Yapıcı, hoşnutsuz

Muhtar Kent, "başarıyı nasıl tekrarlayacağını" ayrıntılı bir şekilde bizimle paylaştı.

1.06.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yapıcı, hoşnutsuz


Capital: Bir de tasarruftan söz ediyorsunuz. Şirkette tasarruftan kastınız nedir, tasarruf edip ne yapıyorsunuz?
- Çok gerekli olmayan, öncelikli olmayan masraflarımızı kesip pazarlamaya kanalize ettik. Yüzde 100 gerekli olmayan masraflarımızı kıstık. Pazarlamaya daha fazla para harcamaya karar verdik, pazarlamaya kanalize ettik o tasarrufun bir kısmını.

Capital: Gerekli olmayan masraflar derken neleri kast ediyorsunuz?
- Örneğin, muhasebe sistemlerimiz birbiriyle bağlantılı değildi. BT sistemlerimizde yeteri kadar entegrasyon yoktu. Dünyanın çeşitli yerlerinde maliyetleri daha az, daha etkin biçimde kullanabilmek için belirli muhasebe merkezleri kurduk. Bu muhasebe merkezleri sayesinde bütün finansal analiz sistemlerimizi birlikte yapıyoruz. Ayrıca, arka planda yaptığımız bazı işleri dünyanın değişik yerlerinde daha ucuz olan yerlere taşıdık. Bütün bunlar bize önemli bir tasarruf sağladı. Organizasyonel değişiklikler yaptık ki bu da bize bir yerde tasarruf ve etkinlik getirdi. Üstelik müşteri memnuniyetimizi de artırdı.

Capital: CEO pozisyonunu üstlendiğiniz son 4 yılda önemli ne gibi girişimler, yeni işler başlattınız?
- Başlattığım en önemli girişim tasarruf konusunda oldu. Bunu nasıl yaptığımı anlattım. Coca-Cola'nın karakterini değiştirmek için önemli adımlar da attık. Daha önce belirttiğim gibi, toplumlarla daha yakın olalım, iç içe olalım diye bir karar aldık. Çünkü, dünya öyle bir hal aldı ki pazarlama ve iletişim açısından küçük bir köy haline geldi. Dünyada ilk defa 2,5 milyar insan birbirini görmeden iletişim kuruyor. Birbirleriyle ticaret yapıyor, konuşuyorlar. Bu ufak köyde artık insanlar için ürünün tadının iyi olması yetmiyor, aynı zamanda şirketin karakterinin de kendi kafalarına uyması lazım. Karakter topluma daha yakın olan bir şey sonuçta. Çalışanıyla iç içe olan şirket, toplumla iç içe olan şirkettir. Böyle bakarsanız, toplumla iç içedir Coca-Cola. Biz yaptığımız sürdürülebilirlik çalışmalarıyla bir yerde insanlarla daha fazla yakınlık kuruyoruz. Dünyada hiçbir şirketin 10 yılda 5 milyon kadına iş olanağı sağlayacağım gibi bir hedefi yoktur. Dünyada kadınlara imkan sağlayan en büyük programdır bu...

Capital: Bu hedefte şu anda neredesiniz?
- Bu hedefin 2'nci yılındayız ve hedefin çok ilerisindeyiz.

Capital: Şu anda CEO olarak ajandanızın ilk sırasında ne var?
- Benim için önemli olan oluşturduğumuz vizyonun takip edilmesi ve bu vizyonun gereklerinin yerine getirilmesidir. İkinci ve en önemlilerden bir tanesi de şirkete bizden sonra gelecek yeni yöneticileri iyi eğitebilmek, onlara iyi mentorluk yapabilmektir. Bunun için yeni programlar geliştirdik. Mesela ilk defa, her yıl daha alt seviyelerde periyodik kişileri seçip, onlara tamamen yaptıkları işin dışında bir konuda düşünmeleri için imkan veriyoruz. Bir yönetici, kendi alanı dışındaki bir konuda çalışıyor, gelip burada sunum yapıyor. Örneğin şirketin finans müdürü var. Ona diyoruz ki "Sen pazarlama ya da sürdürülebilirlik konusunda ne düşünüyorsun? Bunu gelip 6 ay sonra anlatır mısınız?" Bu, o yöneticiye farklı bir konuda düşünme olanağı sağlıyor. Bunun çok iyi bir motivasyon aracı olduğunu da gördük. İnsanların kendi günlük işlerinden sıyrılıp başka konularda düşünmesini sağlıyor. Bunun gibi yeni sistemler geliştirdik. Ortaklarımızla ilişkilerimizde de uyumlu çalışmaya önem veriyoruz. Ajandamdaki önemli konulardan, bizim için fark yaratan konulardan biridir bu.. Ortaklar ayrı ama şirketler aynı işin diğer parçası.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz