerimizin bulut bilişim alanındaki tüm ihtiyaçları
için yenilikçi çözümler üreterek onlara rekabet ortamında önde olma
olanağı sağlıyoruz. Atos, bu bağlamda, dünyanın bu konudaki seçkin
markaları EMC ve Vmware’in de desteğini alarak Canopy isimli bir firma
kurdu. Ayrıca dünyada birçok noktada bulunan büyük veri merkezlerimizle
birlikte güçlü bir altyapıya da sahip olduğumuzu eklemem gerekiyor.
Bulut üzerinden hem SAAS, hem PAAS hem de IAAS seviyesinde hizmet
verebiliyoruz. Bildiğiniz gibi Atos aynı zamanda dünya olimpiyat ve
paralimpik oyunlarının da resmi BT altyapı iş ortağı. Olimpiyat
Oyunları’nın bilgi teknolojileri ortağı olarak edindiğimiz güvenlik
tecrübemiz, farklı sektörlerin ihtiyaçlarına hakim yetkin işgücümüz ve
global/lokal üretim kabiliyetlerimizle, bulut bilişim hizmetlerinde
rakiplerimizin bir adım önünde olduğumuza inanıyoruz.
TÜRKİYE’DE YATIRIM FIRSATLARINI İNCELİYORLAR
Yılda ciro bazında ortalama yüzde 15 büyüme hedefleyen Atos’un, başta
bulut bilişim olmak üzere BT’nin tüm dalları konusunda ciddi bir Ar-Ge
yatırımı bulunuyor. Atos, Türkiye’ye güveniyor ve yatırım açısından
öncelikli bir ülke olarak görüyor. Bu nedenle bir yandan da birleşme ve
satın alma alternatiflerini incelediklerini söyleyen Orhan Akbulut, “
Türkiye’yi Doğu Avrupa ve yakın coğrafya ülkelerinde başlattığımız
atılımın önemli bir parçası olarak görüyoruz. Atos Türkiye olarak
amacımız, Türkiye’yi BT hizmetleri alanında uluslararası bir merkez
haline getirmek” diye konuşuyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?