"Yeni CEO'nun global ajandası"

Doğtaş ve Kelebek’in yeni CEO'su ile küresel bir şirketten aile şirketine geçiş hikayesini,ve büyüme planlarını konuştuk:

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni CEO'nun global ajandası
Haluk Özmutlu, perakende sektörünün yakından tanıdığı bir isim. 14 yıllık kariyerini bırakan Özmutlu, Doğtaş ve Kelebek’in yeni CEO’su oldu. Şimdi ajandasında lig atlayan Doğtaş ile kan kaybeden Kelebek’i global marka yapmak var. “2-3 yılda global marka oluruz demek için erken” diyen Özmutlu, “Ama önünde sonunda her ikisi de global birer Türk markası olacaktır. Hayalim, 10 yıl sonra onları global markalar sıralamasında ve belki de yabancı borsalara kote görmek” diye konuşuyor. Yönetici, 4 yıl içinde ciroyu 3’e, mağaza sayısını ise 2’ye katlamayı planlıyor. Bunu da hem üretim hem satış ayağındaki verimlilik operasyonlarıyla yapacaklarını söylüyor.aluk Ozmutlu, Doğtaş ve Kelebek Mobilya’nın çiçeği burnunda CEO’su. 1 Nisan itibarıyla yeni görevine başladı. Dünyanın en büyük markalarından Adidas’ın Türkiye ve “Zone Middle” yöneticiliğini bırakıp Doğtaş’a geçti. Aile şirketi olan Doğanlar Holding’in tüm mobilya operasyonları artık ondan sorulacak. Grubun ilk profesyonel CEO’su olarak önemli bir yapılanmanın da mimarı olacak. 3 aylık bir flört döneminden sonra Doğan Ailesi ve diğer ortak Turkven’le el sıkıştıklarını söyleyen Haluk Ozmutlu, yeni görevi için hem heyecanlı hem iddialı. Doğtaş’taki ilk planı hızlı ve kârlı büyümeyi sürdürmek. Kelebek’te ise “yeniden doğuş operasyonu” başlatacak. Son yıllarda ciddi biçimde kan kaybeden markayı kısa zamanda ayağa kaldıracaklarına inanıyor. “O çok güçlü, prestijli ama kabuğuna çekilmiş bir marka. Şimdi önemli olan bu kabuğu kırıp onu tekrar hayata döndürmek” diyor. Aynı sektörde 2 farklı markayı yönetmek ise tabii ki kolay olmayacak. Ama Özmutlu’nun bu konuda bir endişesi yok. “Herhangi bir zorluk görmüyorum. Kelebek ile Doğtaş rakip kardeşler. Böyle konumlandıracağız. Tamamen bağımsız yönetilecekler” diye konuşuyor. Yeni CEO ile küresel bir şirketten aile şirketine geçiş hikayesini, iki rakip kardeşi nasıl yöneteceğini ve büyüme planlarını konuştuk:

Capital: Çok farklı bir sektörden geldiniz. 14 yıllık Adidas yöneticiliğini bırakma hikayeniz nasıl gelişti?
- 14 yıllık Adidas deneyimi, profesyonel yaşantı açısından uzun bir deneyim. Bu süre zarfında Türkiye ekibimle çok önemli işler başardık. Bunlar bizim için ciddi bir övünç kaynağı. İş hayatını dönemler olarak ele alırım. Birçok insan için artık keyfinin çıkarılması gereken bir dönem olabilir. Ama benim için bilgimi, başka bir alanda nasıl değerlendirebilirim diye düşünmeye başladığım bir dönem oldu. Bir de şu da var: 2009 krizinden sonra küresel bir şirkette yönetici olmak bazı anlamlarda zorlaştı. Krizin ardından küresel şirketler, bölgelere verdikleri esneklikleri azaltarak çok daha merkeziyetçi bir yapıya dönüştü. Bu da benim gibi yöneticiler için bu işi keyif verici olmaktan çıkardı. Netice itibarıyla “2015’ten sonra neler yapabilirim” diye düşünmeye başlamıştım. Ancak bir arayış içinde değildim.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz