Yeni CEO'nun global ajandası

Doğtaş ve Kelebek’in yeni CEO'su ile küresel bir şirketten aile şirketine geçiş hikayesini,ve büyüme planlarını konuştuk:

1.05.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni CEO'nun global ajandası


Capital: Peki Kelebek’i hayata döndürme operasyonu neleri içerecek?
- Öncelikle tasarım ve perakende yapılanması desteklenecek. Yeni bayilik yapılandırmalarını hayata geçiriyoruz. Bu noktada çok hızlı büyüyoruz. Yurtdışından, tasarımın merkezi olan İtalya’dan tasarımcılarla çalışmaya başladık. Göreceksiniz, Kelebek çok yakında çok farklı bir noktaya gelecek.

Capital: 5 yıl içinde nasıl bir büyüme hedefiniz var?
- 5 değil ama 4 yıllık bir iş planı hazırladım. Üretim tarafında modernizasyon anlamında ulaşmayı düşündüğümüz kapasiteleri doğrulayacak yatırımlar muhakkak olacak. Ama asıl yatırım, mağazacılık ve perakende ayağında olacak. 4 yıl içinde toplam ciromuzu 3, toplam mağaza sayımızı ise 2 katına çıkarmayı hedefliyoruz. Bu ancak verimliliği artırarak gerçekleştirilebilecek bir hedef. Biz de ona odaklanacağız. 10 yıl sonra gerçekten global markalar listesinde sıralamaya girmiş, belki de yabancı borsalara kote olmuş bir Doğtaş ve Kelebek görmek gibi bir hayalim var.

Yeni CEO’nun ajandası
1- 4 yıl içinde toplam ciromuzu 3, toplam mağaza sayımızı ise 2 katına çıkarmayı hedefliyoruz.
2- Asıl yatırım, mağazacılık ve 2 perakende ayağında olacak.
3- 10 yıl sonra gerçekten global 3 markalar listesinde sıralamaya girmiş, belki de yabancı borsalara kote olmuş bir Doğtaş ve Kelebek görmek gibi bir hayalim var.
4- Doğtaş birkaç yıl önce globalleşme 4 yoluna girmiş. Şimdi benim işim, bu girilen yolun kapsamını genişletmek.
5- Doğtaş ve Kelebek, önünde sonunda 5 global bir Türk markası olacaktır.
6- Her iki marka için de ortak bir O önceliğim var. O da doğru  noktalarda, doğru perakendeciliği yapmak. Ayrıca tasarımı doğru fiyatlarla erişilebilir hale getirmek.
7- Kelebek ile Doğtaş, rakip kardeşler.  7 Böyle konumlandıracağız. Birini diğerinin üzerinde veya altında konumlandırmak gibi bir stratejimiz yok.
8- Doğtaş yükselen bir marka.  O Tasarımıyla, mağazalarıyla,  yapılanmasıyla gerçekten son 5 yılın yükselen bir markası. Bu yükselişini devam ettireceğiz.
9- Kelebek, kabuğuna çekilmiş bir 9 marka. Şimdi önemli olan bu kabuğu kırıp onu tekrar hayata döndürmek.
10- Şu anda Kelebek kârlı ama küçük 10 bir şirket. Biz onu kârlı ve  büyük bir şirkete dönüştüreceğiz. 

GLOBAL MARKA OLMAYA HANGİSİ DAHA YAKIN?
EŞİT ŞANS

Yurtdışında mağazalaşma gücü olarak bakarsak Doğtaş, 60’a yakın konsept mağazasıyla daha ileride. Ama Kelebek’in bu farkı çok kısa sürede kapatacağına inanıyorum. Yurtdışı yapılanmada her ikisine de eşit şans veriyorum. Global marka olma noktasında da her ikisi için aynı arzuyu taşıyorum ve aynı oranda çaba göstereceğiz. Ama şu bir gerçek ki dünya markası olmak, hemen olabilecek bir şey değil. Bu, uzun soluklu bir maraton.
YOLA GİRİLDİ
Onun için “2-3 yıl sonra dünya markası olacağız” demek için erken. Öncelikle bir yola girmek gerekiyor. Zaten Doğtaş birkaç yıl önce bu yola girmiş. Şimdi benim işim bu girilen yolun kapsamını genişletmek. Uluslararası bir marka olmanın gerektirdiği şeyleri hayata geçirmek ve bunu sürekli beslemek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz