Maliyet avantajlı yüksek hizmet sunacağız

Atos CEO’su ve Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Akbulut,sorularımızı yanıtladı.

1.02.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Maliyet avantajlı yüksek hizmet sunacağız
Bilgi Teknolojileri alanında Avrupa’nın dev grubu Atos, Türkiye’de de Simens IT çözümleri ve hizmetleri’yle birleşmesinin ardından önemli bir güç kazandı. Türkiye’de telekom alanındaki faaliyetlerine de hız veren şirketin Ceo’su Orhan Akbulut, bu alanda çağrı merkezi ve bulut bilişime odaklandıklarını söylüyor. 2013’te de yatırımlarına hızla devam edeceklerinin sinyallerini veren Akbulut, “Türkiye’de çağrı merkezi ihracatı konusunda önemli hedeflerimiz var. bu amaçla öncelikle yabancı dilde çağrı merkezi servis ihracatı konusunda adımlar atıyoruz” diye konuşuyor. 2011’de Atos Origin ile Siemens IT Çözümleri ve Hizmetleri’nin birleşmesiyle oluşan Atos, 30 yıllık deneyimiyle yola devam ediyor. Yönetilen servislerden (managed services) danışmanlık ve sistem entegrasyonuna ve işlem bazlı uygulama hizmetlerine kadar birçok alanda yenilikçi ve sürdürülebilir BT çözümleri sunan Atos, bu birleşmeyle birlikte önemli bir güç kazandı. Yıllık yaklaşık 8,5 milyar Euro ciro ve 75 bin çalışana sahip, toplam 45 ülkede operasyonları olan Avrupa’nın önde gelen BT şirketlerinden biri haline dönüştü. Türkiye’de kamu, finans, telekom, üretim, perakende ve enerji dağıtımı gibi sektörlere odaklanan şirket için önemli alanlardan biri de telekomünikasyon. Türkiye’nin sabit telekom operatörleri ve GSM şirketlerinin hemen hepsiyle işbirliği içinde olan şirket, telekom şirketlerine, veri merkezi operasyonları, desktop ve network servisleri gibi temel BT hizmetleri yanında, kritik iş süreçleri ve BT uygulamalarının verimini artıracak teknoloji bazlı hizmetlerle çağrı merkezi operasyon desteği de sunuyor. Temel amaçlarının müşterilerinin işlerini teknoloji ile birleştirerek, verimlerini artırmak olduğunu söyleyen Atos CEO’su ve Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Akbulut, 2012’de dünyada ve Türkiye’de birçok başarı hikayesine imza attıklarını, 2013’te de oldukça iddialı hedefleri olduğunu söylüyor. Türkiye’de bir yandan da birleşme ve satın alma alternatiflerini incelediklerini belirten Akbulut, sorularımızı yanıtladı:

Telekom şirketlerine sunduğunuz hizmetler arasında çağrı merkezi başta bulunuyor. Bu konuda Atos  Türkiye’nin yatırımlarından bahseder misiniz?
Atos Türkiye olarak Ordu’da açılan yeni çağrı merkezimizle birlikte Türkiye’deki operasyon merkez sayımızı 4’e yükselttik. İstanbul Güneşli ve Kartal ile Düzce’de de yatırımlarımız bulunuyor. Başta finans ve telekom olmak üzere farklı sektörlerden dev firmalara hizmet sunmayı sürdürüyoruz. Atos’un en ileri teknolojiyle donatılmış Ordu Operasyon Merkezi’ni sektörün en büyük yatırımları arasında sayabiliriz. Şu anda bölgede 600 kişiye istihdam sağlıyoruz.~

Çağrı merkezi alanında 2013 hedefleriniz nedir?
2012  Atos Türkiye açısından yatırım yılı oldu. Tabii yatırımlarımız önümüzdeki dönemde de devam edecek. Bu yıl çağrı merkezi operasyonlarında müşteri sayımızı artırdığımız gibi, dış arama operasyonlarımızda müşterilerimizin bizden destek aldığı çağrı türlerini ve süreçlerini de çeşitlendirmeyi başardık. Sunduğumuz hizmetin yüksek kalitesini maliyet avantajıyla birleştirerek, müşterilerimize 2012’de artı değer yarattık. Bu da hem ciromuza hem de istihdam sayımıza yansımış durumda. 2013 ve sonrasında Anadolu’ya yatırım yapmayı planlıyoruz. Ordu Operasyon Merkezi için toplamda 4 milyon TL tutarında yatırım yaptık. Daha önceki 6,5 milyon TL’lik Düzce yatırımıyla birlikte Atos’un Anadolu’ya yaptığı toplam yatırım 10,5 milyon TL’ye ulaştı. Bu rakamı daha yukarılara taşımayı ve daha fazla gence istihdam sağlamayı hedefliyoruz. Ciro bazında ise yılda yaklaşık yüzde 15 büyüme hedefliyoruz. 2013’te sunduğumuz hizmetin yüksek kalitesini maliyet avantajıyla birleştirerek, müşterilerimize artı değer yaratmayı sürdüreceğiz.

Çağrı merkezi ihracatı konusunda hedefleriniz bulunuyor mu?
Devletin şu anda hizmet ihracatını daha fazla desteklemeyle ilgili çalışmaları var. Özellikle çağrı merkezleriyle ilgili yeni teşvik çalışmaları bulunuyor. Bunlar bir araya geldiği zaman Türkiye’nin uluslararası bilgi teknolojileri pazarında büyümesi ve bir merkez haline gelmesi söz konusu. Tabii ki amaç Hindistan gibi olmak değil. Katma değerli, daha çok danışmanlık içeren konularda ciddi bir istihdam oluşturabilmek, ekonomiye katkı yapabilmek ve dış ticaret açığını da dengeleyebilmek açısından BT’nin önemli bir alan olacağı düşüncesindeyiz. Türkiye’de çağrı merkezi ihracatı konusunda önemli hedeflerimiz bulunuyor. Bu amaçla öncelikle yabancı dilde çağrı merkezi servis ihracatı konusunda önemli adımlar atıyoruz. Atos’un global bir şirket olma gücünü çağrı merkezi sektörüne taşımayı ve dış arama sağlayan bir firma olmayı planlıyoruz.

Telekom şirketlerine sunduğunuz bir diğer hizmet başlığı da bulut bilişim ve veri depolama. Atos’un bu konuda konumu nedir?

Başta telekom ve GSM firmaları olmak üzere, müşterilerimize sunduğumuz hizmet yelpazesinin önemli bir kolunu bulut bilişim çözüm ve hizmetleri oluşturuyor. Bu bağlamda Atos’un, bulut bilişim konusunda pazardaki en eski oyunculardan biri olduğunu söyleyebiliriz. Atos, her zaman müşterilerinin ihtiyacı olan çözümleri, en verimli şekilde ve en son teknolojiyi kullanarak sağlamaya çalışan bir şirket. Bulut bilişim çözümlerimizle müşterilerimizin BT maliyetlerinde tasarruf etmesini sağlamak, daha hızlı ve kullanıcı dostu hizmet alma ihtiyaçlarını karşılamak ve yenilikçi teknolojileri iş süreçlerine taşımalarında katkıda bulunmak için bu alana yatırım yapıyoruz.~

Atos’un bulut bilişimdeki gücü hakkında bilgi verir misiniz?
Atos olarak kendimizi bir BT şirketinden ziyade, bir “iş teknolojisti” firması olarak tanımlıyor ve sahip olduğumuz uçtan uca bulut bilişim portföyümüzle müşterilerimizin bulut bilişim alanındaki tüm ihtiyaçları için yenilikçi çözümler üreterek onlara rekabet ortamında önde olma olanağı sağlıyoruz. Atos, bu bağlamda, dünyanın bu konudaki seçkin markaları EMC ve Vmware’in de desteğini alarak Canopy isimli bir firma kurdu. Ayrıca dünyada birçok noktada bulunan büyük veri merkezlerimizle birlikte güçlü bir altyapıya da sahip olduğumuzu eklemem gerekiyor. Bulut üzerinden hem SAAS, hem PAAS hem de IAAS seviyesinde hizmet verebiliyoruz. Bildiğiniz gibi Atos aynı zamanda dünya olimpiyat ve paralimpik oyunlarının da resmi BT altyapı iş ortağı. Olimpiyat Oyunları’nın bilgi teknolojileri ortağı olarak edindiğimiz güvenlik tecrübemiz, farklı sektörlerin ihtiyaçlarına hakim yetkin işgücümüz ve global/lokal üretim kabiliyetlerimizle, bulut bilişim hizmetlerinde rakiplerimizin bir adım önünde olduğumuza inanıyoruz.

TÜRKİYE’DE YATIRIM FIRSATLARINI İNCELİYORLAR

Yılda ciro bazında ortalama yüzde 15 büyüme hedefleyen Atos’un, başta bulut bilişim olmak üzere BT’nin tüm dalları konusunda ciddi bir Ar-Ge yatırımı bulunuyor. Atos, Türkiye’ye güveniyor ve yatırım açısından öncelikli bir ülke olarak görüyor. Bu nedenle bir yandan da birleşme ve satın alma alternatiflerini incelediklerini söyleyen Orhan Akbulut, “ Türkiye’yi Doğu Avrupa ve yakın coğrafya ülkelerinde başlattığımız atılımın önemli bir parçası olarak görüyoruz. Atos Türkiye olarak amacımız, Türkiye’yi BT hizmetleri alanında uluslararası bir merkez haline getirmek” diye konuşuyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz