Tekfen'de az sektörlü yeni dönem

Erhan Öner’le yaşanan dönüşümü ve yeni dönem planlarını konuştuk.

1.01.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Tekfen'de az sektörlü yeni dönem

ODAKLANMAYA DEVAM
Vaktimim büyük bir kısmını taahhüt grubuna ayırıyorum. En fazla yeni iş alma ve problemlerle uğraşıyorum. Şu anda odaklanma stratejimiz çok iyi gittiği için bunda bir değişiklik öngörmüyoruz.
MEVCUDU BÜYÜTECEĞİZ
Mevcut işlerimize odaklanıp bunları büyütme fikrimiz devam ediyor. Özellikle mühendislikte nasıl bir kadrolaşmayla işlerimizi yüzde 20 büyütebiliriz diye araştırmalar yapıyorum.
İZMİR PROJESİ ÖNEMLİ
2013’te İzmir projesi bizim için çok önemli olacak. Mühendisliğin büyümesi, üretim tesislerindeki yeniden yapılanmanın tamamlanması ve yeni yatırımlar ajandamdaki yerini koruyacak.

DÖNÜŞÜMÜN KİLOMETRE TAŞLARI
1-
2000 yılındaki yeniden yapılanmayla çekirdek işlerimizi tespit edip lider olamayacağımız pazarlardan çıkma kararı aldık.
2- Bu süreçte tekstilden, sütten ve perakendeden çıktık. Bunların bazılarını sattık, bazılarını ise tasfiye ettik.
3- Makro Süper Market’in sahibiydik. Burada 1 numaralı oyuncu olma şansımızın olmayacağını gördüğümüz için güzel bir teklif gelince şirketimizi sattık.
4- Bankacılıkta treni yakalayamayacağımızı gördük. Pazardaki konumumuz diğer oyuncularla kıyaslayınca çok küçüktü. Sektörden çıkma kararı aldık.
5- Grup olarak en iyi bildiğimiz iki işi, yani  inşaatı ve tarımsal sanayiyi büyütecek şekilde konsantre olduk.
6- Çok sayıda alandan çıkmamıza rağmen ciromuzu son 10 yılda 2,5 kat artırdık.
7- 16 yıl önce yurtdışında taahhüt alanında iki ülkede çalışır, 500 milyon dolar ciro yapardık. Şimdi 1,2 milyar dolara ulaştık.
8- 10 farklı ülkede çalışıyoruz. 24’ten fazla projeyi yürütüyoruz. Sonuçta stratejimizi bildiğimiz işlerde büyük parçaları yapmak üzerine kurduk.
9- Eskiden 4-10 milyon dolarlık iş de yapardık. Şimdi 100 milyon doların altındaki işe girmiyoruz.
10- Yeni gireceğimiz bir iş alanı yok. Girdiğimiz işleri büyütmeye çalışıyoruz.

Bankacılıktan neden çıktık?
TRENİ YAKALAYAMADIK

Bizim için 2 stratejik saha var. Bunlardan biri tarımsal sanayi, diğeri ise taahhüt hizmetleri. Bankacılık zaten bizim için stratejik bir iş değildi. Pazardaki konumumuz, diğer oyuncularla kıyaslayınca çok küçüktü. Belli bir büyüklüğe gelemeyeceğimiz düşüncesiyle sektörden çıkma kararı aldık. Treni yakalamayacağımızı gördük.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz