Yatırımlara tam gaz devam

Sülün ile Mercedes-Benz Türk’ün yeni dönem planları üzerin konuştuk. İşte satır başları…

9 MART, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Yatırımlara tam gaz devam
* İş yapış şekillerinizde önümüzdeki dönemde bir yenilik var mı? 
 Şirkette bir değişim dalgası yaratmaya çalışıyoruz. Şirketi daha çevik, daha hızlı hareket eden, daha formda, daha yatırımcı ruhlu bir hale getirmek istiyoruz. Yani o kurumsallıktan biraz çıkartıp daha startup moduna getirmek istiyoruz. Buna ciddi anlamda bir mesai harcıyoruz, ciddi anlamda bir kapasite tahsis ediyoruz. Yaratıcı fikirlere biraz daha yol açmak istiyoruz. Tahmin ediyorum yaklaşık 1-1,5 yıl içerisinde neticelendireceğiz ama bu aslında bitecek bir şey değil, sürekli bir hayat tarzı haline gelecek.
* Tüm krizlere rağmen dünyada ve Türkiye’de otomotivin çok iyi durumda olmasını nasıl açıklıyorsunuz?
 Otomotiv son 2 yıldır büyüyor ama 2009’dan sonra epeyce küçülmüştü. Yani ertelenmiş bir talep vardı. Bir de son 2-3 yıldır hammadde fiyatlarında ciddi bir düşüş yaşandı. Bu da maliyetler üzerinde ciddi bir hafifleme yarattı. Bunun rüzgârıyla tüm dünyada otomotiv sektöründe büyüme oldu. Türkiye olarak baktığınız zaman ihracatımızın çok büyük bölümü Batı Avrupa’ya ve oradaki işler şu anda iyi gidiyor, ekonomi büyüyor, pazar büyüyor. Bu da bizim ihraç pazarlarımız için iyi bir şey.
* Sizce sektörün gelişiminin önündeki en büyük engeller neler?
 “En önemli konu nedir” diye bana soracak olursanız; ben “öngörülebilirlik” derim. Ekonomik anlamda, politik anlamada ve uygulama anlamında bir öngörülebilirlik olması lazım. Yani eğer bir uygulama çıkıyorsa ve “Şu tarihten sonra geçerlidir” deniyorsa bizim buna göre pozisyon almamız ve artık onunla bir daha oynanmaması lazım. İkincisi iç pazarınız kuvvetli olacak. Yani prensip olarak nerede satıyorsanız orada üretmeniz lazım. Çünkü lojistik zaten çok pahalı bir şey. Dolayısıyla iç pazarınızın kuvvetli olması yönünde adımlar atılmalı ki atılıyor, ÖTV hariç. Yani vergiyi veya fiyatları artırarak satışları artıramazsınız. Eğer pazarı büyütmek istiyorsak, talebi artırmak istiyorsak vergileri azaltmamız lazım ama orada önemli kelime “Eğer”. Vergiler azalırsa ki bu 2009 yılında yapıldı. 2009 krizinde ÖTV düşürüldü ve sonrasında ciddi anlamda satış yapıldı. Stratejik bir karar olarak eğer satışları artırmak istiyorsak vergileri düşürmemiz lazım.

“YATIRIM STRATEJİMİZ KESİNTİYE UĞRAMAYACAK”
19 TEMMUZ KARARI
Aslında çok heyecanlı bir dönemdeyiz. Aksaray’a 115 milyon Euro civarında bir yatırımımız var. Kapasitemizi artırıyoruz, ürün portföyümüzü değiştiriyoruz. Bunlar tam gaz devam ediyor. Bunun yanında nisan ayında Aksaray’daki Ar-Ge merkezimizi açacağız. Burada enteresan olan şu; biz bunun kararını 19 Temmuz’da aldık. Bu Ar-Ge merkezi sadece Türkiye’ye değil global anlamda bütün network’e hizmet edecek. 2018 yılından itibaren Aksaray’dan yaklaşık 1 milyar Euro’luk kamyon ihraç etmeye başlayacağız.
KESİNTİSİZ STRATEJİ
Türkiye’nin toplam otomotiv ihracatının 21 milyar dolar olduğunu düşünecek olursanız sadece Aksaray’dan 1 milyar Euro’luk kamyon ihraç edilmesi ve bunun 1,5 yıl gibi bir sürede yapılması Türkiye için çok önemli bir şey. Ayrıca bütün Mercedes-Benz dünyasının Ar-Ge merkezlerinden birinin Aksaray’da olması da çok önemli. Düşünebiliyor musunuz; Aksaray’dan Avrupa’ya, özellikle Batı Avrupa’ya 1 milyar Euro’luk kamyon ihracatı yapılacak. Gerçekten müthiş bir şey bu… Bunun istihdama faydası var, yan sanayiye faydası var.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.