Sağlıklı ürünler

Jean-Marc Saubade ile haziranda İstanbul’da düzenlenecek forumu ve sektördeki gelişmeleri konuştuk.

1.05.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Sağlıklı ürünler


İstanbul’a forum için kaç üst düzey yönetici gelecek? En önemli gündem maddeniz neler olacak?
- İstanbul’a 20 ila 22 Haziran tarihleri arasında 50 farklı ülkeden 800 ila 1 milyon arasında üst düzey yönetici gelecek.

Hangi konuları ele alacaksınız?
İstanbul’daki toplantıda global ekonomik trendlerden Türkiye’deki başarılı örneklere kadar 6 önemli gündem maddemizi tartışacağız.

Türkiye’nin tüketici perakendesindeki potansiyelini nasıl görüyorsunuz? Türkiye’nin büyümesini nasıl değerlendiriyorsunuz?

- Türkiye’deki hem perakende hem de tüketici ürünleri sektörlerinin büyümesi dünya ortalamasının çok yukarısında. Türkiye’de perakende sektöründeki başarılı örnekleri yerinde görüp incelemek ve buradaki başarılı deneyimlerini özümseyerek kendi içimizde uygulamak istiyoruz.

Türkiye’de perakende alanında başarılı bulduğunuz uygulamalar hangileri? Neden?

- Bim, Dia, Kipa, İstinye Park… Bizim son dönemde çok başarılı bulduğumuz ve Türkiye’deki son dönemde hızlı bir büyüme yakalayan yapılar. Ayrıca İstanbul’a geldiğimizde Migros’u da yakından inceleyeceğiz.

Tüketici perakendeciliğinde geleceğin trendleri neler olacak?

- Önümüzdeki dönemde kesinlikle sektörün geleceğini sağlık, çevre ve sürdürülebilirlik konuları şekillendirecek. Sağlıklı gıda tüketimi, klimanın korunması 3 yıldan bu yana en üzerinde en çok çalıştığımız konuların başında bulunuyor.

“12 YAŞIN ALTINA GIDA REKLAMI YASAK”

ÇEVRE ÖNEMLİ
3 yıldan bu yana forumun yönetim kurulundan birçok önemli kararlar geçti.  Bunların başında ormanların kesimini önlemek için aldığımız kararlar bulunuyor. Üyelerimiz 2020’ye kadar ağaç kesimini sonlandıracak. İkinci önemli karar ise kullanılan soğutucularla ilgili. Üyelerimiz 2015 yılından itibaren ozon tabakasına zararlı HCFC ile çalışan soğutucularını kaldıracak ve bunları çevreye duyarlı soğutucularla değiştireceklerini taahhüt etti.
YENİ KURALLAR
Aldığımız üçüncü önemli karar ise sağlık ve refahla ilgili. Sağlıklı beslenme ve yaşam tarzları teşvik eden ürün ve hizmet hizmetleri destekliyoruz. Sağlıklı beslenme konusunda ürünlerin erişimine ve iletişimine yönelik aldığımız çok önemli uygulamalar bulunuyor. Örneğin 12 yaşın altındaki çocuklara gıda reklamlarının yapmasını sınırlandırıyoruz. Bunların yanı sıra şirketlerin enerji tasarrufu ile ilgili aldığımız önemli yaptırımlar var.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz