Orta ölçekli olduk yurtdışında büyürüz

Ali Sabancı, pazardaki yeni oyunu, bu oyundaki yerlerini ve gelecek planlarını anlattı.

1.03.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Orta ölçekli olduk yurtdışında büyürüz


"ARTIK EKONOMİK SINIFTA UÇUYORUM"
BEN DE DEĞİŞTİM

Biz Pegasus’u 2005’te aldığımızda böyle bir havayolu tasavvur etmemiştik. Kendimize göre bir havayolu yapsaydık, havayolunu kendime benzetirdim. Çünkü ben olsam, business uçarım. Ama çoğunluk olan kitleye hizmet vermem gerek. Asıl hizmet isteyen orta kesim. Bu kesim Türkiye’de çok hızlı büyüyor. Diğer tabaka zaten hizmeti bir şekilde buluyor. Ama artık ben de değiştim. Ben de ekonomik sınıfta uçuyorum.
TÜKETİCİ KAZANCI
Lyon Havaalanı ile ilgili yapılmış bir araştırma var. Düşük maliyetli havayolları, bir pazara girdiği zaman tüketici bundan iki şekilde faydalanıyor. İlki, düşük fiyatlı biletlerden yararlanıyor. İkincisi, yüksek fiyata bilet satanlar da rekabet edebilmek için fiyat indirmek zorunda kalıyor. Böylece tüketici iki kez kazanmış oluyor. Çok net bir Beyrut örneğimiz var. Biz oraya uçmaya başladıktan sonra yüzde 40 büyüdü.
NEDEN PEGASUS?
Pegasus’la çok uçan bir insana “Neden Pegasus’la uçuyorsun” diye sorsanız iki şey söyler. Birincisi, “Çünkü zamanında kalkıyor”; ikincisi, “Erken alırsam ucuza alıyorum.” Bu iki nokta, özellikle iş insanları için çok önemli. Memnuniyet araştırması yaptırıyoruz. Orada “Pegasus misafirleri bunu bekliyordu ama şununla karşılaştı” gibi sonuçlar çıkıyor. O zaman karar vermeye çalışıyoruz. Onların beklentisini düşük fiyatlarla karşılayabilir miyiz? Yoksa neyle karşılaşacaklarını daha iyi mi anlatmalıyız?

ESAS'IN YENİ ROTASI
RADARIMIZDA NE VAR?

Holding olarak hizmet sektörü radarımızda. Bunlar perakende, gıda, sağlık, havacılık ve eğlence. Çünkü Türkiye’de orta kesim çok hızlı büyüyor ve bu insanlar tüketime yeni alışıyor. Örneğin Türkiye’de nüfus, 2 yılda 1 kez sinemaya gidiyor. Avrupa’da ise yılda 2,44 kez. Yani bu pazarın 5 kat büyüme ihtimali var.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz